8
رییس اداره محیط‌زیست فریدونکنار:

برپایی بازار پرندگان جرم است/ لزوم حذف روش‌های صید غیرمجاز در فریدونکنار

  • کد خبر : 13717
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
برپایی بازار پرندگان جرم است/ لزوم حذف روش‌های صید غیرمجاز در فریدونکنار
رییس اداره محیط‌زیست فریدونکنار با اشاره به اینکه بازار پرندگان یکی از پرچالش‌ترین موضوعات زیست محیطی در شهرستان فریدونکنار است، گفت: براساس قانون شکار و صید، برپایی بازار پرندگان جرم محسوب می‌شود.

به گزارش “خط شمال” صمد کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با تحقیقات و هماهنگی‌های صورت گرفته، افرادی که در این بازار به‌صورت گسترده نقش داشتند از سوی مراجع قضایی شناسایی شدند و ورودی‌های این بازار تحت کنترل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امسال طی دو مرحله عملیاتی را انجام دادیم و بازارهایی که در سطح شهرستان وجود داشت با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران و همکاران یگان ویژه از شهرستان‌های مختلف و شورای تامین فریدونکنار به این بازار ورود کردیم و بساط این بازار را جمع‌آوری کردیم.

رییس اداره محیط‌زیست فریدونکنار گفت: درحالی که بازار اصلی پرندگان جمع‌آوری شد اما بخش‌های پیدا و پنهان مربوط به این بازار به اتمام نرسید و متاسفانه به طور گسترده‌ای تورها و دام‌های هوایی را در شهرستان مشاهده می‌کنیم و صید نامتعارف وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دامگاه‌داران از دوما به سمت کِرِس، گِذِر، دام‌های هوایی و شب‌دام تمایل پیدا کردند، گفت: این یک روش غیرقانونی و غیر مجاز است که به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

کیانی با تاکید بر اینکه سازمان محیط‌زیست با دومای سنتی مشکلی ندارد، افزود: اگر صیادان خودشان را به‌عنوان حامی محیط‌‌زیست بدانند و روش‌های صید غیرمجاز را حذف کنند، سازمان محیط‌زیست هم پروانه انتفاعی برای دامگاه‌داران صادر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.