3
رییس اداره محیط زیست محمودآباد:

رهاسازی فاضلاب علت مرگ و میر ماهی‌ها در رودخانه درویش‌آباد است

  • کد خبر : 17255
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
رهاسازی فاضلاب علت مرگ و میر ماهی‌ها در رودخانه درویش‌آباد است
رییس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی عامل مرگ و میر ماهیان در رودخانه زنگی‌رود درویش‌آباد-سرخ‌رود باشد.

به گزارش “خط شمال” طی دو روز گذشته عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان از مرگ ماهیان سفید کوچک در کنار رودخانه زنگی‌رود درویش‌آباد بود.

با توجه به گزارش مردمی و ناجیان غریق همراه با پایش زیستِ طبیعی اداره محیط زیست در خصوص تلفات ماهی در رودخانه زنگی‌رود- خط ساحلی روستای درویش‌آباد، موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد قرار گرفت.

بلافاصله بعد از اعلام خبر، کارشناسان در محل حضور یافته و نسبت به بررسی موضوع و شناسایی منبع آلودگی اقدام کردند.

حسب دستور فرماندار شهرستان و رییس محترم حوزه قضایی بخش سرخ‌رود با عوامل نیروی انتظامی، کارشناسان محیط زیست، شیلات، دامپزشکی و یگان حفاظت آبزیان و دهیار روستا موضوع بررسی و صورت جلسه شد و همچنین صورت جلسه نخلف زیست محیطی و صورت مجلس تخلف تنظیم و جهت پیگیری قضایی موضوع به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

قهرمان اسماعیلی رییس اداره محیط زیست محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود علت تلفات در این رودخانه که مسبوق به سابقه نیز بوده، رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و ورود ماده شیمیایی کُلر بیش از حد مجاز است که این موضوع با نمونه‌برداری از آب رودخانه و آزمایش از ماهی‌های تلف شده، در دست بررسی است.

رییس اداره محیط زیست محمودآباد تصریح کرد: خوشبختانه امسال به همت فرماندار و مسئولین ذی‌ربط بیش از 12 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های شهرستان جهت کمک به غنای دریای خزر رهاسازی شد که این موضوع موجب امید بخشی در فضای زیست محیطی شهرستان است.

اسماعیلی عنوان داشت: اداره محیط زیست حسب وظیفه سازمانی نسبت به پیگیری موضوع اقدام و ضمن مطالبه ضرر و زیان حاصله پیگیر تهیه و رهاسازی بچه ماهی‌ها به میزان خسارت وارد شده در این رودخانه پیگیری خواهد بود.

وی در پایان از شهروندان، مدیران شهرک‌ها، همسایگان اکوسیستم رودخانه خواهشمندیم از ورود هرگونه فاضلاب به رودخانه‌ها جدا خوداری کنند چرا که این رودخانه‌ها بستر حیات بسیاری از زیست‌مندان است.‌

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=17255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.