5

پنجمین کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجو مازندران برگزار می‌شود

  • کد خبر : 6152
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
پنجمین کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجو مازندران برگزار می‌شود
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران در مورد پنجمین کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجو استان مازندران گفت: پنجمین کنگره شهدای بسیج دانشجویی استان در حال برگزاری است؛ ما ۲۵۰ شهید دانشجو در مازندران داریم که لازم است در مورد تک تک شهدا محتوای مطلوب و در شان تولید شود.

به گزارش “خط شمال” سید امیر سادات کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر محتوا در مورد شهدای دانشجو تولید شده اما در حدی که انتظارات را برآورده کند، نیست.

وی تصریح کرد: پیش برنامه هایی از چند ماه اخیر آماده شد، برخی دیگر نیز بعد از کنگره ادامه خواهد یافت؛ کنگره شهدای بسیج دانشجویی در سال آینده برگزار می‌شود و امسال همه استان‌ها پیش کنگره را برگزار کرده تا نتیجه برنامه‌ای با این فضیلت به صورت کشوری گوشه‌ای از زحمات آنان را جبران کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا ادامه داد: در هر شهر استان فردی به‌عنوان دبیر کنگره معرفی می‌شود همراه با ستاد کنگره شهرستانی متشکل از فرمانده سپاه، فرماندار و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مسئولان برگزاری کنگره نیز عضو این ستاد خواهند بود.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: از شهدای شاخص هر کدام ۷ دقیقه مستند آماده می‌شود و تلاش بر این است که در بازه زمانی برای هر شهید شناسنامه‌ای تصویری از اهم فعالیت‌های زندگی‌ او تهیه شود.

وی گفت: تاکنون این امر به صورت مکتوب تهیه و در آرشیو موجود است اما در حد انتظار نیست و لیست شهدای دانشجو در هر شهرستان باید بروز رسانی شود.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا یادآور شد: به عنوان نمونه در بین شهدای دانشجو، شهید هنرمندی از رامسر هستند که علیه رژیم پهلوی کاریکاتور کشیده و رتبه های بین المللی داشته است و در حال حاضر مادر ایشان در قید حیات هستند و درصدد تهیه فعالیت‌های این شهید هستیم.

سادات کرمی اظهار کرد: یادآوره شهدای دانشجو را در هر شهرستان برگزار می‌کنیم؛ هر دانشگاهی باید با برگزاری سلسله برنامه‌های اینگونه موجی را تا زمان کنگره نهایی رقم بزند.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا به‌صورت روزانه و هفتگی، سرگذشت پژوهی هر شهید دانشجو به عنوان آثار ماندگار، چاپ کتابچه کوچک برای هر شهید دانشجو که نیازمند گردآوری اطلاعات زندگی و مهارت‌های آنان است در بازه زمانی، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی در مورد جهاد تبیین و ۸ سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا ادامه داد: برگزاری جام شهدای دانشجو، فضاسازی شهرستانی، برگزاری مسابقات طراحی پوستر، طراحی نرم‌افزار جامع شهدای دانشجو که حاوی اطلاعات شهید است، مسابقات طراحی لوگو و تیزر و در نهایت برگزاری کنگره شهدای دانشجویی استان خواهد بود که در بهمن ماه برگزار می‌شود.

سادات کرمی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم خانواده ها و افراد درجه یک شهدا رو در کنگره دعوت کنیم تا مراسمی وزین رقم بخورد.

وی گفت: اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار ویژه ما است؛ راهیان پیشرفت تفاوتش با راهیان علمی این است که در آن روایت می شود از پیشرفت‌هایی ۴۳ سال دوران انقلاب اسلامی که متاسفانه در این حوزه بسیار کم کاری شده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا عنوان داشت: دانشجویان امروز دستاوردها را نمی‌شناسند و نمی دانند رتبه های برتر ما کجا است؛ اخباری که امروز به گوش میرسد از ارسال ماهواره به فضا و سایر این اتفاقات در حوزه های تک متاسفانه در ذهن دانشجو ما برجسته نشد.

سادات کرمی بیان کرد: یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی آشنایی جوان دانشجو با صنعت نانو، موشک‌ها و سایر دستاوردهای علمی است؛ سوم آذر نشست بسیج دانشجویی به صورت فراخوان عمومی است که یک جریان انقلابی دانشگاهی خواهد بود و به بضاعت مکان که داریم در سالن ورزشی دانشگاه محمد باقر با عنوان پیشگامان رهایی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فلسفه این نام با تاسی از روز ۱۳ آبان که به نوعی متناسب با دانشجو است و ۱۶ آذر که به نوعی تقابل با استکبار است و انقلاب اسلامی به نوعی نوید دهنده رهایی از آن استکبار و استبداد حاکم که مانع پیشرفت کشور میشد و انقلاب آن را رقم زد؛ است‌.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا گفت: قرار است با این نام پیشگامان رهایی کشور را از برساخت‌های استکبار که مانع پیشرفت کشور است، برهاند.

سادات کرمی با بیان اینکه اقدام دیگری که امسال در دستور کار ما است، برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ خواهد بود، افزود: در حال حاضر تنها قرارگاه جهاد تبیین بسیج دانشجویی استان جدا از قرارگاه جهاد تبیین سپاه در ۲ ماه بیش از ۷۵ جلسه روشنگری و پرسش و پاسخ دانشجویی و تریبون آزاد برگزار کرد‌.

وی تصریح کرد: جشنواره شعر که اختتامیه آن را در پیش رو داریم با عنوان حماسه قلم که در راستای این کنگره برگزار می‌شود، جشنواره طراحی و هنرهای تجسمی خط خاطرات نیز در همین حوزه پیش کنگره اجرا شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در پایان گفت: برگزاری لیگ مناظرات دانشجویان خواهر استان که حضور برای همه دانشجویان بوده و منعی ندارد، در آذر ماه با میزبانی بسیج دانشجویی با موضوع اتفاقات اخیر و حقوق زنان، حق آزادی برگزار خواهد شد‌.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.