2

زبان حالِ جامانده…

  • کد خبر : 16907
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
زبان حالِ جامانده…
گویند که ارباب اگر طلب کند راهی می‌شویم اما من گویم که ارباب کی و که را طلب نکرده تا بحال؟

به گزارش “خط شمال” مگر می‌شود باب حوائج باشد و در طلب بخواهد لحظه ای درنگ کند؟ مگر می‌شود گل پسر ام البنین باشد و دست خوبان فقط بگیرد و راهی کند؟ خیر…

نمی‌توان باور کرد که طلب نکرده است ما را  ولیک، یکی چون شما نتوانست برود اربعین عشقبازی کند در حرم یار و یکی چون من، آنقدر بار سنگین داشت که توان راه رفتن نداشت حال که نشد؛ از همین جا و همین حال، دست ادب بر سینه گذاریم و بگوییم:

🏴السلام علیک ایها العبد الصالح

ادرکنی یا قمر منیر بنی هاشم

جاماندگان از زیارت اربعین، می‌توانند یک اربعین در وجود خویش ایجاد کنند. کسی که نتواند به هر علتی در اربعین به زیارت برود‌، به بیان مروج علم و فقه، حضرت صادق علیه السلام، زیارتنامه ی اربعین را قرائت کند.

لیک از منظر روانشناسی هم، آنچه مهم است روح و روان و درون انسان است. اگر درونت بهم ریخت از عدم زیارت با پای پیاده، با گامهای دلت حرکتی کن تا روز اربعین کربلا باشی.

اهمیت وجود و بُروزِ محبت امام کربلا در قلب آنقدر با ارزش است که هر روز ترا اربعین می‌سازد. یکی از نیازهای مسلمان در اربعین، خودسازی است ای مسلمان.

خود را که بسازیم، میشویم زائر حرم یار در هر اربعین. چون در اربعین زیباترین کار، یاری نمودن به حضرت زینب علیها سلام است. ورنه چه بسیارند که کربلا نرفته ولکن کربلایی اند.

#یا_زینب

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.