8
امام جمعه محمودآباد:

غزه مظلوم اما مقاوم است/ طوفان الاقصی، انتقامی سخت از جنایات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 12991
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
غزه مظلوم اما مقاوم است/ طوفان الاقصی، انتقامی سخت از جنایات رژیم صهیونیستی
امام جمعه محمودآباد ضمن محکوم کردن جنایت رژیم کودک‌کش اسرائیل، گفت: مردم فلسطین بیش از هفتاد و پنج سال در شکنجه و رنج بی حد و حساب زندگی می‌کنند یعنی هر روز مرگ؛ تاریخ قضاوت کرد غزه مظلوم اما مقاوم است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع)  فرمودند: از خوشبختی و سعادتمندی یک انسان آن است که او نسبت به دین و دیانت و ایمان خودش مراقبت لازم را داشته باشد، حافظ و نگهبان دینش باشد و عملش رابرای آخرت قرار بدهد. هرچند فایده‌ی آنی آن دنیاییست اما آن را پلی برای آخرت  و ذخیره قیامت خودش قرار بدهد.

وی افزود: 24 تا 30 مهر ماه هفته‌ی انجمن اولیا و مربیان است. یکی از قدیمی‌ترین نهادهایی که به صورت غیر دولتی در کشور مادر سال 1346 تاسیس شد.که البته بعد از انقلاب انجمن ملی اولیا و مربیان بود که ملی را حذف کردند اما این غالب و شاکله سر جای خودش است و مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت و رویکرد امضا شد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان کار ارزشمندی است  که می‌بایست این دو مجموعه خانواده، پدر و مادر به همراه مربیان مدیریت مدرسه و معلمان گرانقدر یک هماهنگی و یک تلاش مجدانه در جهت تقویت فعالیت‌هایی که در خانه و مدرسه صورت می‌گیرد این به منصه‌ی ظهور برسد چون اگر پدر و مادر به عنوان اولیای دانش آموز در کنار مربیان همفکری نداشته باشند، زحمات مربیان در مدرسه ناتمام و در حقیقت ناقص می‌ماند، نتیجه‌ی مطلوب و مناسب حاصل نمی‌شود. یا اگر پدران و مادران زحمت بکشند در مدرسه اما مربیان به رسالت خود عمل نکنند و اینها نتوانند ارتباط نزدیک و مناسب و حکیمانه را انجام بدهند باز زحمات والدین هدر خواهد رفت.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: مقام معظم رهبری زیبا بیان فرمودند: اولیا یعنی پدر و مادر، اولیای خانه و مربیان، مدرسه را بسازند تا با ساخته شدن این دو، ارتباط آنان نسل انقلابی آینده رابسازد. این هماهنگی این انسجام این هم اندیشی یک نتیجه و بار ارزشمند و میوه‌ی سودمندی را باید بدهد وآن این است که توانستند خله هایی  که در هر کدام از این دو فضا وجود دارد را پر کنند با تضارب افکارو اندیشه‌ها و هماهنگی یکدیگر که همراه با دلسوزی و خیرخواهی است می‌تواند مشکل دانش‌آموزان را حل بکند.

وی ضمن تبریک هفته تبریک بدنی به موضوع سلامتی و تندرستی اشاره و بیان نمودند: اولیای دین و اسلام عزیز چه اندازه تاکید نسبت به سلامتی وتندرست داشته‌اند. وجود مقدس پیغمبر اکرم بیان فرمودند: مومنی که از حیث جسمی و بدنی توانمندی‌های لازم را دارد سلامتی را دراختیار دارد و می‌تواند امورات عادی و مادی زندگی را بدون نیاز به دیگری به درستی پیش ببرد این انسان مومن نزد خدا از آن کسی که مومن هست بندگیش را انجام میدهد ولی ضعف  دارد که قطعا ضعف جسمی اثر در ضعف روحی و معنوی هم دارد و روح رامتاثر می‌کند. چنان‌که فرمودند عقل سالم در بدن سالم است.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: مهمتر از همه‌ی اینها امروز می‌دانیم ورزش و ورزشکار خصوصا ورزشکار حرفه‌ای در دنیا به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌شود کسی که الگو و اسوه می‌شود در یک تراز بالاتر جامعه قرار می‌گیرد یعنی حرف زدن او نگاه کردن او، نوع پوشش او، رفتار حرکات و سکنات و خورد و خوراک او  برای دیگران چه مثبت چه منفی الگو می‌شود. سلوک او برای دیگران یک درس رفتاری می شود. ما امروز نیازمند آن هستیم که ورزشکاران عزیز ما الگوی مثبت رفتاری برای جوانان و نوجوانان عزیز بشوند. پهلوان خصلت باشند، اهل مروت و جوانمردی باشند درس بگیرند اگر پهلوان تختی و پویای ولی‌ها درخشیدن نه به خاطر زور بازو و سینه‌ی ستبر درخشیده باشند به خاطر اون روحیه‌ی ارزشمند انسانی توانستند جایگاه برای خودشان باز کنند تا دنیا دنیاست همه‌ی ورزشکاران و غیر ورزشکاران تحسین و تمجید شان کنند.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) عنوان داشت: اگر کسی بزرگ بشود جایگاهی پیدا بکند وصف عظمت او و بیان جایگاه او ممکن است از دوستان و دشمنان صورت بگیرد اما اگر از جمعی سوال بکننندکه  شما کدام را بیشتر می‌پسندید و در جان شما نشسته است میگوید وصف ،تمجید و مدح دشمن از یک بزرگ برای ما پسندیده‌تر  بوده است.شخصی به نام احمد بن عبیدالله بن خاقان وزیر معتمد عباسی است او می‌گوید من در میان همه‌ی علویان تحقیق و بررسی جامع و کامل کردم.کسی را نیکوتر عابدتر، زاهدتر، پارساتر، از امام عسکری حسن بن علی پیدا نکردم.

حجت الاسلام جباری به جنایت‌های اسرائیل غاصب  اشاره و بیان نمود: جنایاتی که در این باریکه  انجام گرفت کم نبود در سال 2000 میلادی، انتفاضه‌ی در فلسطین و غزه صورت گرفت اون زمان چهار هزار و چهارصد و دوازده نفر به شهادت رسیدند،به خاطر رفتاری که در مسجد مسجدالاقصی داشته اندو  اهانت‌هایی که کرده بوده اند انتفاضه  صورت گرفت، شارون ملعون این جنایت‌ها را انجام داد و در میان صهیونیست‌ها هزار و یکصدنفر حدود سیصد نفر نظامی بودن آنها هم  تلفات داشتند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، انتقام سخت از جنایات رژیم صهیونیستی، ادامه داد: فلسطینی‌ها و اهل غزه بااینگونه رفتارها خو گرفتند، اینکه امروز اعلام می‌کنند کوچ اجباری از غزه به سوی مصر، اردن به عنوان یک طرح شیطانی آمریکایی علیه مردم غزه، که غزه را خالی کنند، مردم غزه اعلام کردند همه‌ی هستی ما، همه‌ی دار و ندار ما همه‌ی فرزندان طایفه‌ی ما فدای غزه  باشد. این شعار مردم غزه است.

وی تاکید کرد:  اینها مردم،  زن و بچه بی‌دفاع هستند. از نیروهای عزالدین قسام و حماس  که کشته نگرفتند ولی آنها نظامی‌های فراوان کشته دادند.و اینها تصورشان این هست به دستور بایدن که در اتاق عملیات و فکر آن‌ها حضور پیدا کرد و دستور ناجوانمردانه داد که شما باید به صورت زمینی هم حمله بکنید.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: همین الان که فقط به عنوان یک شایعه منتشر شده است و همه الان به این نکته رسیدند و به این مطلب که عملیات زمینی انجام خواهد گرفت عین الاسد مورد حمله قرار  میگیرد، پایگاه تنف در سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد. حزب‌الله لبنان شروع کرده است انصارالله یمن موشک دوربرد  به کشتی‌های جنگی آمریکا شلیک می‌کند یعنی ببینید آمریکایی ها و اسراییلی ها ما آمادگی داریم و اگر  شروع کنید همه‌ی میدان هاباز خواهد شد همه‌ی گروه‌ها وارد عرصه و میدان خواهند شد شاید جنگ منطقه‌ای و جنگ بین‌المللی و جهانی حتی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام جباری در پایان یادآور شد: در هیچ جای دنیا تا به امروز اینگونه جنایات، سابقه نداشته است؛ ممکن بود مدرسه‌ای،دانشگاهی، جای ممنوعه‌ای را زده باشند اما بیمارستانی که می‌گویند ماشین‌هایی که عبور می‌کنند بوق نزنند، عیادت کننده‌هایی که می‌روند صدا بلند نکنند مریض آسیب می‌بیند اذیت می‌شوند این وحشی‌های آدم نما کاری کردند که دنیا تا به امروز انجام نداد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.