2

حکایت اسارت ۲ ساله آزاده دفاع مقدس توسط بعثی‌ها

  • کد خبر : 2187
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۳۲
حکایت اسارت ۲ ساله آزاده دفاع مقدس توسط بعثی‌ها
یک آزاده دفاع‌ مقدس گفت: ۴ تیر سال ۶۷ در جزیره مجنون به دست نیروهای بعثی اسیر شده و دوران اسارتم ۲سال و ۲ماه و ۱۳ روز در اردوگاه‌های تکریت و کمپ‌های به طول انجامید.

در هر عصری مشاهیری وجود دارد که می‌توان از شیوه زندگی و نگرش آن‌ها درس گرفت و تجربیات غنی‌‌تری را رقم زد.

در ایران اسلامی نیز کم نبوده و نیستند کسانی که گوهر درونی و فطرت الهی خود را بروز و ظهور داده و رویه تاریخ را تغییر و صفحه‌ای تازه را رقم زدند.

در میان مشاهیر و اساطیر معاصر این مرز و بوم، جان‌برکفان باصلابتی که در برابر توپ و تانک دشمنان ایستاده و خون خود را نثار دین ومیهن‌شان کرده‌اند از اجر و قرب ویژه‌ای در قلب و ذهن مردم برخوردارند.

هشت سال جنگ نابرابر عراق علیه ایران اسلامی که تعداد زیادی از کشورها نیز پشتیبان آن بودند یکی از مواردی در تاریخ بود که خط مشی بسیاری از افراد و اقشار را نمایانگر و جوش و خروش جوانان ولایتمدار و شجاعی که شوق ولایت‌مداریشان زبانه کشیده بود را بیش از پیش شعله‌ور ساخت و آن‌ها را در مسیر دفاع از مرزوبوم، ارزش‌ها و اعتقادات ولایی‌شان قرار داد.

اکنون که بیش از 40 سال از این واقعه تاریخی می‌گذرد همچنان یاد و نام شهدا و ایثارگران آن زمان زنده است و به پاسداشت آن عزیزان و بازماندگان‌شان هر ساله چند روزی که موسوم به هفته دفاع مقدس است رشادت‌ها‌، شهامت‌ها و سبک و سیاق زندگی‌شان را بازگو می‌کنیم و گرامی‌شان می‌داریم. به این بهانه با یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت‌وگو کردیم.

یدالله گرشاسبی فرزند حسین علی متولد سال 1347 روستای کرچک از توابع محمودآباد در گفت و گو با قلم شمال؛ به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در 16 شهریور سال 69 از مرز خسروی وارد میهن اسلامی شده و در مدت 48 ساعت در قرنطینه بسر بردم و عصر روز سه شنبه مورخ 19 شهریور 69 وارد زادگاه خویش روستای کرچک شدم.

وی در خصوص وضعیت اشتغال و تحصیلات خود بعد از اسارت افزود:  بعد از بازگشت به ایران در 6 اسفند 69 در آموزش و پرورش به عنوان خدمتگزار در مدرسه ۱۵ خرداد اسلام‌آباد مشغول به کار شدم.

این آزاده دفاع مقدس در پایان گفت: از انجایی که مدرک تحصیلی‌ام پنجم ابتدایی بود  برای ادامه تحصیل در مدرسه ایثارگران شهید تمری ثبت نام کرده و در سال ۱۳۷۳ مقطع راهنمایی را به پایان رساندم؛ در سال ۱۳۷۷ نیز در رشته علوم انسانی موفق به دریافت دیپلم شدم.

وی با بیان اینکه از راهی که رفته‌ام پشیمان نیستم، خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که در وطنم هستم و همچنان به مردمم خدمت می‌کنم.

گرشاسبی گفت: باید گوشمان به سخنان مقام معظم رهبری باشد و ایستادگی کنیم.

این آزاده دفاع مقدس بیان کرد: ایثارگران اعم از شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، در عرصه دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند و در مقام نظر و عمل از این ارزش‌ها پاسداری کردند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.