4
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

۹۰ درصد مازندرانی‌ها روی گسل زلزله زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 4119
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
۹۰ درصد مازندرانی‌ها روی گسل زلزله زندگی می‌کنند
مدیرکل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به خطرپذیری استان گفت: ۹۰ درصد مردم استان روی گسل‌های زلزله زندگی می‌کنند.

” به گزارش خط شمال ” غلامعلی فخاری صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مازندران استانی حادثه خیز است وباید همواره آماده باشیم، افزود: ما در استان پرخطر و پرریسک زندگی می‌کنیم و در کنار مردم باید آماده باشیم.

وی ادامه داد: دو سوم مساحت مازندران، شیبدار، کوهستانی، صعب العبور و جنگلی است و دو قله کوهستانی پرخطر نظیر دماوند در استان وجود دارد و ۱۵ گردنه کوهستانی پرخطر نیز در استان واقع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران وجود پنج محور کوهستانی، دو محور جلگه‌ای را از جمله جاذبه‌ها و حساسیت‌های استان بیان کرد و گفت: وجود ۶۳ رود و ۱۵ رودخانه پرخروش وضعیت استان را خاص و حساس کرده است.

فخاری با اظهار اینکه مازندران دومین استان دارای تراکم جمعیتی کشور است، ادامه داد: مجاورت با شش استان کشور از جمله تهران، خطرپذیری استان را افزایش داده است و علاوه براین، استان معین و پیشتاز تهران و استان‌های حاشیه هستیم.

وی با اشاره به آزادسازی ساحل و دسترسی مردم به این مناطق گفت: ۷۵ درصد مساحت استان روی گسل‌های فعال زلزله است و ۹۰ درصد مردم روی این گسل‌ها زندگی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: جاده، دریا، کوهستان و تعطیلات شرایط خطرپذیری استان را بیشتر کرده است و هر ساله ۳۲ حوادث و مخاطرات طبیعی را در استان شاهد هستیم از این رو آمادگی، توانمندسازی، به روزسازی تجهیزات و لجستیک مهمترین مأموریت است.

فخاری از تدوین سند و چشم انداز هشت ساله براساس واقعه نگاری در استان خبر داد و گفت: این سند براساس تکالیف، شناسایی آسیب‌ها، چالش‌ها و موانع تدوین و تهیه شده است.

وی نوسازی یگان لجستیک را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: یگان لجستیک استان در گذشته زمینگیر شده بودند و اکنون تمامی آمبولانس‌ها با مشارکت امدادگران و خیران بازسازی شده است و خیران دو میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران با اظهار اینکه تمامی لوازم و تجهیزات موجود در انبارها مجهز شدند و آماده به کار هستند، افزود: تلاش‌های خوبی برای آماده سازی یگان امدادی در استان صورت گرفته است

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.