4

اجرای طرح ورزش همگانی ۵۰۰ هزار نفری در مازندران/آمل امسال تیم لیگ برتری والیبال ندارد

  • کد خبر : 11363
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
اجرای طرح ورزش همگانی ۵۰۰ هزار نفری در مازندران/آمل امسال تیم لیگ برتری والیبال ندارد
معاونت توسعه ورزش‌های همگانی ورزش و جوانان مازندران از اجرای طرح ورزش همگانی ۵۰۰ هزار نفری این استان در هفته تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش خط شمال، اسماعیل پهلوان در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه طی سال‌ها اتفاقات متعددی در سطح ورزش استان و شهرستان‌ها می‌افتد که اگر رسانه نباشد این موفقیت‌ها نشان داده نمی‌شود، اظهار کرد: در گذشته چشم‌اندازی برای توسعه ورزش‌های همگانی نبود و اکنون هیات اندیشه‌ورز به منظور استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان و اهالی حوزه‌های مختلف ورزشی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ورود ورزشکار سازمان یافته تاکنون موفق به انجام حدود سه درصد از ورزشکاران مازندران انجام شده که به تعداد ۱۷۳ نفر برمی‌گردد که در گذشته به دلیل عدم نظارت و پایش های باشگاه‌ها و توجه بر بیمه این سازمان یافتگی انجام نشده بود، تصریح کرد: آمایش سرزمینی در ورزش استان دیده نمی‌شود و براساس رقابت انجام می‌شود و سهم عمده اعتبار به زیرساختی ورزش‌هایی چون والیبال، فوتبال، بسکتبال و بخشی دیگر بر اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که اکنون این پروژه‌ها قابل استفاده نیست؛ پروژه‌های چون شهید چمران با وجود آنکه تاکید بر افتتاح آن نبود، فاز اول آن را به بهره‌برداری رساندند در حالی‌که این ورزشگاه سال‌ها به طول می‌انجامد تا کامل تکمیل شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه در هفته تربیت بدنی اجرای طرح ورزش همگانی ۵۰۰ هزار نفری دستور کار است که دنبال اجرای مصوب آن هستیم، افزود: نظارت در ورزش ضعیف است و اماکن تحت پوشش ورزش نظارت دقیقی انجام نمی‌شود و بخش عمده‌ای از ماده ۵ رهاشده بود که با تشکیل نهضت داوطلبی با موضوع نرخ‌نامه و نظارت بر باشگاه‌ها دستور کار است.

وی با تاکید براینکه نقش راهبری اداره ورزش و هیات‌ها کمرنگ شده است که باعث چالش‌هایی در این حوزه می‌شود، گفت: در راستای احداث پروژه‌های شهری نیاز به ورود دستگاه‌هاست که طرح جاده سلامت یکی از برنامه‌هایی بود که طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری دستور کار بود؛ آمل نیز به عنوان پایلوت دوچرخه‌سواری شده بود.

ناکافی بودن اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی آمل

هاشم جمشیدپناه رئیس ورزش و جوانان آمل در این نشست با بیان اینکه وظیفه رسانه‌ای جهت نشان دادن قهرمانان و ورزشکاران بسیار مهم و نقش بسزایی دارند و ایجاد نشاط و سلامتی را رسانه فرهنگ‌سازی و اشاعه می‌دهد، بیان کرد: در خصوص باشگاه‌های ورزشی این شهرستان با توجه به ارائه نرخ‌های جدید آنها براساس درجه‌بندی انجام شد و اداره ورزش ناظر بر این باشگاه‌هاست؛ ذابط دستگاه قضایی بر مبنی بی‌نظمی و عدم توجه بر اجرای نرخ‌نامه نیست که از ۲۱۴ باشگاه مجاز و ۱۸ مکان دولتی این نرخ‌نامه اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت صمت، اماکن و بهداشت برای ساماندهی باشگاه کمیته‌ای تشکیل شود تا بازدید و بازرسی باشگاه‌ها و بررسی اجرای نرخ‌نامه انجام شود، افزود: در اولین بازدید از ۷ بازدید پنج باشگاه رعایت و دو باشگاه رعایت نکردند که معرفی باشگاه منظم تشویق و قانون از سوی اداره ورزش انجام شد و دو باشگاه دیگر طبق ضوابط قانون جریمه شدند.

جمشیدپناه با تاکید بر اینکه باشگاه‌ها مجاز و غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد و ورزش موظف بر معرفی اماکن ورزشی غیرمجاز به ضوابط قضایی است که تاکنون دو باشگاه پلمپ شده و پلمپ چهار باشگاه دیگر دستور کار است، اظهار داشت: در آمل ۵۲ باشگاه ورزشی فعالیت دارند که در صورت همراهی با اداره ورزش و رعایت خواسته‌های این اداره تغییر روسای هیات انجام شد که تاکنون تغییر سه هیات براساس سیاست‌های وزارت ورزش دستور کار است.

وی ادامه داد: سالن صخره‌نوردی یکی از پروژه‌هایی که سال‌هاست راکد مانده و برای تکمیل آن نیاز به اعتبارات ملی است و امسال بر بودجه مصوب ورزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که با اعتراض ۳ میلیارد افزایش یافت و در آخرین جلسه با تلاش بیشتر و با ورود به نیمه‌کاره ماندن این پروژه خاص ۵ میلیارد تومان اضافه شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

رییس ورزش و جوانان آمل با بیان اینکه در هفته دولت دو پروژه سالن خانه تکواندو در منطقه کوچه تختی و استخر خصوصی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: نقشه جامع برای سالن پیامبر اعظم طراحی شده تا اعتبار کلی برای تجهیز و تکمیل جذب شود که امسال ۸ میلیارد تومان مصوب شد تا بخشی از مشکلات سالن مورد رسیدگی قرار گیرد.

آمل امسال تیم لیگ برتری والیبال ندارد

وی با اشاره به اينکه برای بهره‌مندی آمل با وجود داشتن دو تیم برتر امسال یک تیم لیگ برتر نداریم، افزود: کاهلی، عدم همکاری و نادیده گرفتن منجر به پایاندهی تیمداری این شهرستان در لیگ برتر والیبال شد اگرچه تلاش‌های زیادی بر دریافت امتیاز تیمداری انجام شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.