3
امام جمعه سرخ‌رود:

حجاب به‌عنوان یک سرچشمه، زن را به کمال می‌‌رساند/ لزوم برخورد قاطع مسئولین با بدحجابی

  • کد خبر : 8315
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
حجاب به‌عنوان یک سرچشمه، زن را به کمال می‌‌رساند/ لزوم برخورد قاطع مسئولین با بدحجابی
امام جمعه سرخ‌رود گفت: حجاب در اسلام يک قانون است و به‌عنوان یک سرچشمه می‌تواند زن را به كمال برساند و موجب استواری و تداوم كانون گرم خانواده‌ها شود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز با تاکید بر اینکه یکی از آثار وضعی تقوا در مسیر عفاف و حجاب زنان انقلابی مان است، اظهار داشت: بر زنان مسلمان واجب است كه بدون هيچ قيد و شرطی قانون حجاب را بپذيرند، بدون شک استقلال فكری و روحی انسان اجازه نمی دهد كه بی قيد و شرط تسليم انسان ديگری شود، چراكه او هم مثل خودش یک انسان است و ممكن است كه در برخی موارد اشتباه كند.

وی تصریح کرد: حجاب منشا كمال زن است و به زنان حرمت می دهد. قرآن كريم پوشش زن را نشانه عفت و پاكدامنی او می داند و بر آن تاكيد دارد. زنان بايد با رعايت حجاب به مخالفان اسلام و حجاب ثابت كنند كه پيرو دستورات الهی هستند و با اين كار خود سنت پيامبر اكرم(ص) را زنده نگه دارند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: زن در سايه حجاب می‌تواند به كار و فعاليت بپردازد، بدون آن كه گوهر شخصيتی خود را از دست بدهد و او را از افتادن به منجلاب نابودی نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مناسبت های بسیار بزرگ و مهم تاریخ انقلاب اسلامی،۱۲ فروردین،روز جمهوری اسلامی است، گفت: روزی که به برکت انقلاب اسلامی، مولود مبارکی به نام جمهوری اسلامی متولد شد. در تاریخ اسلام،هیچ نظامی نبود که هم مردمی باشد،یعنی جمهوری،و هم بر پایه اسلام بنا شده باشد و شاید در تاریخ سابقه نداشته باشد، انقلابی موجودیت خود را به رفراندوم بگذارد و با رای بالای ۹۸ درصد مقبولیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل این همبستگی لبیک به ندای آسمانی( واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا)بود. روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی است که یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در میان ایام الله وخاطره‌های انقلاب به حساب می‌آید.

امام جمعه سرخ‌رود بیان داشت: مردم در تمام این سال ها علقه و دلبستگی خود را نسبت به جمهوری اسلامی و انقلاب نشان دادند. از جان و مال و آبروی خود هزینه کردند،تا این حکومت اسلامی پا برجا بماند.مراسم های راهپیمائی ۲۲ بهمن،روز جهانی قدس،۱۳ آبان،۹ دی،تشییع جنازه دهها ملیونی حاج قاسم و…همه نمونه هایی از این علقه و دلبستگی است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: همین ایستادگی باعث شد، ایران از یک کشور وابسته و زیر سلطه اجانب و استکبار،تبدیل به یک کشوری مستقل و قدرتمند در منطقه و جهان شود،که با وجود تمام فشارها،معادلات سیاسی منطقه بدون خواست جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد.

وی یادآور شد: نمونه آن را این روزها می بینیم که کشورهای مرتجع منطقه بعد از یک دوره دشمنی،کم کم در حال ملتفت شدن هستند که دشمنی با ایران،موجودیت آنها را به خطر می اندازد و آنقدر برایشان هزینه دارد که تبدیل خواهند شد به گاو شیرده. این عید بزرگ و یوم الله را به تمام مردم ایران تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه در خطبه های هفته قبل گفتیم، شعار سال و نقشه راه امام جامعه،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله،تنها نباید در برخی کارهای نمایشی خلاصه شود، افزود: دولت مهار تورم را باید از خود و شرکت های دولتی که عمده اقتصاد ایران را در اختیار دارند شروع کند.

حجت الاسلام تقی زاده عنوان کرد: باید شکستن آقایی دلار را از خود شروع کند. نطق آتشین رئیس جمهور محترم در جمع مدیران دولتی قابل ستایش است،اما تنها به حرف نباید بسنده کرد.

وی گفت: می بینیم برخی شرکت ها و صنایع وابسته به دولت،مانند پتروشیمی و پالایشگاه،محصولات خود را بر پایه دلار گران می کنند،که خلاف صریح شعار سال است. حقیقتا دیگر جای هیچ مماشاتی نیست،نزدیک به دو سال از عمر دولت می گذرد،و هنوز برخی مافیا در بدنه دولت و اقتصاد جولان می دهند،که یکی از دلایل تورم و گرانی همین مافیای منفعت طلب هستند.حضرت آیت الله رییسی دست بجنبانید و این مافیا را برای همیشه از تاریخ جمهوری اسلامی حذف کنید.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: انگار دیگر شهرمان شمایل حجاب و عفاف را ندارد. انگار مسئولین ما خود را به خواب غفلت زده اند،همان مسئولی که روزی در جبهه ها کنار دوستان و همرزمان شهید خود دید که چه جوان های برای اینکه حجاب بماند،پرپر شدند.

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد: آقایی که الان در پشت میز مسئولیت نشسته ای،می دانی برای هر صندلی مدیریت،بیش از ۷۰ شهید داده ایم و تو باید متعهد به آرمان های آن شهدا باشی. آیا مسئولینی که الان در مسند هستند حتی یکبار وصیت نامه شهدا را خوانده اند و در آن تأمل کرده اند.

وی افزود: حجاب یک موضوع شرعی و قانونی و عرفی است. چرا برخی محافظه کارانه با آن برخورد می کنند. آن امام جمعه را چه شده است که حجاب را اولویت نمی داند. آن مسئول را چه شده که برای رای آوردن، حکم خدا را نادیده می گیرد. صحنه ها و اتفاقاتی را در جامعه می بینیم که حتی در دولت های اصلاحات هم ندیدیم. چرا دولت انقلابی از این حکم الهی و آرمان انقلاب و شهدا و ولایت کوتاه آمده است.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: از چه چیزی واهمه دارید، شما که برای قوانین راهنمایی و رانندگی و در مسائل بهداشتی پیرامون ویروس کرونا، آنچنان محدودیت قائل شدید، چرا به راحتی اجازه می دهید جامعه از خط قرمز حجاب و عفاف عبور کند. آیا ویروس بی حجابی و بی حیایی خطرش از ویروس کرونا کمتر است؟
حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: آیا در بین دولت مردان اندیشمندی نیست که بداند حجاب سنگر اول است و اگر فرو بریزد،چه عواقبی در پی خواهد داشت. افزایش میزان طلاق و روابط نامشروع و تاخیر در ازدواج و به خطر افتادن نسل پاکیزه و دهها فاجعه دیگر.
وی تاکید کرد: آقای فرماندار و بخشدار و نماینده مجلس و دادستان و مدیر و امام جمعه و… روی حرفم با تک تک شماست. مردم انقلابی و مسلمان، نگذارید خون شهدا، آرمان شهدا که بیش از ۴۰ سال با چنگ و دندان حفظ شده به راحتی برباد برود.
امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: مطمئن باشید هر کسی در این مقوله کوتاهی کند، مورد لعن خدا قرار خواهد گرفت تا بیشتر از این دیر نشده، اقدام عملی و درست انجام دهید و بدانید همه ما پای کار هستیم و از هیچ هزینه دادنی هم واهمه نداریم.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.