8

خدمت به خانواده‌های شهدا یک تکلیف است

  • کد خبر : 7736
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
خدمت به خانواده‌های شهدا یک تکلیف است
امام جمعه محمودآباد گفت: خدمت به خانواده‌های شهدا و بازماندگان شهدا یک تکلیف است  که با هیچ ترازویی نمی‌شود ارزیابی و اندازه‌گیری کرد چه میزان ارزش دارد چه مقدار  ثواب دارد و چه اندازه بهره برای جامعه خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با تبریک نیمه شعبان ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، به روایاتی که از پیغمبر اکرم امیرالمومنین سیدالشهدا و امام صادق علیه السلام اشاره و اظهار داشت: پیغمبر اکرم به امیرالمومنین خطاب کرد یاعلی  ازسلب تو یازده فرزند به دنیا خواهند آمد همه‌ی آنها مهدی هستند و آخرین آن‌ها کسی است که عیسی‌بن مریم به هنگامه‌ی ظهور پشت سرش اقامه‌ی نماز خواهد کرد و او عالم را پر از عدل و داد خواهد نمود یعنی چه یعنی از سلب تو یازده مهدی به دنیا می‌آیند یک مهدی نیست در جای دیگر فرمود من و دوازده وصی من، مهدی هستند برای هدایت امت.

وی افزود:  حضرت سیدالشهدا علیه السلام فرمودند خداوند ما را به عنوان مهدی امت قرار داد، اول آنها امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام بودند و آخرشان قائم امت حضرت مهدی علیه السلام خواهندبود. پس طبق این روایات و بیان صریح این فراز از زیارت جامعه‌ی کبیره،  همه‌ی شما مهدی هستید لقب، لقب خاص و ویژه نیست، چنانچه همه ی آن صادقند همه‌ی آنها کاظم همه‌ی آنها باقرن، اما امام صادق علیهالسلام  وقتی  خالد کابلی از او سوال می‌کند چرا این لقب‌ها را به امامان دادند، فرمودند برای تمیزو تفاوت میان امامان تا مردم تشخیص بدهند کدام یک از آنها صادق بود و باقر بود این القاب از این جهت به اینها نسبت داده شده است.

امام جمعه محمودآباد در ادامه با بیان اینکه خداوند ثروت سرمایه بس بزرگی را به عنوان منابع طبیعی، جنگل، مراتع در اختیار ما قرار داده است، بیان کرد: ما باید حافظ و نگهدار منابع طبیعی، جنگل باشیم هم استفاده‌ی بهینه و درست از این ثروت و سرمایه‌ی ملی داشته باشیم. عقل حکم می‌کند که دفع زیان و ضرر داشته باشیم و جلب منفعت که منابع طبیعی چنین ویژگی دارد.

حجت الاسلام جباری گفت: آثار مثبت فراوان زیست محیطی برای همه‌ی موجودات خصوصا انسان‌ها دارند و از طرفی هم عقل و شرع حکم می‌کنند به اینکه آنچه که زیان بار و خسارت‌بار است جلوگیری کنید. مراقب باشیم تخریب جنگل، آسیب رساندن به منابع طبیعی یعنی آسیب به محیط زیست تیشه گرفتند و به ریشه‌ی خود زدن که بسیاری از ماها دقت نسبت به این اوضاع و احوال نداریم اگر جنگل و درختان را از بین می‌بریم این تصور را نداریم گرم شدن هوا یا اینکه آب شدن یخ‌های قطبی، آمدن سیل امثال این بلاهای طبیعی زنجیره وار هر کدام از این‌ها به هم مرتبط و متصل هستند.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید باران وقتی در جنگل و زمین‌های کشاورزی و مراتع می‌بارد،چهار دقیقه، پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد آب در این زمین‌های نرم و مستعد فرو برود اما در زمینه‌های معمولی چهار ساعت طول می‌کشد، این یعنی خطر سیل. اگر این منابع از بین بروند آب نفوذ صریح نداشته باشد سیلاب به راه می‌افتد. چون زمین جذبش نمی کند. سیلی اش را بعدا می‌خوریم. خانه‌ها بعدا تخریب می‌شود خسارت‌های آنچنانی بعدا به بار می‌آید هی افسوس می‌خوریم کجایی کار عیب داشت نمی‌دانیم عیبش همانی بود که ما در جنگل آن بلا را به سر طبیعت آوردیم.

امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: اگر دوستانی که در امور جنگلبانی و منابع طبیعی تذکر و هشدار میدهند و ما را بر این امر متعهد می‌کنند برای اینکه خسارت را ماها متحمل نشویم بنابراین جا دارد مسیولین امر هم دقت بیشتری داشته باشند این طرف آن همه نهال طی یک سال یک میلیون اصل نهال وقتی که غرس می‌شود انتظار می رود جنگل موجود  هم از بین نرود. شما هم مراقب باشید. عزیزان متولی امر هم پیگیر باشند جنگل‌ها آسیب نبیند.

حجت الاسلام جباری عنوان داشت: در آستانه‌ی روز شهدا و بنیاد شهید هستیم که به فرمان امام راحل در سال پنجاه و هشت بنیاد شهید تاسیس شد. گرامی میداریم و دست مریزاد و خسته نباشید عرض می‌کنیم به همه‌ی خادمان بیوت  شهدا و زحمتکشان در این عرصه. می‌دانید حقیقتیست که نمی‌شود انکار کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده‌های شهدا و بازماندگان شهدا یک تکلیف است که با هیچ ترازویی نمی‌شود ارزیابی و اندازه‌گیری کرد چه میزان ارزش دارد چه مقدار  ثواب دارد و چه اندازه بهره برای جامعه خواهد بود. این از عقول ما دور است. اذهان ما عاجز است ازاین که بخواهد حسابگری چنین موضوع ارزشمندی را داشته باشد ولی ناجاریان یک وظیفه تشکر و قدردانی کنید والا این زبان و آنچه که به عنوان بیان این حقایق در وصف خانواده‌های شهدا بخواهد صورت بگیرد واقعا ناتوان و عاجزند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: وظیفه‌ی همه‌ی ماست خصوصا عزیزانی که در بنیاد شهید زحمت می‌کشند.بدانند به تعبیر امام راحل افلاکیان قادر نیستند محاسبه‌ی زحمات این‌ها محاسبه‌ی اجر اینها و ازخودگذشتگی  و فداکاری این‌ها را داشته باشند. کم چیزیه آدم داروندار خودش و فرزند خودش همه‌ی زندگی خودش برای دین برای امنیت کشور و نظام فدا بکند. کی می‌تواند اندازه‌گیری بکنید افلاکیان عاجزند چه رسد به ما خاک‌نشین. اما انتظار این می رود که خانواده‌های شهدا نگران دارو و درمانشان نباشند. نگران مشکل امورات اولیه زندگی خودشان نباشند بسیاری از این‌ها ماخوذ به حیا هستند.

حجت الاسلام جباری افزود: اصلا زبان رو زدند را ندارند بیان کردن را ندارند انتظار دارند که عزیزان با توجه و عنایت خاص و حرمتی که برای خانواده‌های شهدا قایل هستند محضرشان شرفیاب بشوند. مشکلی در رابطه با زندگی برای این عزیزان نباشد تا اندک قدردانی که ما متصور هست لااقل داشته باشیم.

وی عنوان داشت: راهیان نور یک  تدبیر ارزشمند، مانا، اثرگذار به عنوان اینکه تمام مناطقی که در دفاع مقدس درگیر جریان نبرد رزمندگان اسلام بوده است گنجینه‌هایست ارزشمند که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خویش قرار می‌دهد. چون فضا، فضای معطر و نورانیست. به تعبیری قطعه‌ای از بهشت است و اگر این تصمیم گرفته شده است برای آن است نسل‌های آینده هم از این سرمایه‌ی معنوی که بسیاری از گنج‌ها در آن نهفته است استفاده بکنند.

امام جمعه محمودآباد گفت: ببینند این مناطق را جوانان آن دوره  چه کردند،غیرتمندان  آن زمان چه کردند.  و امروز ما چه هستیم و چه می‌کنیم. آنچه که ما از عاشورا داریم با همان مدیریت کارآمد و قوی و بسیار اثرگذار سیدالشهدا، زین‌العابدین، زینب کبری (س) بوده است که توانستیم عاشورا و کربلا را نسل به نسل منتقل بکنیم اگر اون درایت و برنامه‌ریزی نبود امروز شاید کربلا و عاشورا هم به فراموشی سپرده می‌شدند. این راهیان نور و حرکت به سمت جبهه‌ها بسیار با برکت است که باید بیش از گذشته نسبت به آن توجه صورت بگیرد.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: به همه‌ی بازاریان عزیز عرض می‌کنم. با نشستی که دو روز پیش با عزیزان اصناف داشته‌ایم و خصوصا مسئول و مدیر اصراف شهرستان محمودآباد، بنای جدی امر به معروف و نهی از منکر بر این است که با هر مغازه‌ای که خانمی کشف حجاب در آنجا انجام می‌دهد برخورد بازدارنده یعنی پلمپ مغازه‌ها صورت می‌گیرد که چندتا از مغازه‌ها هم تا به امروز پلمب شد. هیچ دوست نداریم مغازه‌ای بسته بشود، کاسبی تعطیل بشود.

وی بیان کرد: شب عید عزیزان از کسب منفعت و سود باز بماند. واقعا ناراحت می‌شویم. اما وقتی هشدار و تذکر می‌دهیم نامه می‌زنیم اخطارهای لازم میرود، باز توجه نمی‌کنند چاره‌ای جز این نیست که ما مغازه‌ها را ببندیم. لذا با اصناف توافق شد که این مسیولیت را به خودشان واگذار کنیم به هر نحوی که خودشان می‌دانند به نحو زیبا، جذاب، ان شاالله اثرگذار خودشان انجام بدهند وقتی دیدید صاحب مغازه‌ای تمکین نمی‌کند توجه نمی‌کند با این که تذکر از مرکز خودشان صورت گرفته است ما ناچار به پلمپ آن مغازه خواهیم بود. امیدواریم که ان شالله این اتفاق نیافتد اگر افتاد خود کرده را تدبیری نیست. ما تذکر و اتمام حجت را کردیم، ان شالله  وضعیت شهر هم بهتر بشود.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: من از فرماندهی عزیز نیروی انتظامی جناب آقای سرهنگ حسین‌زاده عزیزم مجدانه میخواهم. درخواست  این ویلا ها و این مسکن‌هایی که شناسنامه ندارند کد ندارند هر چه سریع‌تر اینها را ساماندهی و سازماندهی بکند. که هر کسی را نیارند ساعتی به اینها اجازه ندهند هر اتفاقی تو خونه‌ها بیافتد، هرکسی محرم و نامحرم شبی ساعتی چندروزی بخواهد در خانه با اجنبی و اجنبیه صرف کند مگر اینکه کارت شناسایی مگر این که هویتش کاملا تشخیص داده بشود، اگر یک وقتی صاحب ویلا و خانه‌ی رعایت نکرد من بعد مجوز او برای همیشه لغو بشود این خواسته‌ی عموم مردم شهرستان است که بارها از ما خواستند که چرا این  خانه‌هایشان ساعتی را جمع نمی‌کنیم سلب آرامش برای ما و زن و بچه‌های ما شده است.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: واقعا شرم می‌کنیم وقتی می‌خواهیم وارد کوچه‌ای بشویم. این خواهش ما است ان شاالله این نیروهای امنیتی و هرکسی که مسئول ان است خصوصا اماکن ورود پیدا کند تا ساماندهی مناسب در این جهت انجام بگیرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.