1

ساخت فیلم سینمایی والفجر هشت به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

  • کد خبر : 7624
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
ساخت فیلم سینمایی والفجر هشت به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ساخت فیلم سینمایی والفجر هشت خبر داد و گفت: این فیلم سینمایی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران است.

به گزارش “خط شمال” سردار سیاوش مسلمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(اروحناه فداه) از ساخت فیلم سینمایی والفجر هشت با محوریت سرداران شهید، حاج حسین بصیر و محمد حسن طوسی و خبر داد و گفت: در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت، سپاه کربلا تفاهم نامه‌ای با بنیاد فرهنگی روایت فتح برای تولید این فیلم منعقد کرده است.

وی افزود: عملیات الفجر هشت یکی از بزرگترین و مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که در دنیا نظیر آن پیدا نمی‌شود و شهید محمد طوسی به عنوان مسئول اطلاعات عملیات، مغز متفکر این عملیات بود.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: در سال های گذشته تله فیلم ها و سریال هایی در حوزه دفاع مقدس و از شخصیت های سرداران شهید در مازندران ساخته شد اما تا بحال فیلم سینمایی بلندی که بتواند فرماندهی و مدیریت سرداران شهید، بصیر و طوسی را نشان بدهد، ساخته نشد که این کار به نوبه خود کم نظیر و یکی از شاخص ترین اقدامات فرهنگی در حوزه فیلم و سریال در استان مازندران محسوب می شود.

سردار مسلمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرداران شهید، بصیر و طوسی از فرماندهان لشکر 25 کربلا در دوان دفاع مقدس بودند،ساخت این فیلم کمک میکند تا نسل جوانان و نوجوان مازندرانی، اسطوره ها و فرماندهان اثرگذار دفاع مقدس را بهتر بشناسند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.