4

دانشگاه مازندران میزبان پانزدهمين جشنواره بین‌المللی حرکت شد/ ورود ۳۰ اثر برگزیده دانشجویان مازندرانی به جشنواره

  • کد خبر : 9542
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
دانشگاه مازندران میزبان پانزدهمين جشنواره بین‌المللی حرکت شد/ ورود ۳۰ اثر برگزیده دانشجویان مازندرانی به جشنواره
رییس کمیته پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با اشاره به میزبانی دانشگاه مازندران از برگزاری پانزدهمین بین‌المللی حرکت از ورود ۳۰ اثر برگزیده دانشجویان فعال استان به این جشنواره خبر داد.

به گزارش “خط شمال” حشمت‌الله علی‌نژاد بعدازطهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با محوریت برگزاری جشنواره بین‌المللی حرکت به میزبانی دانشگاه مازندران اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی تاکید بر هم‌افزایی و به نمایش گذاشتن ایده‌ها و طرح‌های جهت‌یاب است.

وی با بیان اینکه جشنواره ایجاد انگیزه برای ورود دانشجویان و نشاط برای آنها به ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی سطح کشور می‌شود که سالی یک بار در یکی از دانشگاه‌های کشور به اجرا درمی‌آید، افزود: جشنواره تلاش دارد تا مبنی و مبدا حرکتی نوینی برای سازمان‌دهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد، در واقع حرکتی در سطح دانشگاه‌ها برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی است.

علی‌نژاد گفت: همچنین جشنواره برای ارتقای موقعیت و اندیشه‌های کمال جویی ایرانی، برای فردایی بهتر و ایرانی آبادتر و بهتر، ارائه استعدادهای برتر دانشجویی است.

رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانشجویی پس انقلاب شکوهمند با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گره خورده است و فعالیت‌های خود را با تشکیل و راه‌اندازی کانون‌ها نشان داده است، اظهار داشت: این جشنواره نیز در ادامه فعالیتش در سال ۸۷ با تغییر نام فعالیت‌های صنفی با عنوان جشنواره حرکت به میزبانی دانشگاه تهران روند خود را گسترش داده و به طور سالانه از سوی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات عالی و پژوهشگاه ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی آن را برگزار می‌کند.

وی اهداف جشنواره را شناسایی انجمن‌های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن‌ها، انعکاس فعالیت‌های فعالان برجسته و موفق انجمن‌ها، ایجاد تحرک در جهت‌دهی صحیح فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی کشور، ایجاد زمینه هم‌افزایی برای این انجمن‌های دانشجویی و اطلاع از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بین انجمن‌ها عنوان و مطرح کرد: همچنین ایجاد بستر آشنایی با مدیران و صاحبان صنایع و معادن، حرف، مشاغل و سازمان‌های دولتی و غیردولتی با ظرفیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی از دیگر اهداف جشنواره است که در واقع با برگزاری این جشنواره جامعه صنعت و معادن از فعالیت‌های انجمن‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی کشور آشنا و برای رفع و ترفیع مشکلات جامعه مورد استفاده بهینه ببرد.

علی‌نژاد با بیان اينکه سومین دوره از جشنواره برگزاری آن در دو سطح دانشگاه و ملی به اجرا درآمد و دانشگاه‌های موفق پس از معرفی در سطح ملی ورود مي‌يابند که طی سال‌های اخیر با ارتقای سطح برگزاری آن به جایگاه بین‌المللی رسید تا موجب مشارکت دانشجویان سایر کشورها شود، یادآور شد: در سال گذشته به میزبانی دانشگاه تهران با ارسال ۱۲۰۰ اثر از یکصد دانشگاه داخلی و ۳۲۰ اثر از دانشجویان سایر کشورها برگزار شد و امسال دانشگاه مازندران میزبانی پانزدهمین جشنواره را از سی و یکم اردیبهشت تا دوم خرداد سال‌جاری برعهده گرفته است.

وی با اعلام اینکه هم‌اكنون دانشگاه مازندران دارای ۴۹ انجمن علمی است که جزو فعال‌ترین انجمن علمی کشور هستند، سال گذشته بیش از ۴۰۰ فعالیت داخلی، مای و بین‌المللی را برگزار و حائز رتبه متعدد در جشنواره‌ها شدند، گفت: انجمن‌های علمی مازندران طی چند سال اخیر بسیار قدرتمند و بی‌نظیر در سایر دانشگاه‌ها ظاهر شدند به طوری که در سال ۹۶ در جشنواره بین‌المللی حرکت به میزبانی دانشگاه رازی کرمان، دانشگاه مازندران رتبه اول را کسب کرد.

ورود ۳۰ اثر برگزیده دانشجویان دانشگاه مازندران به جشنواره بین‌المللی حرکت

مرتضی علویان دبیر کمیته پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت نیز در این نشست فراخوان جشنواره را شهریور سال ۱۴۰۱ به سراسر دانشگاه‌های کشور عنوان و تصریح کرد: دریافت آثار به دبیرخانه وزارت علوم تا پایان مهرماه سال گذشته بود که ۶۰۰ اثر از ۸۶ دانشگاه‌های متعدد ارسال شده و مورد داوری اساتید علمی قرار گرفتند اگرچه تعداد آن قبل از برگزیده شدن اثر بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره با اجرای چندین بخش رقابتی با زیر مجموعه انجمن‌های برتر و فعالیت‌های خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع و دانشگاه صنعت برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر آن بخش نمایشگاهی که مجموع آثار ارسالی برگزیده دانشجویان در آن‌جا برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آید؛بخش انجمن پویا و بخش بین‌الملل از دیگر بخش‌های جشنواره هستند.

علویان با اشاره به اینکه طبق آمار گزارشی وزارت علوم حدود ۳۰ متقاضی دانشگاه بین‌المللی جهت حضور در این جشنواره را داریم، گفت: جشنواره با نگاه امیدوارانه و حرکت پژوهشگرانه بین دانشجویان برتر اجرای طرحی به نام سفیران حرکت برنامه‌ریزی کرده تا انگیزه حضور انجمن‌های علمی دانشجویی فعال را پس از دو سال وقفه فعالیت و با قرار گرفتن پساکرونا ایجاد کند.

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران از ارسال ۳۳ اثر از سوی انجمن‌های علمی دانشجویان فعال این استان به جشنواره خبر داد و گفت: در این جشنواره پنج گروه علمی دامپزشکی، کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، فناوری و علوم انسانی شرکت کردند و آثار آنها پس از بررسی داوران برگزیده شده است.

وی افزود: در کنار جشنواره برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌هایی به منظور هم‌افزایی و توانمندسازی برای دانشجویان و اساتید انجام و نشستی با حضور معاونت فرهنگی اجتماعي وزارت علوم برگزار می‌شود که در این کارگروه‌ها با حضور ۱۰ معاون شکل می‌گیرد.

علویان در پایان خاطرنشان کرد: جهت برگزاری این جشنواره تاکنون ۱۵ کارگروه تشکیل شده و از ۴۰ دانشجوی برتر و فعال دانشگاه جهت پشتیبانی جشنواره استفاده برده تا از هم‌افزایی دانشجویان بهره گرفته شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.