3
مشاور استاندار مازندران:

سردار “سید محمد حجازی” یک چهره جریان‌ساز بود/ ضرورت الگو گرفتن از رفتار و زندگی شهدا

  • کد خبر : 8987
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
سردار “سید محمد حجازی” یک چهره جریان‌ساز بود/ ضرورت الگو گرفتن از رفتار و زندگی شهدا
مشاور استاندار مازندران گفت: سردار سید محمد حجازی همچون شهید سلیمانی، شهید طوسی، شهید بروجردی، شهید باکری و.... تربیت شده انقلاب اسلامی بودند و از جمله چهره‌های جریان‌ساز بود.

به گزارش “خط شمال” جواد اسماعیلی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه اظهار داشت: سپاه به قاعده در درون خود چهره‌هایی را در پرتو ولایت و  امامت تربیت کرد. سپاه هیچ وقتی از مسیر و صراط مستقیم ولایت و امامت حاکم بر جامعه لحظه ای تخطی نکرد و خدا هم برکت داد. سپاه هیچ گاه به مصلحت عمل نکرد بلکه به فرمان عمل کرد.

وی تصریح کرد: سردار حجازی یک نیروی فکری و تشکیلاتی بود. شما در جنگ برای ایشان فرماندهی لشکر نمیبنید برای ایشان فرماندهی سپاه یک منطقه را نمی بینید اما ایشان در عقبه‌ی برنامه‌ریزی و سازماندهی یک چهره‌ی جریان سازی می باشند.

مشاور استاندار افزود: اینها ترجمان آیات قرآن هستند.آیه 53 سوره مائده یک تفسیری از شهید حجازی و شهدای هم قطار و دویست سی هزار شهید دفاع مقدس است.آنهایی که  خدا آنها را دوست دارد و آنها هم  خدا را دوست دارند. آنهایی که بی‌ادعا در راه خدا مبارزه  می‌کند و از سرزنش‌ها نمی‌ترسند و میدان را ترک نمی کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه‌ی آگاهانه نظامی حوزه‌ی مردمی می‌گوید بهترین دوره و طلایی‌ترین دوره زمان غریب به 10سال مدیریت شهید حجازی در تشکیلات بسیج بود.بعد همزمان در لبنان مسئولیت ها   و ماموریت‌های حوزه‌ی استراتژیک را دارد.سید حسن نصراله می فرماید: همه فرماندهانی سپاه که در لبنان آمدند، هرکدامشان نیکویی ها و زیبایی ها و خصلت هایی دارند اما شهید حجازی بهترین آن جمع ها بود.برای اینکه دست برتر حزب الله در زمان مدیریت و مشاوره‌ی ایشان با سید حسن نصراله به وجود آمد. در آن ده سالی که قدرت حزب‌الله در لبنان ده برابر شد با مدیریت شهید حجازی به وجود آمد.

وی یادآور شد: هر جا خطر و میدان برای کنترل اوضاع بود سردارسید محمد حجازی آنجا حضور داشتند. مدیریت زمان بحران  در تهران  در اختیار قرارگاه ثارالله است، یعنی همه‌ی ارکان اجرایی حکومت در زمان اتفاق تحت فرمان قرارگاه ثارالله باید عمل بکنند. در جریان فتنه سهمگین سال 88‌قرارگاه ثارالله با مدیریت  سردار حجازی بود.

مشاور استاندار مازندران گفت: در حوزه‌ی شهدا که کم گذاشتیم و شرمنده‌ایم ،شهداء با نیت های الهی و آرمان های خداپسندانه پای در میدان جهاد و مبارزه با دشمنان گذاشته اند. قطعا قبل از جهاد اصغر (جهاد در میدان جنگ)، جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس خود داشته اند که به چنین مقام والائی رسیده اند. یعنی اعمال خود را برای خدا خالص کرده اند، واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کرده اند تا رضای الهی را کسب کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه حال، ما نیز در برابر چنین انسانهای پاک و بزرگی وظایفی داریم، عنوان داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و آرمان ها و اهداف بزرگ آنها، الگو گرفتن از رفتار و زندگی شهدا؛ این هدف محقق نمی شود مگر با انجام وظیفه‌ی اول (یعنی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا) و اینکه وقتی زندگی‌نامه شهدا را می خوانیم یا خاطرات آنها را می‌شنویم، نکات بسیار زیادی یاد میگیریم، از رفتارهای آنها در شرایط مختلف درس می گیریم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.