3

خطرناک‌ترین بیماری مشترک انسان و دام چیست؟

  • کد خبر : 6400
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
خطرناک‌ترین بیماری مشترک انسان و دام چیست؟
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: بیماری‌ بروسلوز در دام از خطرناک ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام بشمار می‌رود سبب بروز تب مالت در انسان می‌شود.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: برای بالا بردن میزان آگاهی و توانایی دامداران درخصوص بیماریهای دام، و نحوه پیشگیری و کنترل آن، یک دوره کارگاه آموزشی مهارتی تحت عنوان “آشنایی با بیماری‌های دام” با حضور دامداران این شهرستان برگزار شد.

وی به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل بیماری دامی اشاره کرد و افزود: استفاده از لوازم حفاظت فردی مانند چکمه و دستکش و ماسک به هنگام تماس با دام زنده ، خودداری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: بیماری‌ بروسلوز در دام از خطرناک ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام بشمار می‌رود سبب بروز تب مالت در انسان می‌شود.

هادی‌زاده با بیان اینکه بیماری بروسلوز در گوسفند و گاو سبب سقط جنین می‌شود، گفت: انتقال مصرف شیر خام و فرآورده های آن از راههای انتقال این بیماری به انسان است و همچنین تماس مستقیم با دام آلوده نیز می تواند به انسان سرایت کند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.