5

آثار باستانی قلاکتی سرخ‌رود رونمایی شد

  • کد خبر : 4263
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۲
آثار باستانی قلاکتی سرخ‌رود رونمایی شد
صبح امروز آثار باستانی کشف شده از تپه قلاکتی سرخ‌رود با حضور علیزاده فرماندار محمودآباد، حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود، کبود شهردار، اعضای شورای شهر محمودآباد و سرخ‌رود و کاوشگران تپه باستانی در محوطه آتش‌نشانی سرخ‌رود رونمایی شده است.

به گزارش “خط شمال” نبی‌اله اصغری رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری محمودآباد در ابتدای مراسم با اشاره به قدمت تاریخی شهر محمودآباد و سرخ‌رود اظهار داشت: کشف آثار باستانی در تپه قلاکتی به این منطقه هویت بخشید.

وی افزود: دو دوره طلایی کاوش انجام شد و در آینده ادامه خواهد داشت تا تاریخ گمشده به شهر بازگردد.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری محمودآباد گفت: مشخص شدن وضعیت تپه از قلاکتی به ماهانه‌سر دوران متفاوتی را به ما نشان خواهد داد.

صابر اکبرزاده عضو شورای شهر سرخ‌رود نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم این شهر به دنبال هویت خود بودند، اظهار داشت: خوشحالیم که تیم قوی باستان شناسی را در این شهر کنار خود داریم تا شرایط بهتری برای کاوش در قلاکتی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: نام شهر باستانی امروز برازنده ماست که قله ماهانه‌سر در آن استقرار دارد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در ادامه خاطرنشان کرد: اصالت امروز ما با اعتماد به تیم کاوش و کشف آثار باستانی محقق شد که میتوان با نام شهر باستانی از این منطقه یاد کرد.

وی گفت: تقدیر ویژه از مجموعه شهرداری سرخ‌رود که در راستای زیباسازی و کشف هویت شهری گام بر داشته تا در آینده این تاریخ اقتصاد گردشگری را برای مردم شهر رقم بزند.

میثم فلاح سرپرست تیم کاوش قله باستانی قلاکتی با اشاره به دو دوره کاوش تپه اظهار کرد: تلاش کردیم تا با توجه به شرایط محیطی منطقه که در حدود ۴ هکتار است؛ آثار کشف و تا حدودی تاریخ مشاهده شود.

وی یادآور شد: تلاش مستمر تیم و حمایت مسئولان شهر باعث شد تا اتفاقاتی خوبی را شاهد باشیم که قطعا در آینده برآورد اقتصادی و گردشگری خواهد داشت.

مسئول تیم کاوش قلاکتی خاطرنشان کرد: کتابچه‌ای در این خصوص آماده شد و امیدواریم بعد از کاوش‌ها به دنبال ساخت سایت موزه در ماهانه‌سر باشیم.

روح‌الله علیزاده فرماندار محمودآباد در پایان حوزه گردشگری را در دنیای امروز حائز اهمیت دانست و گفت: کشف منطقه تاریخی با آثار آن در این شهر قطعا اتفاق مهم و تاثیرگذاری برای استان مازندران خواهد بود چراکه هویت هر شهر به تاریخ آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت بیشتر تیم کاوش‌گری به دنبال شناخت بیشتر از منطقه و شناساندن به دنیا هستیم تا چرخه اقتصادی در شهرستان گردشگر پذیر محمودآباد در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کند.

گفتنی‌ست؛ در پایان مراسم دفتر تیم کاوش باستان شناسی قلاکتی با حضور مسئولان افتتاح و بازدید شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.