3

بستری کرونایی 2.8 درصدی از جمعیت بابل/ نسبت ابتلا در گروه سنی 20 تا 40 سال افزایش یافت

  • کد خبر : 972
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
بستری کرونایی 2.8 درصدی از جمعیت بابل/ نسبت ابتلا در گروه سنی 20 تا 40 سال افزایش یافت
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه تاکنون ۲.۸ درصد از جمعیت بابل به‌علت کرونا بستری شدند، گفت: در موج پنجم به‌همان نسبت ابتلا در گروه سنی 20 تا 40 سال افزایش یافته است.

دکتر سید فرزاد جلالی در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: از کل موارد مشکوک بستری در 5 موج اپیدمی در شهرستان بابل؛ 50.6 % مرد و 49.4 % زن بودند.

وی افزود: میانگین سنی کل موارد 53 سال بوده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با اشاره به اینکه میانگین سنی در موج پنجم نسبت به موج اول ده سال کمتر شده است، گفت: به‌طوری که در موج اول متوسط میانگین سنی بستری شدگان ۵۶ سال بوده که در موج پنجم به ۴۶ سال رسید.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در موج پنجم نسبت به موج اول روند درصد ابتلا در گروه سنی بالای 40 سال کاهش یافته به‌طوری‌که این مورد در گروه سنی بالای 80 سال به نصف رسیده است.

وی ادامه داد: در ۱۷ ماه گذشته از زمان شیوع کرونا تاکنون 2.8 % از جمعیت شهرستان بابل به‌عنوان مشکوک به کووید در یکی از بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شدند، که کمترین آن با نیم درصد جمعیت مربوط به گروه سنی 10 تا 19 سال و بیشترین با 15 % گروه سنی مربوط به افراد بالای 80 سال بود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن عمومی ۶۴ و میزان استفاده از ماسک در شهرستان بابل ۴۵ درصد است که به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش را نسبت به ماه‌های قبل در شهرستان نشان می‌دهد.

دکتر جلالی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در بابل تعداد ۱۱۹۸ کودک زیر ۱۰ سال به‌عنوان بیماران مشکوک و قطعی به کرونا بستری شدند.

وی بیان کرد: ۳۲ درصد از میزان بستری در بابل مربوط به افراد بین ۶۰ تا ۷۹ سال و ۳۰ درصد هم بین ۴۰ تا ۵۹ سال؛ 11.7 درصد هم از کل بستری شدگان را گروه سنی ۸۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در پایان گفت: تا کنون حدود ۹۰ هزار تست کرونا ( اعم از PCR و رپید تست ) از جمعیت شهرستان گرفته شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.