4

نگاه معلمان در تراز انقلاب اسلامی باشد

  • کد خبر : 9130
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
نگاه معلمان در تراز انقلاب اسلامی باشد
امام جمعه محمودآباد گفت: معلمان رسالت‌شان را دست کم می‌گیرند و گاهی در نوسانات اجتماعی و در فراز و نشیب‌های سیاسی رسالت خطیر خود را کم اهمیت می‌بینند که این نگاه برازنده یک معلم در تراز نظام اسلامی نیست.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام المسلمین سید احمد جباری در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه هرکس انسانی را تربیت و ازضلالت و گمراهی نجات بدهد جامعه بشری را نجات داده و انسانیت را هدایت کرده است، اظهار داشت: معلمان پیشآهنگان نجات بشریت از وادی جهل و هلاکت و دارای جایگاه رفیعی هستند.

وی با اشاره به جایگاه معلمان در تربیت و هدایت انسان تصریح کرد: معلمان باید قدردان چنین مسئولیت سنگینی باشند و اجازه ندهند کشش های نفسانی و بیرونی آنان را از انجام این رسالت بزرگ دور کند.

امام جمعه محمودآباد با قدردانی از تلاش ها ی معلمان به نقد از عملکرد مدیران مدارس پرداخت و افزود: برخی از مدیران در شرایط فعلی همسو نیستند و در برابر رسالت انسانی و الهی در جهت مقابل آن حرکت می کنند.

جباری با بیان اینکه در بین معلمان کم نداریم افرادی که بتوانند امور مدارس را به بهترین شکل اداره کنند، بیان کرد: کسی که لیاقت و شخصیت خود را در انجام وظایف حفظ نکند باید کنار گذاشته شود و نباید به حال او ملاحظه کرد.

وی افزود: اینکه مدیری روحیه بی تفاوتی داشته باشد این پذیرفته نیست؛ معلمان و مدیران واقعی کسانی هستند که نگاهشان بر صلاح امور جامعه و تربیت درست نسل های آینده باشد.

امام جمعه محمودآباد تاکید کرد: معلمان و مدیران واقعی آنانی هستند که با فداکاری و دلسوزی، خودشان را برای جامعه بشری و نسل آینده هزینه کنند.

حجت‌الاسلام جباری در پایان به تلاش های آموزش و پرورش محمودآباد در تربیت قاریان و حافظان قرآن اشاره کرد و یادآور شد: تربیت ۱۵۰ دانش آموز حافظ جزء ۳۰ و ۵۲ حافظ کل قرآن از افتخارات آموزش و پرورش این شهرستان است که باید بر سردر ورودی این شهر نوشته شود:” به شهر حافظان و قاریان قرآن خوش آمدید”.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.