10

درد کشاورز را از هر طرف بخوانی درد است/ قیمتِ برنجِ کشاورزِ مازندرانی ارزان یا به نرخِ روز؟

  • کد خبر : 9267
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
درد کشاورز را از هر طرف بخوانی درد است/ قیمتِ برنجِ کشاورزِ مازندرانی ارزان یا به نرخِ روز؟
امام جمعه سرخ‌رود مساله کشاورز و کشاورزی را از دغدغه‌های مهم دانست و گفت: مشکلات و درد کشاورز مازندرانی برای فروش برنج مانده در انبار سالِ گذشته باید دغدغه مسئولان باشد؛ فرصت عالی را امروز رقم بزنید و خرید با قیمت مناسب برنج از کشاورز کمک به آنان خواهد بود.

به گزارش”خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه برنج با رنج کشاورز تولید می‌شود، اظهار داشت: انتظار کشاورزان از مسئولین این است تا مطابق نیازشان برنج خریداری شود.

وی افزود: مسئله مهم زمان خرید و قیمت پایانی خرید برنج از کشاورز خواهد بود تا متضرر نشود و بتواند پس‌اندازی برای خانواده داشته باشد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: اعتقادات مردم این بوده که بعد از برداشت برنجی که با رنج کشت می‌شد جشن خرمن می‌گرفتند و بواسطه آن مرحمی به مشکلات زندگی می‌زدند و از جمله عروسی فرزندان و ولیمه کربلا و مکه و سوریه بنابراین مسئولان به فکر کشاورزان باشند تا کشاورز نیز به تولید خود ادامه داده و بتواند خرج خانواده را تامین کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ضمن گرامیداشت هفته معلم و مقام و منزلت معلمان عزیز تصریح کرد: امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند «معلّمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است “وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة” از جمله‌ی خصوصیّات پیامبران، تعلیم است.

وی بیان داشت: این روز که برگرفته از شهادت معلم بزرگ انقلاب، شهید آیت‌الله مطهری است؛ یک معلم به معنای واقعی کلمه که همه خصوصیات در این شخصیت جمع بود، از علم و تعهد گرفته تا دقت و پیگیری و نظم و انضباط.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: گرامی می‌داریم یکی از بزرگ‌ترین معلمان و استادان خطه مازندران و دیار علویان، شهید آیت‌الله سلیمانی را که شاگرد خلف امام و ولایت و شهید مطهری بود و حقیقتا در هر کجا بود از شمال و تا جنوب و مرکز ایران، همه منشأ خیر و برکت بود و مایه مباهات؛ شهادت ایشان را تبریک و تسلیت می‌گوئیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: همه آن‌هایی که این شخصیت بزرگ را می‌شناختند، ایشان را لایق شهادت می‌دانستند، ایشان شهیدانه زیست و شرط شهادت را در زمان حیات خود به جا آورد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری معلم در واقع معمار آینده کشور است؛ ترببت یک نسل، هویت یک نسل، کارآمدی یک نسل، به مجاهدت معلمان بستگی دارد؛ اگر معلمی شغل انبیاست، پس معلمان باید همانند انبیا رفتار کنند؛ دلسوز شاگردان باشند، همه آن‌ها را مانند فرزندان خود بدانند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: امروز که دشمنان با فرهنگ منحط غربی که انسان را به هرزگی و برهنگی سوق می.دهد و تمام تلاش خود را برای نابودی فرهنگ اسلامی و ایرانی به کار گرفته، این معلمان هستند که باید این فرهنگ غنی را برای دانش آموزان تبيين کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان داشت: موضوع پرورشی که در مدارس ما تا حدود زیادی از آن غفلت شد و برای آن مدل‌های جذاب و فکر نو نشد؛ نتیجه آن حتی در برخی دانشگاه‌ها و نخبگان علمی هم دیده می‌شود.

وی یادآور شد: با اینکه بسیاری از جامعه علمی ما شخصیت‌های فرهیخته‌ای هستند، باید ببينيم که چرا بحث هویت ملی و ایرانی و دینی کم رنگ شده است، چرا در بخشی از دانشگاه‌های ما برخی دانشجویان باید دغدغه سلف مختلط را داشته باشند؛ چرا در برخی مدارس، که عمدتا خصوصی هستند برخی معلمان به دنبال نمایش و رفتار دور از شان ساحت علم هستند و در فضای مجازی آن را ترویج می‌دهند.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: قاطبه معلمان ما جایگاه عظیم خود را می‌شناسند، همان‌هایی که برای علم‌آموزی مسیرهای صعب‌العبور را طی می‌کنند تا به دانش‌آموزان برسند، همان معلمانی که مخلصانه و برای رضای خدا با وجود مشکلات معیشتی مجاهدانه تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: اینطور نشود که دولت مردان شان تعلیم و تربیت را از سر خود وا کنند و برای کم کردن هزینه ها آن را به بخش خصوصی واگذار کنند؛ کاری که برخی مسئولین در سال‌های اخیر کردند، مدارس دولتی را تضعیف کردند و مدارس خصوصی با هزینه‌های نجومی رونق پیدا کرد؛ این بدان معناست که هر کسی پول دارد، می‌تواند به مدارس خصوصی با امکانات آموزشی بالا برود و اگر شخصی با استعداد پول نداشت، نتواند از امکانات مناسب تحصیلی برخوردار باشد؛ این عین بی‌عدالتی است؛ هزینه برای تعلیم و تربیت خرج اضافی نیست،بلکه سرمایه گذاری‌است.

وی خاطرنشان کرد: مدارس و معلمان ما باید دانش آموزانی تربیت کنند که برای جامعه کارامد باشند؛ اینطور نباشد که ما دانش‌‌آموزانی تربیت کنیم که آرزوی خود را در دانشگاه رفتن خلاصه کنند و در نهایت هیچ تخصص و کارآمدی نداشته باشند، در واقع شکوفایی همه استعدادها در دانشگاه رفتن خلاصه نمی‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در دیدار با کارگران عزیز کارگر را ستون فقرات تولید کشور ناميدند، گفت: اگر زندگی کارگر و رفاه کارگر ارتقا پیدا کند وضع کشور ارتقا پیدا می کند؛ برخی مسئولین که در زمینه معیشت کارگران تصمیم سازی می‌کنند، خود را جای آن کارگر قرار دهند و ببینند با وضع درآمد کارگران می‌توانند زندگی خود را تأمین کنند یا نه؛ این فرهنگ ثروت‌های بادآورده که هیچ ارتباطی با کار ندارد باید متوقف شود؛ افرادی که با دلالی و رانت و یا در فضای مجازی با شو و نمایش به ثروت‌های نجومی رسیدند مخاطب این کلام رهبری هستند.

گلوگاه‌های فساد شناسایی شود

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیار صریحی پیرامون مبارزه با فساد داشتند؛ مسئولین، علی‌الخصوص دولت انقلابی به هیچ عنوان نباید در برخورد با فساد مردد شوند؛ باید گلوگاه‌های فساد را شناسایی کنند؛ باید ببینند چه رانت و فسادی در خودرو سازی و ارز و مسکن وجود دارد که هر شخص مسئولی می‌آید به مشکل بر می‌خورد.

وی اظهار داشت: در مبارزه با فساد تبعیض را کنار بگذارند و اول از خود شروع کنند؛ چرا شرکت‌های دولتی که به ریال منابع و امکانات دریافت می‌کنند، قیمت تولیدات خود را به دلار عرضه می‌کنند؛ مردم از این تبعيض‌ها رنج می‌برند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: باید افراد سالم و مطمئن در بدنه دولت با قاطعیت با این گلوگاه‌های فساد برخورد کنند الحمدالله که رهبر انقلاب با هوشیاری، امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند تا دست ما برای مطالبه‌گری باز باشد؛ انگار که برخی از این مافیای قدرت، شعار سال را برعکس متوجه شدند و با گران کردن می‌خواهند رشد تورم و مهار تولید را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: نکته‌ای هم پيرامون شهادت غریبانه و غیورانه شهید غیرت و سوء قصدهای اخیر به جان برخی طلبه‌های ساده و آمرین معروف عرض کنیم که یکی از اهداف جنبش دروغین زن،زندگی،آزادی همین بود که غیرت را از مردان و حیا و عفت را از زنان بگیرد؛ اینکه به ناموس ما تجاوز شود و حیا از بین برود و کسی دم نزند اما شهادت این شهید عزیز نشان داد که غیرت در خون و ريشه ایرانی جای دارد.

وی در پایان گفت: دشمنان و از طرف دیگر مزدوران بی‌شرافت آن‌ها از جمله برخی سلبریتی‌های نان به نرخ روز خور ببینند که که اگر غیرت نباشد فردا خودشان را در ملا عام می‌گیرند و بی‌عفت می‌کنند و البته بدانند مگر غیورمردان این سرزمین مرده باشند تا ناموس ما به دست نااهلان و ارازل بیفتد” صد پسر در خون بغلتد، گم نگردد دختری…”

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.