9

مرمت چهار آب‌بندان با هزینه 52 میلیاردی در محمودآباد

  • کد خبر : 13460
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
مرمت چهار آب‌بندان با هزینه 52 میلیاردی در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: عملیات مرمت و بهسازی چهار آب‌بندان با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای ذخیره کردن آب در فصول پرباران و استفاده از آن در فصل های زراعی برای کشاورزی با نظارت مستمر کارشناسان فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ، عملیات مرمت و بهسازی 71 هکتار آببندان در روستاهای حاجیکلا، بیشه کلا، اهلم و الوالحسن آباد این شهرستان در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی مناطق پایین دست آببندان ها، کنترل سیلاب های فصلی که اغلب موجب وارد آمدن خسارات به اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی می شود و فراهم کردن زمینه بازچرخانی زهاب شیرین و استفاده از آن در تولید از جمله اهداف بهسازی آببندان ها است.

به گفته هادی‌زاده تامین آب مطمئن کشاورزی در زمان مورد نیاز و حساس، فراهم کردن زمینه کشت دوم و ذخیره کردن آب در فصول پرباران و استفاده از آن در فصل های زراعی برای کشاورزی، فراهم کردن زمینه صنعت گردشگری در کنار تولیدات کشاورزی، افزایش ظرفیت تولیدات آبزی پروری و زراعت چوب از دیگر اهداف بهسازی آببندان ها است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.