3

۵۲ پارک فناوری در سراسر کشور فعالیت دارند

  • کد خبر : 9609
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۵۲ پارک فناوری در سراسر کشور فعالیت دارند
معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح از فعالیت ۵۲ پارک فناوری در سراسر کشور با محوریت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد مهدی نژاد نوری در سومین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های نوین واقع در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مسیر حرکت علمی ایران را در مسیر سرمایه‌گذاری عنوان و اظهار کرد: با گسترش علم و دانش،جامعه به دنبال تمدن نوین است یعنی در کنار حرکت رو به جلو نگاه به آینده نیز باید باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به جایگاه علم فناوری توجه و بر آن مدیریت داشت، اظهار داشت: مهمترین گام بر امر فناوری طی ۲۰ ساله آینده بسیار مهم است به گونه‌ای که در نگاه مقام معظم رهبری سه چیز اقتصاد، علم و فرهنگ حائز اهمیت است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح سرعت فناوری‌ها را در دنیا بسیار بیان کرد و گفت: ایران در یک نقطه‌ای در امر انتشار مقاله رشد داشته اما متاسفانه بعد آن از حالت رشد افتاد که اکنون تلاش بر ادامه روند رشد است.

وی افزود: امروزه در زمینه فناوری از حوزه نظری به حوزه عملی در آمده است و ایران در جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت است اگرچه می بایست به ۱۳ هزار می‌رسیدیم اما متاسفانه نرسیدیم.

مهدی‌نژاد نوری با بیان اينکه هم‌اکنون ۵۲ پارک فناوری در سراسر ایران فعالیت دارد که مورد تعجب بسیاری از کشورها شده است، گفت: الگوی توسعه ایران متفاوت است و نیاز به فعال بودن یک پارک در هر استانی است.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۱۱ رتبه شاخص نوآوری پایین بود اما در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۵۳ رسیدیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۶۵ هزار دانشجوی دکترای تخصصی و ۱۵ هزار دانش آموخته در ایران داریم.

ارسال ۷۰۰ مقاله به سومین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های نوین آمل

اکبر حاجی‌زاده مقدم رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در این کنفرانس با اشاره به فعالیت سومین کنفرانس بین‌المللی در راستای دو کنفرانس قبلی در این دانشگاه اظهار کرد: اهداف اصلی کنفرانس ارائه دستاوردهای علمی در حوزه‌های مختلف است که مهم‌تر از همه بر رویکرد اتفاق تحقیقات دانشگاه با صنعت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قرارداد پژوهشی گیاهان پزشکی بسته و رونمایی از محصول در این کنفرانس انجام شد، افزود: این دانشگاه با توجه به حضور ۵۰ هیات علمی از دانشگاه‌های مختلف دارای پتانسیل بالایی برخوردار است.

حاجی‌زاده مقدم از اجرای ۵ پنل در حوزه‌های مختلف با ارسال ۵۵۰ پوستر و ۲۰۰ مقاله به این کنفرانس عنوان و بیان کرد: هر یک از این مقالات و پوستر برای دانشجویان در کنار سخنرانی ۱۰ مقاله به اجرا درآمد.

رئيس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل خاطرنشان کرد: پزشکی و سلامت، علوم زیستی و ژنتیک، انرژی‌های نو و تجدید پذیر، علوم دامپزشکی، مهندسی علوم پایه از محورهای اصلی این کنفرانس علمی در شهرستان آمل است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.