13
نماینده مردم نور و محمودآباد:

مجلس به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است

  • کد خبر : 7863
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
مجلس به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادیم که برنج کشاورزان مازندرانی در شالیکوبی ها دپو شده و تا وقتی کشاورز بومی اقدام به عرضه می کند ، دولت عرضه روی عرضه نیاورد تا بخواهد قیمت را پایین بیاورد.

به گزارش “خط شمال” ولی‌الله فرزانه در یادواره شهدای روستای آزادمون با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی عرضه را روی عرضه ادامه داد، اظهار داشت: زمانی‌که تب قیمت برنج در شهریور بالا رفت بجای حمایت از تولید کننده بومی اقدام به ۱۰۰ هزار تن واردات برنج کرد.

وی افزود: متولی جهاد کشاورزی بجای حمایت از تولید بومی ، حمایت از مصرف کنندگان را بهانه گرفته و اقدام به واردات بی رویه برنج می نماید و در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی خود باید پاسخگوی این اقدام اشتباه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بجای ادقام وزارت بازرگانی با وزارت صمت باید سازمان بازرگانی به عنوان متولی بحث حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان ورود کند نه اداره جهاد کشاورزی که در انجام ماموریت اولیه خود ناکام است.

فرزانه تاکید کرد: ما بی اطلاع از از فضای کشاورزی در کشور نیستیم و مجلس درصدد تلاش و پیگیری است و آخرین اقدام ما ( مجمع نمایندگان استان مازندئران ) پس از پنج بار جلسه با معاون اول رئیس جمهور که معاون اقتصادی دولت هم هست به این نتیجه رسیدیم تا وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کنیم.

وی در پایان یادآور شد: شاخصی داریم به نام رهبری که دیه بان اصلی است و ما گوشمان به زبان آقاست و رهبری انقلاب این شیوه اقتصادی دولت که همان واقعی کردن قیمت هاست را درست عنوان کردند و افزودد : واقعی کردن قیمت ها را اکثر اقتصاد دانان از بعد اقتصادی تائید کردند ولی پیامدهای اجتماعی آن را عامه مردم نمی پذیرند که باید در این بخش فرهنگ عمومی مصرف ، آموزش و فرهنگ صازی ، فرهنگ کار و بهره وری افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.