5

دریا برای صیادان غیرمجاز نا امن‌تر از همیشه/ با متخلفان حوزه صید و صیادی برخورد جدی می‌شود

  • کد خبر : 13644
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
دریا برای صیادان غیرمجاز نا امن‌تر از همیشه/ با متخلفان حوزه صید و صیادی برخورد جدی می‌شود
جانشین یگان حفاظت منابع آبزیان نور و محمودآباد گفت: حفظ و بازسازی ذخایر ابزیان از اولویت های جدی سازمان شیلات و یگان حفاظت منابع آبزیان است.

به گزارش “خط شمال” حسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان حوزه صید و صیادی در‌فصل جدید و‌در شهرستانهای نور و محمودآباد با جدیت بیشتری دنبال شده و دریا برای صیادان غیر مجاز نا امن تر از همیشه می باشد.از همین رو در دو ماهه اول فصل صید جاری این یگان موفق به کشف ۱۲۰۰ رشته دام صیادی غیر مجاز از بستر دریا شده و نیز در راستای مبارزه با نگهداری و فروش ماهیان خاویاری و خاویار موفق به کشف مجموع ۱ کیلوگرم خاویار قاچاق از بازار های حوزه استحفاظی گشته است.

وی با اعلام اینکه ذخایر آبزیان در دریا انفال مردم م است، افزود: همه ما در حفظ و‌نگهداری ذخایر آبزيان برای نسل های آینده مسئولیم.

جانشین یگان حفاظت منابع آبزیان نور و محمودآباد تصریح کرد: در‌ماه جاری و با دستور دادستان محترم شهرستان محمودآباد و با همکاری نیروی انتظامی و محیط زیست شهرستان محمودآباد طی یک مرحله گشت تلفیقی و‌ با ورود به جایگاه های صیادی متخلف،مقدار ۵۰۰ رشته دام صیادی غیر مجاز کشف و‌نیز ۳ متهم به دستگاه قضایی معرفی شده است.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه پدیده مخرب صید غیر مجاز در حال افزایش است یادآور شد گزارش های مردمی در برخورد با این پدیده شوم بسیار مهم می باشد،از همین رو از مردم انتظار می رود همچون گذشته به یاری این یگان آمده و‌نقش اثر گزار خود را ایفا کنند.

وی در پایان گفت: صید غیر مجاز نه تنها به جامعه صیادی و معیشت آنان آسیب می رساند بلکه نسل آبزیان را منقرض کرده که نتیجه آن افزایش نجومی قیمت ماهی در بازار است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.