4
در جلسه امر به معروف:

شهر برای بی‌حجابان ناامن شد/ موج تاکید بر برخورد قانونی با بدحجابان در محمودآباد و سرخ‌رود

  • کد خبر : 8300
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
شهر برای بی‌حجابان ناامن شد/ موج تاکید بر برخورد قانونی با بدحجابان در محمودآباد و سرخ‌رود
حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است و همواره بر آن تاکید دارد اما متاسفانه مدتی‌ست شاهد بدحجابی یا کشف حجاب در سطح جامعه هستیم.

به گزارش “خط شمال” از شروع سال ۱۴۰۲ شهرستان محمودآباد شاهد حجم بالای مسافر و گردشگر است چراکه این شهر از موهبت الهی دریا، جنگل و مراکز تفریحی و گردشگری برخوردار بوده و نزدیک‌ترین شهرستان از جاده هزار به مازندران محسوب می‌شود.

حضور گردشگر، اقتصاد شهر را به گردش در می‌آورد اما اینطور نیست که مطالبه به‌حق مردم ولایتمدار و شهیدپرور محمودآباد در خصوص امنیت و آسایش نادیده گرفته شود.

گفتنی‌ است با توجه به عدم رعایت حجاب توسط مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات و روزه‌خواری آنان در شهر، جلسه ویژه امر به معروف با حضور مدیران شهرستانی تشکیل شد تا برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

عزم جدی مدیران منجر به دادن اولتیماتوم به کسانی که خلاف قانون عمل کرده و کشف حجاب می‌کنند، شده و موج تاکید بر برخورد جدی و ناامن شدن شهرستان محمودآباد برای آن‌ها خواهد بود.

تاکید بر ورود جدی مدیران به میدان عمل

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در این جلسه با تاکید بر اینکه باید با ورود به میدان عمل با بدحجابی برخورد شود، اظهار داشت: مردم مطالبه خود را جدی پیگیر هستند بنابراین ما نیز باید بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد کنیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست به شهروندان و مسافران برای رعایت حجاب و عدم روزه‌خواری علنی باید انجام شود تا فرهنگ‌سازی صورت گرفته باشد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: اصناف و اماکن و دستگاه قضایی شهرستان باید ورود جدی و برخورد با مغازه‌دارانی که قانون رو رعایت نمی‌کنند، داشته باشند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: آذین شهر و بخش و دعوت مردم به حجاب و عفاف و روزه‌داری می‌تواند از جمله برنامه‌های فرهنگی باشد.

وی یادآور شد: بهتر است با استفاده از ابزار رسانه و خبرنگاران، بازدید و حضور میدانی همه مسئولان شهرستانی در جای جای بخش و شهر سرخ‌رود و شهرستان محمودآباد از مراکز منکراتی و تذکر حضوری به متخلفان گامی در حوزه فرهنگی و اطلاع‌رسانی برداشته شود.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: دیگر جای آزمون و خطا و تعلل و امروز و فردا کردن نیست همین لحظه و ساعت باید هر مرد و زن با غیرت و هر مسئول با غیرتی وارد خاکریز کارزار فرهنگی بشود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان تاکید کرد: با این پدیده شوم مبارزه جدی و میدانی البته با خلق و خوی دینی و امر معروف و نهی از منکر اسلامی و پیرو فرامین حضرت امام خامنه ای برخوردها، انجام بپذیرد.

مساله برخورد با بی‌حجابی، مطالبه مردم شهرستان است

حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در این جلسه ضمن قبولی طاعات با اشاره به مطالبات مردمی در مورد عفاف و حجاب در سطح شهرستان اظهار داشت: مردم مطالبه به‌حقی دارند چراکه باید در این موضوع اقدام و عمل انجام گیرد نه اینکه فقط در جلسات مطرح شود.

وی افزود: شرایط بحرانی شده و کشف حجاب همانند قارچ در حال شیوع است که نیازمند بازنگری برنامه‌های فرهنگی و امر به معروف هستیم.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: رسالت ما همکاری و وحدت برای همفکری در مساله عفاف و حجاب است بنابراین از بهار غافل شدیم اما از تابستان جا نمانیم.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: ما باید پاسخگوی خون شهدا باشیم چراکه رسانه‌های بیگانه کاری کردند که ما منفعلانه عمل کنیم.

وی ادامه داد: هجمه رسانه‌ای امروز درصدد ایجاد ترس در جامعه و نشان دادن شرایط عادی کشف حجاب است.

امام جمعه محمودآباد در پایان یادآور شد: مردم منتظر خروجی جلسات ما هستند تا در سطح شهرستان شاهد ایجاد امنیت و آسایش باشیم.

تذکرات جدی به فروشندگان بدحجاب داده می‌شود

سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده سپاه محمودآباد نیز در این جلسه اظهار کرد: وارد میدان شدیم و تعارفی با کسی نداریم، باید پایه بدحجابی برداشته شود.

وی افزود: ‌تذکرات جدی به فروشندگان بدحجاب داده می‌شود؛ کافه‌هایی که مسائل را رعایت نمی‌کنند، پلمپ می‌شوند.

فرمانده سپاه محمودآباد تصریح کرد: حضور فیزیکی مدیران و برخورد با قانون‌شکنان می‌تواند تاثیرات موثری داشته باشد.

ابراهیم‌نژاد ادامه داد: بنر در زمینه حفظ حجاب و عدم روزه‌خواری باید در سطح شهرستان در تمامی اماکن عمومی نصب شود.

وی گفت: ورود به اماکن تفریحی و گردشگری همانند دریا و جنگل باید در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت مسدود شود.

فرمانده سپاه محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: باید سفیران مهر متشکل از نیروهای مردمی در سطح شهرستان تشکیل و هر روز در وارد میدان حضور داشته باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.