3
با حضور خانواده‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس:

پنجمین یادواره ۴۳۰ شهدای بیسیم‌چی مازندران در آمل برگزار شد

  • کد خبر : 14791
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
پنجمین یادواره ۴۳۰ شهدای بیسیم‌چی مازندران در آمل برگزار شد
پنجمین یادواره ۴۳۰ شهدای بیسیم چی مازندران با حضور خانواده‌های شهدا و فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به میزبانی آمل در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” سردار علیجان میرشکار یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این یادواره با محوریت هفتمین سالگرد مدافع حرم شهید مصطفی زال نژاد واقع در حسینیه ثارالله سپاه آمل حضور شجاع برخی اقشار را در دوران دفاع مقدس باعث بروز توانمندی‌های بسیاری از مردم مطرح و اظهار کرد: طی دوران جنگ سه روش ارتباطی باسیم، بی سیم و پیک سه برقرار بود اگرچه در ابتدای جنگ حداقل‌های ارتباط چون باسیم و بی سیم بهره‌مند نبودیم و با پیک برای ارتباط با مقر انجام می‌دادیم.

وی با بیان اینکه بیسیم چی ها در بین رزمندگان چند ویژگی خاص رازداری، امانتداری، شجاعت، اقتدار داشتند، افزود: اطمینان فرمانده به بیسیمچی به گونه‌ای بود که محرمانه ترین رزم با این فرد انجام می‌شد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: بی سیم چی باید آنقدر شجاعت داشت تا در حوادث سخت پایش نلرزد، حتی زمانی که فرمانده اش به شهادت برسد، بصیرت داشته باشد تا با بصیرتش میدان را هدایت کند.

میرشکار با اشاره به اینکه همه رزمندگان بایستی می‌جنگیدند، اما بی سیم چی و مخابرات مانند نقش عصب برای اعضای بدن را برعهده داشتند، گفت: در عملیات والفجر ۸ بسیاری از تصمیمات از بی سیم انعکاس داده می‌شد و اختلال در تصمیم‌گیری بی سیم چی دشمن ایجاد می‌کرد.

وی امروزه کنار شهید امانی در مخابرات را شهید زال نژاد مطرح کرد و گفت: این شهید مدافع حرم ادامه بیسیمچی های فاو مسئول مخابرات در سوریه بودند.

این یادگار جنگ عراق علیه ایران با اشاره به پیشرفت تکنولوژی توسط نخبگان ایرانی اظهار داشت: بابد تمام حواسمان را جمع بر این مقطعی از هوش مصنوعی کنیم چرا که دشمن آن را وسیله‌ای علیه ایران به کار می‌برد اگرچه مهندسین به سطحی رسیدند، دشمن نمی‌تواند عقلیت دیجیتال ما را زیر سوال ببرد.

وی نقش رزمندگان بی سیم چی در دفاع مقدس را همان عصب در بدن دانست و یادآور شد: کارهای درست در هر عملیاتی و تخریب میم ها در مقعرها چون عصب اصلی از سوی بی سیم چی بوده که تاثیر بسزایی داشتند.

میرشکار با تاکید اینکه دیروز در جنگ صف خاکریز و سلاح دشمن مشخص بود و امروز حضور دشمن مقابل ما متفاوت است، افزود: امروز در پای صندوق های رای خاکریز هستند و باید با بصیرت رای دهیم.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: هر یک از نمایندگان مازندران به فکر مردم باشند و آنچه مضامین امامین نظام جمهوری اسلامي هست را توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مازندران با وجود نمایندگانی در مجلس چرا برنج کشاورزان این استان نباید تضمین خرید داشته باشد، گفت: تکجه داشته باشید به کسی باید رای دهید که درک درستی از شرایط جامعه و فرامین امامین و گام دوم انقلاب داشته باشد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.