1

نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف بهزیستی محمودآباد افتتاح شد

  • کد خبر : 5136
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۵۶
نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف بهزیستی محمودآباد افتتاح شد
نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف بهزیستی محمودآباد با 22 غرفه به‌مناسبت هفته بهزیستی و با حضور حجت‌الاسلام جباری امام جمعه، علیزاده فرماندار، محمودی رییس اداره بهزیستی، مسئولین شهرستان و جامعه هدف در اولین روز از این هفته برگزار شده است.

آماده‌سازی بستر برای فعالیت افراد معلول از وظایف مسئولین است

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در ابتدای این مراسم با بیان اینکه افراد دارای معلولیت زمانی که با آن‌ها برخورد می‌کنیم از غزت نفس و استقلال بالایی برخوردار هستند، گفت: جامعه هدف درصدد این بوده تا برنامه‌های خود را خودشان انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این افراد از ما مسئولین آماده سازی بستر کار و فعالیت برای آن‌ها است.

معلولیت یک واقعیت انکار ناپذیر است

روح‌الله علیزاده فرماندار محمودآباد در این مراسم اظهار کرد: معلولیت یک واقعیت انکار ناپذیر است و که 10 درصد انسان‌های کره زمین مبتلا به معلولیت هستند.

وی گفت: تمام همت دولت سیزدهم در این است که افراد تحت پوشش بهزیستی را توانمند و خودکفا بسازیم تا برای روی پای خود بایستند چه بسا که توانمندی این افراد همیشه ثابت شده است.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: هر زمان در جامعه‌ای بین انسان‌های سالم و معلول فاصله گذاشته شد آن جامعه قطعا معلول و بیمار است چراکه این انسان‌ها نیز همانند افراد سالم بوده و حق زندگی و انتخاب دارند.

علیزاده عنوان کرد: معلولیت یک امر ذاتی نیست بلکه امری اکتسابی است و با یک تغییر ژنتیکی بوجود می‌آید و همین افراد در میادین مختلف پرچم کشور خود را بارها برافراشتند.

وی در پایان در ادامه افزود: برای اینکه این افراد به یک زندگی با آرامش برسند باید تمام مسئولین تلاش کنند تا امور برای آن‌ها تسهیل شود.

2 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی محمودآباد هستند

خلیل محمودی رییس اداره بهزیستی محمودآباد دراین مراسم ضمن بزرگداشت 42 سالگرد تاسیس بهزیستی با بیان اینکه این نهاد درصدد کمک به افرادی است که خود به تنهایی نمی‌توانند مشکلات زندگی را به دوش بکشند، اظهار داشت: بهزیستی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افراد تحت حمایت بتوانند به ریل اصلی زندگی بازگردند.

وی افزود: حدود 2 هزار معلول و 1500 نفر افراد بی‌سرپرست و از کار افتاده تحت پوشش بهزیستی محمودآباد با مستمری ماهیانه، کمک موردی، وام مسکن و اشتغال، کمک تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.

رییس اداره بهزیستی محمودآباد خاطرنشان کرد: تمام همت ما برای رفاه بیشتر افراد تحت پوشش است.

کمک به کارآفرینان باعث پیشرفت و توسعه شهر خواهد شد

جمال فاضلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری محمودآباد در این افتتاح ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: افتتاح این نمایشگاه و نمایش آثار زیبای جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان از جمله اقدامات عالی در راستای حمایت خواهد بود.

وی تصریح کرد: کمک به کارآفرینان باعث پیشرفت و توسعه شهر خواهد شد و دولت سیزدهم نیز تسهیلات خوبی را برای این قشر در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری محمودآباد افزود: طی سال جاری با وحدت و همدلی که بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد دغدغه برای رفع مشکلات کارآفرینان جامعه هدف بهزیستی بیشتر شده و جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده باید مردم آن را لمس کنند.

فاضلی یادآور شد: افتتاح نمایشگاه گروه‌های هدف کار بسیار ارزشمندی است که باید با اطلاع‌رسانی درست مردم برای بازدید و خرید در نمایشگاه حضور یابند.

گفتنی‌ست در پایان مراسم دکتر علیزاده فرماندار محمودآباد و حجت‌الاسلام جباری امام جمعه با همراهی مسئولین از این نمایشگاه و دستاوردهای جامعه هدف بازدید کردند.

        

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.