2

برگزاری جشن تکلیف ۱۰۷ دانش‌آموز پسر مدارس متوسطه اول بخش سرخ‌رود

  • کد خبر : 7182
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
برگزاری جشن تکلیف ۱۰۷ دانش‌آموز پسر مدارس متوسطه اول بخش سرخ‌رود
مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول بخش سرخ‌رود صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه، علیزاده مدیر آموزش و پرورش محمودآباد، مدیران مدارس متوسطه بخش سرخ‌رود و دانش‌آموزان در بیت‌الزهرا نهاد امام جمعه برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” جشن تکلیف از جمله مراسمات معنوی است که همه ساله برای دانش‌آموزان دختر و پسر به سن تکلیف رسیده برگزار می‌شود؛ مدارس متوسطه اول بخش سرخ‌رود از جمله مدرسه هاشمی‌نژاد، نخبگان ملاکلا، سید جمال‌الدین اسدآبادی معلم کلا و شهید شعبانی حاجی‌کلا در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در مراسم جشن تکلیف ۱۰۷ دانش‌آموز مدارس متوسطه اول ضمن تبریک این روز به دانش‌آموزان اظهار داشت: آنچه را که از امروز باید به خاطره یاد کرد، همواره دانستن اینکه بهترین رنگ، رنگ خداست.

وی تصریح کرد: انسان مومن به واسطه ارتباطی که با خدای خود دارد با نماز و به ضیافت معنوی دعوت می‌شود، خدا پاسخ او را خواهد داد.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: بزرگان دینی توصیه می‌کنند هر زمان فرصت داشتید، با قرآن با خدا صحبت کنید.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: خداوند بعد از خلقت انسان بی‌نهایت خوشحال شد و در آیات قرآن کریم مراحل خلقت را گفته و در آخر به خود تبریک گفت، فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده، رفیق است اما در جایی درد و دل‌ها را برملا می‌کند بنابراین بهترین دوست و رفیق خداوند است.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه ما در مقابل خداوند هیچ چیزی نداریم، گفت: جشن تکلیف به‌عنوان یک نماد در کل کشور اجرا می‌شود و بعد آن باید ارتباط خود را با خداوند داشته باشید.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان یادآور شد: از امروز که شما دانش‌آموزان پا به سن تکلیف گذاشتید باید همه عبادت‌ها و وظایف خود را به درستی انجام دهید.

گفتنی است در این مراسم از طرف امام جمعه سرخ‌رود بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.