3

شور و شوق زائران مازندرانی به سرزمین وحی/ اعزام اولین زائران به خانه خدا آغاز شد

  • کد خبر : 9627
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
شور و شوق زائران مازندرانی به سرزمین وحی/ اعزام اولین زائران به خانه خدا آغاز شد
با آغاز اعزام اولین کاروان زائران مازندرانی به خانه خدا شور و شوق زیادی در دل حاجیان به وجود آمد.

به گزارش “خط شمال” حج فرضیه الهی که بسیاری از مسلمانان بزرگترین آرزویشان آن است تا آن فرضیه را به جا آورند؛ فرضیه‌ای که دل را جلاء می‌دهد تا آن‌چه اعمالشان در این دنیای وانفسای انجام می‌دهند را پاک کنند و زمان سفر ابدیتشان پاک و بدون گناه بروند.

زائرانی که وقتی قرعه به نامشان افتاد برای رفتن به راه حق، آنچنان شادی بر دلشان می‌نشیند که با خود می‌گویند خداوند متعال تمام هستی و محبت خود را به آنها لقاح کرده است.

سفر به خانه‌ای که خیلی‌ها سال‌های سال چشم‌اندازی کشیدند و بوده افرادی مرگ مانع رفتنشان شده تا جایگزین شان کسان دیگری شوند.

امسال نیز با آغاز این سفر معنوی و با وجود آن هزینه‌های زیاد و دستورالعمل‌های داخل و خارج از کشور نام حاجیانی که از سال ۸۴ و ۸۵ ثبت‌نام کرده بودند، شور و شعف بسیاری را بر دل این منتظران سرزمین وحی ایجاد کرده بود و برای رسیدن به مدینه منوره و آن مروه، اعمال عرفه و صحرای عرفات لحظه شماری کنند و تمام آن خواسته‌ها را بی کم و کاست انجام دهند.

حاجی شدن را با نشستن هر یک از مشرفان مازندرانی اعزام به حج امسال جویا شدم، آن را سعادتی از سوی باری تعالی گفتند و شور و هیجان خود را وصف ناشدنی نشان دادند.

سیداسماعیل موسوی حاجی آملی که بار اول حج عمره مشرف شده بود، اعزامش به سرزمین وحی آن هم تمتع را یک معجزه الهی عنوان کرد و گفت: حاجی شدن طی کردن یک راه طولانی است و طی این ۱۸ سال چشم‌انتظاری لمس کردم. وی افزود: این رسیدن در راه خداوند یعنی پاک بودن از همه چی، یک کودک مادرزاد شوی و این نصیبم شد.

این حاجی به حج رفته عمره مهمترین دعایش را در صحرای عرفات رفع تمام مشکلات داخلی کشور و مردم بیان و عنوان کرد: امیدواریم آن آرامش و امنیت کامل و همیشگی نسیب مردم کشورمان شود.

جده کارگر از روستای چندرمحله رفتنش به خانه خدا را اولین مطرح و بیان کرد: تمام رفتنم به این راه معنوی از طرف خداوند است تا باعث شد بعد از ۱۸ سال مشرف به مکان پاک شوم. وقتی پرسیدم نمی‌ترسید حادثه‌ای برایتان در آن‌جا بیافتد و جانتان را به خطر بیاندازد، گفت که هر اتفاقی مصلحتی است که خداوند نصیبمان می‌کند پس هر اتفاقی برای‌مان در آن‌جا بیافتد خداوند می‌خواهد.

پیرمرد دیگری که سنش را نزدیک به ۸۰ سال گفته و ناراحت از این بود که نامش به همراه همسرش برای تشرف به خانه خدا درآمده اما به دلیل بیماری وی تنها مشرف می‌شود، ثبت‌نامش را سال ۸۵ مطرح و عنوان کرد: با وجود بیماری همسرم از رفتن منصرف شدم اما انگار خدا خواست مشرف بشوم و همراه یکی از بستگان همراه شدم و این خوشحالم که پس از گرفتن عمری از خدا قرار هست به خانه خدا بروم و اعمالم را در آنجا به جا آورده و تکمیل کنم.

نورالله ابراهیمی کرسی کلای آمل ادامه داد: واقعا به آدم حس آرامشی دست می‌دهد وقتی مشرف به خانه‌ای می‌شوید که به نام خداست آن خدایی که انسان را آفرید و آفریده خودش را دعوت کرده است.

خانمی بین صحبت‌های ما گفت: حج برای آن فردی که غنی است طبق آیات قرآنی واجب است، چون نیازه انسان با وجود غنی بودن تمام آن خواسته‌های مادی را کنار بگذارد و با آن لباس احرام، اعمال معنوی و اخروی را به جا آورد.

زلیخاخانم که خودش را ۶۱ سال عنوان کرده، تمام آرزوی و سعادتش را در این سفر معنوی دیدن آقا امام زمان(عج) مطرح و بیان کرد: هیچ چیزی بالاتر از دیدن آقا در این راه الهی برای یک انسان با ارزش‌تر نیست و امیدوارم برای ما حاجیان این اتفاق بیافتد و ایشان را طی این ۴۱ روز در نقطه‌ای از مکه، صحرای عرفات، منا، غار حرا، مدینه و مسجدالحرام ببینیم.

اعزام ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع امسال

در همین راستا عباس اسمعیلی مدیرکل حج و زیارت مازندران تعداد زائران حج تمتع امسال این استان را بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: این افراد از روز چهارشنبه سوم خردادماه به مدینه منوره اعزام می‌شوند که شامل زائران و عوامل اجرایی کاروان‌های حج مازندران هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال ۳۰ کاروان است و این تعداد زائران مازندرانی تا هشتم خرداد ماه از طریق فرودگاه شهدای ساری به عربستان اعزام می‌شوند، افزود: تعداد زائران این استان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و تعداد آنها به یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده و امسال با این رشد تعداد بیشتری به عربستان مشرف می‌شوند.

اسمعیلی بیشتر سن زائران را بیش از ۶۵ و بیش از ۶۰ درصد سالمند مطرح کرد و گفت: حتی در برخی از کاروان‌های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.
وی خاطرنشان کرد: اعزام حجاج مازندرانی به سرزمین وحی در قالب ۱۹ پرواز از سوم خردادماه امسال آغاز می‌شود.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.