19

پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه؛ یادآور اقدام پیامبر گونه امام (ره) در آغاز انقلاب است

  • کد خبر : 5194
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه؛ یادآور اقدام پیامبر گونه امام (ره) در آغاز انقلاب است
امام جمعه محمودآباد گفت: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی با حکم حکومتی امام عزیز توسط مرحوم آیت الله گلپایگانی را داریم که این روز یادآور اقدام پیامبر گونه امام رحل در تاسیس نماز جمعه در آغاز انقلاب است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: همه آنهایی که سن شان اقتضا می کند به خوبی می دانند انقلاب گران بهای اسلامی ما از میان چه گردنه های نفس گیر و امواج کوبنده‌ای با چه دشمنی ها و تهدیدات پیوسته و ناجوانمردانه‌ای به پیروزی رسید و راهش را ادامه داد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه دشمنی‌های معاندان و بدخواهان و قلدران و متکبران عالم نسبت به نظام ما حد و مرزی ندارد، لازم بود برای تضمین ماندگاری و استحکام بخشی و پاسداشت ارزش ها و آرمان ها از منبع قدرتمند و غنی فکری و معرفتی و اعتقادی تغذیه شود.

امام جمعه محمودآباد افزود: تنویر دائمی افکار عمومی که از اصول و ابزار اصلی پیش‌برنده انقلاب اسلامی به حساب می آید نهایت استفاده صورت می گرفت که حضرت امام نَوَرالله مرقد الشریف با تدبیر و بینش خالص و ناب الهی خود دستور برگزاری آن را صادر فرمودند.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: این عامل قوام بخش و تداوم دهنده انقلاب نه تنها تاکنون تضعیف نشد بلکه بی وقفه و بی امان سنگربانی و روشنگری اش را در بدترین شرایط یعنی اوج فتنه ها انجام داده و از هیچ تهدید و اخم و خشمی، هراسی نشان نداد .اگر توفیقاتی داشته به خاطر ویژگی ممتاز مردمی بودن نماز جمعه است.

وی گفت: ایشان در ادامه به سالگرد عملیات غرورآفرین و پیروزمند مرصاد طی سه روز سال ۱۳۶۷ اشاره داشتند، ،واقعاً بار دیگر باید آیات شریفه سوره فیل را در این ایام سالروز عملیات مرصاد زمزمه و تکرار کرد” تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ، فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ “مکر وکید دشمنان از پذیرش قطعنامه هم به اتمام نرسید آنها به دنبال کمترین فرصت و کوچکترین روزنه برای تمام کردن کار نظام بودند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: در آن ایام رژیم بعث با پنج لشکر در مناطق جنوب به سمت خرمشهر عملیات می‌کند و منافقین در جبهه غرب کشور عملیات فروغ جاویدان را انجام میدهند.

حجت الاسلام جباری بیان کرد: البته مانور آزمایشی و تمرینی عملیات را در پادگان اشرف عراق انجام دادند. ماشین ها را پلاک به نام ایران کردند، خانم های منافق لوازم آرایش خودشان را برداشتند تا مراسم جشن در تهران راه بیندازند ،رهبر منافقین رجوی ملعون بنا داشت ۴۸ ساعت در تهران فریاد و غریو پیروزی سر بدهد، همه نیروهای فریب خورده و تفاله های دور ریخته حتی ضد انقلابی هایی که در کشورهای اروپایی بوده‌اند ،همه را جمع کردند حدود ۱۵۰۰۰ هزار نفر عقده بدل های نظامهم عهد علیه انقلاب شدند تصور کردند می‌توانند کار انقلابی که صدها هزار شهید پای اسلامان قربانی شده‌اند را با پلید ترین افراد و منفورترین های نزد مردم از پا در بیاورند در حالی که خودشان ۴۸۰۰ کشته بر جای گذاشتند.وبرای همیشه ذلیل شدند.

وی اظهار کرد: نشست بسیار مهم و تاثیر گذار سه جانبه ایران_ روسیه_ ترکیه نسبت به ضمان اجلاس روند آستانه باتوجه به شیطنت های ترکیه در سالهای اخیر و تجاوزهای مکرر به مرزهای سوریه و عراق و حمایت های مالی و تسلیحاتی فراوان به گروه های تروریستی و مسلحین داخل سوریه و آلت دست شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی امضاء تفاهم نامه و صدور بیانیه مشترک بر التزام به رعایت حقوق همسایگان و عدم تضعیف حاکمیت سایر کشور ها و جزم کردن عزم ها برای مبارزه میدانی و واقعی با تروریست های خطرناک، اقدام شایسته و به جایی در شرایط فعلی بود که امید می رود طرف ترک به درستی درکی ازاوضاع حساس منطقه داشته باشد.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: از همه مهمتر یادآوری دقیق وظریف و هوشمندانه رهبری عزیز نسبت به حمایت های ایران از ترکیه در زمان بحران کودتای ترکیه سال ۲۰۱۶ بود که کار اردوغان داشت تمام میشد.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: حضور نیروی انتظامی در عرصه های مختلف جای تقدیر و تشکر دارد. با توجه به وضعیت خاص دینی و اسلامی شهرستان محمودآباد و ریشه مذهبی خانواده ها وضعیت حجاب و عفاف بانوان شهرستانی مطلوب است ،ولی متاسفانه حجم زیاد خانواده هایی که از مناطق مختلف با فرهنگ های گوناگون و سلایق و رفتار متفاوت آمده‌اند اوضاع شهرستان بلکه مازندران ما را دگرگون و آزاردهنده کرده اند، لذا دستگاه هایی همچون نیروی انتظامی با مقدوراتی که برایش می باشد در میدان حضور جدی دارند و ما هم تقدیر می کنیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.