8

جوان محمودآبادی دومین شهردار برتر مناطق تهران شد

  • کد خبر : 7299
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
جوان محمودآبادی دومین شهردار برتر مناطق تهران شد
رضا دهقان شهردار ناحیه سوم از منطقه پنج تهران در نخستین رویداد «من شهردارم» که از سوی شهرداری تهران برگزار شد با کسب 10564 نظر مثبت از سوی شهروندان تهرانی به عنوان دومین شهردار برتر انتخاب شد.

به گزارش “خط شمال” علیرضا زاکانی شهردار تهران طی سخنانی در آیین اختتامیه نخستین رویداد من شهردارم گفت: مجموعه مدیریت شهری در چند حوزه رویکرد مشارکتی خود را با مجموعه های مختلف تعریف کرده است، نخست در تلاشیم با همکاری مجموعه های مردمی و نهادهای دولتی قرارگاه هایی برای حل مشکلات پایتخت ایجاد کنیم. به طوری که در سال گذشته قرارگاه مسکن و اعتیاد نمونه های موفق این رویکرد مشارکتی بود.

دوم برای پیداکردن راه حل مشکلات پایتخت به سراغ نخبگان رفتیم تا با استفاده از دانش و تجربه آنان طرحی برای مدیریت شهری تهران آماده کنیم. سومین و مهمترین بخش از رویکرد مشارکتی ما نیز مربوط می‌شود به استفاده از ظرفیت های مردمی که طرح «من شهردارم» گام نخست آن است.

شهردار پایتخت به آمار مشارکت شهروندان در این طرح پرداخت و گفت: حدود ۳۵۰ هزار نفر مشارکت داشتند و ۴۵۰ هزار فرم نیز توسط مردم پر شده است.

زاکانی در پایان گفت: طرح «من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی سازی مدیریت شهری بود و قرار است این طرح مبنای سایر کارهای ما در سال آینده شود. زیرا مجموعا مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت بخشی به خواست شهروندان است.

مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» اظهار کرد: اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه‌ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

وی ادامه داد: در این طرح نگاه و منویات مقام معظم رهبری یادآور شده و افتخار ما این است که بتوانیم خودمان را با منویات رهبری وفق دهیم. همچنین در این طرح توانستیم مشارکت نیم میلیون از شهروندان تهرانی را جلب کنیم.

معاون شهردار تهران افزود: جایگاه حقوقی و قانونی طرح «من شهردارم»، اسناد بالادستی است و کانون محوری شکل گیری ایده «من شهردارم» با رویکرد مردمی سازی اداره شهر، شهردار تهران بود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.