2

کاهش 9 درصدی تلفات ناشی از حوادث كار در مازندران

  • کد خبر : 998
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کاهش 9 درصدی تلفات ناشی از حوادث كار در مازندران
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و مير ناشي از حوادث کار در سه ماهه امسال 29 نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

دکتر علی عباسی با بیان اینکه از این موارد 21 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه سالجاری سقوط از بلندی با 19 فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص مي دهد و  جسم سخت با 6 ، برق گرفتگی با 3 و سوختگی با یک فوتی در رتبه هاي بعدي مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

خرداد ماه بیشترین فوتی

وی افزود: در سه ماهه امسال بيشترين مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار با 15 مورد در خرداد ماه و فروردین و اردیبهشت با 7 مورد گزارش شده‌ است.

بیشترین و کمترین شهر

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: طي اين مدت شهرستان‌هاي آمل با 4 ، ساری ، بابل و چالوس هر کدام با 3 فوتي بيشترين و شهرستان‌هاي بابلسر ، رامسر ،قائم شهر، میاندرود ، محمود آباد و نور هر کدام با یک فوتي كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.

تفکیک سن

دکتر عباسی به تفکیک سن متوفیان گفت: سنین 31 تا 40 سال با 6 فوتی بیشترین و سن بیش از 61 سال با 4 فوتی کمترین آمار در این سه ماهه گزارش شده است.

افزایش 30 درصدی مصدومین حادثه کار

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 228 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشت از این تعداد 214 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.