19

برگزاری مسابقات استانی جام پهلوان جلال ابوطالبی در زاغمرز مازندران

  • کد خبر : 10352
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
برگزاری مسابقات استانی جام پهلوان جلال ابوطالبی در زاغمرز مازندران
اولین دوره مسابقات استانی کشتی آزاد جام پهلوان «جلال ابوطالبی» با شرکت ۹۹ کشتی گیر از سراسر مازندران جمعه دوم تیر ماه ۱۴۰۲ در استادیوم ورزشی شهدای زاغمرز برگزار شد.

به گزارش “خط شمال” اولین دوره مسابقات استانی کشتی آزاد جام پهلوان «جلال ابوطالبی» با شرکت ۹۹ کشتی گیر از سراسر مازندران در رده های سنی پهلوانک، خردسال، نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در ۱۸ وزن مختلف با حضور مسولین ورزشی استان، قهرمانان ملی و جمعی از پیشکسوتان کشتی کشور از ساعت هشت صبح الی نه شب جمعه دوم تیر ماه ۱۴۰۲ در استادیوم ورزشی شهدای زاغمرز برگزار شده است.

در این مسابقات تیم زاغمرز با ۳۲۵ امتیاز مقام اول، تیم نکا با ۲۳۵ امتیاز مقام دوم و تیم فریدونکنار با ۲۳۰ امتیاز مقام سوم را کسب کردند. و در انتهای مراسم تیم زاغمرز کاپ قهرمانی مسابقات را به رسم قدرشناسی به فرزند پهلوان جلال ابوطالبی ، مهندس روهام ابوطالبی تقدیم کردند.

‎جلال ابوطالبی‌زاده ١٤ شهريور ۱۳۳۰ در زاغمرز مازندران بدنیا آمد و از ۱۴ سالگی در ورزش کشتی بارها عناوین استانی و ملی از جمله قهرمانی آموزشگاه های کشور ، قهرمانی دانشگاه های کشور، نائب قهرمانی و قهرمانی جوانان کشور را بدست آورد. این آزادکار اوزان ۷۵ و ۸۱ کیلوگرم به همت برادرش كمال ابوطالبی و کشتی گیران مطرح سطح استان همچون اصغر ثمربخش و اسدالله رضایی سالن كشتی را در زاغمرز تاسیس کرد.

پهلوان جلال ابوطالبی کشتی را باشگاه شهنا بهشهر و باشگاه ایران ساری آغاز و از ۱۷ سالگی در تهران در باشگاه جعفری و باشگاه نادر و دارالفنون و در زمان دانشجویی در باشگاه چهار آبان رشت ادامه داد و نزد چهره هایی همچون عبدالله موحد و امامعلی حبیبی ، استاد سلطانی نژاد و شعبان بابااولادی و استاد پاکدل آموزش دیده بود و از یاران رمضان خدر ، عزیز واگذاری و بسیاری از بزرگان کشتی کشور بود.

‎وی او علاوه بر ورزش به شعر، نویسندگی و حقوق نیز علاقه داشت و تا کنون چند مجموعه شعری و رمان به قلم کشیده و همنشین بزرگانی همچون احمد شاملو و محمود دولت آبادی بود و دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل بود.

پهلوان جلال ابوطالبی پدر روهام ابوطالبی رییس هیئت ورزش‌های همگانی مازندران، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ چهره در نقاب خاک کشید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.