16
برای اولین بار در غرب مازندران؛

الکتروفیزیولوژی قلبی در سانتر قلب در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل انجام شد

  • کد خبر : 9529
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
الکتروفیزیولوژی قلبی در سانتر قلب در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل انجام شد
رییس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل از انجام بخشPacemaker قلبی و الکتروفیزیولوژی برای نخستین بار در غرب مازندران در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” فرزاد قاسمی در حاشیه راه‌اندازی بخشPacemaker قلبی (باطری قلب) و الکتروفیزیولوژی قلب واقع در بیمارستان امام خمینی(ع) در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: برای اولین بار توسط تیم پزشکی مجرب و توانمند این بیمارستان، بخشPacemaker قلبی و الکتروفیزیولوژی راه‌اندازی شد که به عنوان سانتر قلب غرب مازندران است.

وی با بیان اينکه واحد پیس میکر قلبی(باطری قلب) و الکتروفیزیولوژی در روز گذشته یک‎شنبه بیست و چهارم اردیبهشت با انجام اولین مورد تعبیه در غرب مازندران و شهرستان آمل صورت گرفت، افزود: آن پیس میکر قلبی از نوع ICD توسط تیم قلب و عروق انجام شد.

قاسمی انجام این اقدام قلبی را در کت لب بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد EPS عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این واحد ارائه خدمات فوق تخصصی قلب و عروق در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به فعالیت بخش آنژیوگرافی، بخش جراحی قلب، بخش اکوکاردیوگرافی مری و بخش الکتروفیزیولوژی و پیس میکر قلبی(باطری قلب) با تلاش پرسنل و تیم پزشکی توانمند تکمیل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل بیان کرد: این اتفاق مهم توسط دکتر سیده مهسا نورانی و دکتر مهدی مهدی نژاد به عنوان متخصصان قلب و عروق با پشتیبانی دکتر حمیدرضا وفائی جراح قلب، دکتر حسین عطارزاده متخصص بیهوشی قلب، دکتر صفورا صالحی الکتروکاردیوگرافیست و دکتر فرزاد قاسمی متخصص قلب و عروق در بیمار مرد 61 ساله با تشخیص نارسایی قلبی انجام شده که با موفقیت به پایان رسید.

وی تصریح کرد: عملکرد انجام این درمان بر این شکل است که پیس میکر یا باطری های قلبی انواع مختلف از جمله باطری شک دهنده قلب ICD، باطری سه حفره‌ای CRT و دو حفره‌ای ضربان ساز PPM دارد که از روش‌های پیشرفته برای نجات بیماران قلبی و افراد دچار مشکلات قلب محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.