5

تاریخ عجیب “فلسطین” با حکایت‌های حیرت‌انگیز/ کودکی‌های پایمال شده بی‌پاسخ نمی‌ماند

  • کد خبر : 14156
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
تاریخ عجیب “فلسطین” با حکایت‌های حیرت‌انگیز/ کودکی‌های پایمال شده بی‌پاسخ نمی‌ماند
فلسطین تاریخ عجیب، مردمانی غریب و حکایت‌های حیرت‌انگیز و ادوارِ عبرت‌آمیز دارد؛ برای مسلمانان و آزادمردان جهان تقریبا در هیچ زمانی روی آرامش بخود ندید الا زمانی که بدامان اسلام گرویدند.

به گزارش “خط شمال” با نگاه اجمالی به این سرزمین، از سال ۱۰۹۵ با تهاجم اروپائیان علیه مسلمانان، جنگ‌های صلیبی آغاز شد که حدود دو قرن و در مراحل چند گانه ادامه داشت، گرچه این تهاجم سنگین، علت‌های دیگر هم داشت اما مسئله‌ی اصلی، فلسطین و شهر بیت المقدس بود.

پس از پیروزی‌های موقت و ناکامی‌های ادواری در مقابل دیگر جنگ طلبان مانند مغول و عثمانی و… اروپا و بیشتر از آن فرانسه توانست سالیان متمادی این منطقه را تحت استعمار خود در آورد.

نقش شهدای گرانقدر ایران اسلامی در حمایت از فلسطین

با دکتر محسن خاکزاد کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اتفاقات اخیر گفت‌وگویی کردیم.

وی می‌گوید: در سال ۱۹۶۷ میلادی (شکست حمله اعراب) تا سال ۱۹۸۲ (حمله اسرائیل به لبنان)، این کشور با متلاشی شدن و یا ادغام و یا گرفتار شدن چندین سازمان و گروه مبارز فلسطینی، رژیم اشغالگر از همین مواضع بهره جُست و سرزمین فلسطین را به اشغال خود در آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: نداشتن رهبری واحد، اختلاف در ایدئولوژیک و عدم خط مشی مبارزه یکپارچه و وجود گروه‌های مبارز عربی هم از دلائل شکست فلسطین آن روز بود اما گروه‌های فعال مانند انتفاضه که محصول و پدیده‌ی جدید روانی، فکری، سیاسی و اجتماعیِ فلسطین بود، این کشور را در حوزه‌ی حمایت‌های جهانی قرار داد.

خاکزاد در ادامه یادآور شد: حمایت‌ها گرچه زبانی بودند اما امروز بصورت تجمعی باشکوه در خیابان‌های شهرهای بزرگ اروپا جلوه کردند، گروه دیگری چون حماس، فتح، جهاد اسلامی از موفق‌ترین تشکل های سیاسی و نظامی بودند که با شعار و محتوای اسلام و با هدایت سید حسن نصرالله که تحت امر ولی امر مسلمین است، توانستند در دل خود گروهی بنام جبهه‌ی مقاومت ایجاد کنند که نقش شهدای گرانقدر ایران اسلامی همچون سپهبد شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس از عراق و جهاد مغنیه از لبنان، بی نظیر و بی‌بدیل بود.

وی خاطرنشان کرد: حماس و جبهه‌ی مقاومت و گروه‌هایی که نام برده شد، به این باور رسیدند که اگر تحت زعامت امام سیدعلی خامنه‌ای حرکت کنند، شکست‌ناپذیر خواهند بود، ضمن اینکه این سرزمین در زمان قبل از ظهور و بعد از آن از اهمیت بالایی برخودار است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این کشور مظلومِ مقتدر، با اینکه در منتهی الیه غرب آسیا و شرق مدیترانه و در یک شاهراه مبادلات دریایی واقع است، افزود: این کشور همسایگانی چون اردن و مصر و لبنان و سوریه و اندکی دورتر با یمن نیز نزدیک است، ولکن فی‌الحال تحت شدیدترین و قبیح ترین حملات رژیم غاصب است و جوامع جهانی جز سران چند کشور محدود، حمایتی ندارد اما با قاطعیت ایران اسلامی در دفاع از حقانیت و مظلومیت مردمانش، در ملل دیگر جهان حتی آمریکا و انگلستان و آلمان و فرانسه، ایجاد بیداری اسلامی و عنصر مقاومت و حمایت از مظلوم کرده است.

خاکزاد بر مواضع جمهوری اسلامی؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو تشکیل تاکنون همواره از حمایت مستضعفین جهان بویژه فلسطین به عنوان نخستین قبله‌ی مسلمانان موضع کاملا واضح و قاطع و نمایان داشته است، رژیم غاصب اسرائیل را مجهول و نامشروع می‌داند و فلسطین را کشوری که از تمام حقوق خود محروم گشته است، می‌پندارد؛ تاکید کرد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به رهبری حکیمانه و مقتدرانه امام خامنه‌ای حفظه‌الله، به روند صلح در منطقه و غرب آسیا کمک‌های شایانی کرده است و برای استمراز حاکمیت سیاست‌های صهیونست‌ها خطر بزرگی محسوب شده و مواضع مدبرانه جمهوری اسلامی مبنی بر تعیین سرنوشت سیاسی فلسطین توسط مردم شریف آن کشور، رژیم اشغالگر را در حالت انفعال قرار داده است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جالب است بدانیم که بخش عمده روایات درباره قبل و پس از ظهور، به این سرزمین (فلسطین) مربوط است که آخرین مرحله‌ی جنبش سفیانی (شکست و فتح قدس) پرداخته است.

خاکزاد تصریح کرد: جنبش‌های سفیانی که در سه مرحله انجام می گیرد، تثبیت و سلطه وی در شش ماهه ی اول و استیلای او بر شام؛ دوم، هجوم به عراق و حجاز و در مرحله‌ی نهایی بازگشت و از زیاده طلبی و توسعه طلبی او در هنگام روبرو شدن با سپاه حضرت ولی عصر علیه السلام خواهد بود، در این مرحله با مشاهده‌ی چهره‌ی دلربای حضرت بقیه الله روحی فداه، تحت تاثیر شخصیت الهی امام قرار میگیرد و برابر احتمال قریب به یقین با امام بعیت می‌کند.

طوفان الاقصی نماد قدرت، ایمان و صبر مقاومت

 وی عنوان داشت: امروز با توجه به چند دهه اختلاف بین نیروها و جریان‌های سیاسی فلسطین، اما در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی حماس توانست با آغاز طوفان الاقصی، قدرت و ایمان و صبر مقاومت را به جهان بنمایاند و سران صهیونسیت را به شکست ترمیم ناپذیر گرفتار سازد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: واقعیت این است که هنوز غرب گرایان در داخل، در خواب غفلت‌اند و نمی‌خواهند باور کنند قدرت ولایت را در سایه‌ی اسلام و در ایامی که انتخابات نزدیک است، به میدان آمده و یاوه می‌بافند، به همین علت دوگانه‌گویی‌هایی دارند تا در هفته‌هایی که به انتخابات نزدیک شده‌ایم، با ابزار تردید افکنی و عملیات روانی، بتوانند اذهان مردم شهید پرور را مشغول و دچار تشکیک کنند که بحمداله هرگز موفق نخواهند شد.

بیداری اسلامی در جهان روز افزون است

خاکزاد بیان کرد: امروز هر کس در جبهه‌ی مقاومت باشد و حمایت کند، در بستر اطاعت از ولایت، پیروز میدان و سرباز اسلام و زمینه ساز ظهور است و غیر این از ردیف انسانیت و ارزش‌های الهی خارج خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه به جوشش خون شهیدان، بیداری اسلامی در جهان روز افزون است، گفت: همه می‌دانند که مردان و زنان و کودکان فلسطین از آغاز اشغال سرزمین‌شان‌، سلاحی جز سنگ و صبر نداشتند؛ به برکت همان صبر، آن سنگ‌ها امروز به موشک‌هایی تبدیل شدند که نه رژیم صهیون، بلکه آمریکا را با شکست سیاسی و نظامی مواجه کردند، در نبرد امروز، آنکه در غزه خانه و بیمارستان را بمباران می‌کند و زنان و کودکان را قتل عام، در واقع آمریکا است.

به گزارش “خط شمال” غزه به جهان نشان داده که می‌توان در مقابل دنیای کفر ایستاد، به ارواح شهیدان غزه درود می‌فرستیم و به ملل جهان اعلام می‌کنیم که در نظم نوین جهانی، این اسلام است که حرف اول را خواهد زد و در قله‌های پیروزی‌، پرچم جمهوری اسلامی ایران افراشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.