6

مسئولیت همسران شهدا بر حفظ دین اسلام سخت‌تر و مهم‌تر شده است

  • کد خبر : 10999
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۷
مسئولیت همسران شهدا بر حفظ دین اسلام سخت‌تر و مهم‌تر شده است
یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: مسئولیت همسران شهدای مدافعان حرم و امنیت با وجود نگاه دشمن بر نابودی دین اسلام سخت‌تر و مهم‌تر شده است.

به گزارش خط شمال، سردار علیجان میرشکار در ششمین همایش استانی مرثیه حضرت رباب(س) با محوریت هیات سالانه همسران شهدای مدافعان حرم و امنیت استان مازندران با بیان اینکه در همه ادیان الهی به ویژه در دین اسلام جایگاه والایی جهاد و مجاهد درج شد به گونه‌ای که در قرآن حدود ۱۰۸ بار عظمت جهاد، مجاهد و مجاهدت ذکر شده است، اظهار کرد: زن در جایگاه مجاهد آنقدر بزرگ و عظیم است که بیان آن سخت و دشوار می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه زن در عالم هستی و اسلام این است که همه افلاک بر وجود حضرت صدیقه س خلق شده است، افزود: برای رسیدن به این جایگاه، شخصیت و عظمت حضرت رباب بهترین الگو است.

میرشکار با تاکید بر اینکه شهدایی که به مجاهدت رسیدند در واقع از نفس خود گذشتند یعنی از جهاد اکبر عبور کردند تا به جهاد اصغر رسیدند، گفت: نقش هر یک از همسران شهدا مهم بود تا آنها در این راه قرار بگیرند و به شهادت برسند و این خود یک مجاهدت از سوی همسران شهداست.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اينکه ماموریت هر یک از آنها بعد از شهادت همسران‌شان بسیار مهم‌تر است و الان یک الگو و یک روش برای نسل‌های بعدی شده و مسئولیت این همسران سخت‌تر و مهم‌تر شده است، افزود: تربیت فرزندان، از مهم‌ترین مسئولیت در این از سوی این همسران جامعه‌ست.

وی ادامه داد: هر یک از ما عهد بستیم بعد از عاشورای حسینی مکتب آن را تا ظهور حجت عصر(عج) حفظ و به امانت برسانیم.

میرشکار با اشاره به اینکه اکنون همسران در نقطه‌ای قرار گرفته‌اید که دشمن نسبت به دین اسلام حساس شده و به سمت نابودی کتابت الله رفته است و ماموریت شما سخت شده که باید مهمترین الگو رباب قرار دهید، عنوان کرد: فرزندان شهدای دفاع مقدس امروز در اوج هستند و آن نتایج تربیت همسران شهداست، آنها استقامت و صبر کردند تا مسیر را درست طی کردند و این مسیر طولانی و سخت است.

وی خاطرنشان کرد: دو مسئولیت بر دوش همسران است یکی اینکه با وجود نگاه‌مان بر حفظ اسلام باید به سمتی بود که انگشت رهبری به کدام سمت است و دیگر هر یک از همسران شهدا عوض نشوید، جایگاه‌تان حفظ شود و الگوگیری از عاشورا تا ظهور حضرت حجت(عج) را پیگیر شوید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.