2
امام جمعه محمودآباد:

آموزش در حوزه سواد رسانه از ضروریات جامعه امروز است

  • کد خبر : 7357
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
آموزش در حوزه سواد رسانه از ضروریات جامعه امروز است
امام جمعه محمودآباد با تاکید بر اینکه آموزش در حوزه سواد رسانه از ضروریات جامعه امروز است، گفت: شناخت فضای مجازی از واجبات شده اما کارکردهای آن و دانستن آن مهم است، مردم از ابزار پیش‌روی خود اطلاع ندارند؛ کسی که کاربرد سلاح را نداند مقتولین آن خانواده و دوستان خواهند بود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک ایام سراسر نور و میلاد سیدالشهدا و امام سجاد (ع) اظهار داشت: دوره امامت امام سجاد (ع) ۳۴ سال بود؛ تاریک‌ترین و سیاه‌ترین دورانی که طی امامت معصومین طی شد و هیچ امامی در این شرایط حکومت نکرده و این دوره، دوره سقوط فرهنگ انسانی بود.

وی افزود: مکه و مدینه محل تاخت و تاز بدنامان زمان شد طوری که کسی آدرسی میداد از فسادها به آنجا اشاره داشت؛ مسائل دینی و احکام شرعی را مردم آن دوره بلد نبودند و جز قبله چیزی نمی‌دانستند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: در آن دوره نیز تهاجم فرهنگی اصالت را از مردم دور کرده و علمای آن زمان هیچ نظارتی نداشته و امام سجاد (ع) در آن دوران بود اما از ایشان پیروی نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام جباری خاطرنشان کرد: مردم از نظر دینی تنزل پیدا کردند و با اینکه امام در کنارشان بود از ایشان نمی‌پرسیدند؛ جامعه‌ای که از فرهنگ اسلامی فاصله بگیرید رو به انزوا و تزلزل می‌رود.

وی ادامه داد: باید با ورود کارشناسان به مدارس و دانشگاه‌ها آگاهی لازم به نوجوانان و جوانان در مورد فضای مجازی در دنیای امروز که عصر ارتباطات است؛ داده شود.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: تقطیع فیلم‌ها و عکس‌ها امروزه زیاد شده و این‌ها به جامعه آسیب می‌زند؛ ما نه شناخت فضای مجازی را آموزش دادیم و نه آن را کنترل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام جباری تاکید کرد: اگر فرهنگ ریشه‌دار یک ملت از بین برود و تخریب بشود یا باید خون، تطهیر کننده فساد آن باشد یا باید ائمه‌ها بیایند و ترمیم نقاط آسیب دیده رقم بخورد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در شرایط حساسی هستیم که باید به ترویج فرهنگ اهمیت دهیم.

اعضای شورای فرهنگ عمومی موظف به اجرای مصوبات جلسه هستند

محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد (ع) عنوان داشت: مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است و موظف به انجام آن هستند.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته‌هایی برای شورای فرهنگ عمومی تشکیل می‌شود بنابراین جلسات نیازمند این است تا مصوبات رای گیری شود در بین اعضای این شورا و در این صورت حضور الزامی است.

 

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.