7

افتتاح دو طرح آزمایشگاه آب و خاک محیط زیستی مازندران در آمل

  • کد خبر : 6998
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
افتتاح دو طرح آزمایشگاه آب و خاک محیط زیستی مازندران در آمل
دو طرح آزمایشگاه آب و خاک محیط زیست و سیستم غبارگیر یک واحد تولیدی با حضور معاونت انسانی محیط زیست سازمان محیط‌ زیست در آمل افتتاح شده است.

به گزارش “خط شمال” عطاالله کاویان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران در این مراسم با اشاره به افتتاح دو طرح در آمل اظهار کرد: طرح آزمایشگاه آب و خاک واقع در اداره محیط زیست به عنوان‌ یک آزمایشگاه ارزیابی زیست‌محیطی است که با توجه به وجود صنایع و مسائل مختلف خدماتی و معادنی و با وجود رودخانه حفاطت شده هراز این آزمایشگاه لازم این شهرستان بوده که در واقع آمل جزو شهرهایست اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی و زیستی آب و خاک از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها به دلیل محدودیت این آزمایشگاه در آمل قرار نداشت و این شهرستان با مشکلاتی مواجه می‌شد، افزود: با تخصیص اعتبارات ملی و استانی بالغ ۹۰۰ میلیون تومان این آزمایشگاه راه‌اندازی شد که حتی می‌تواند با وجود ظرفیت مناسب به شهرهای اطراف خود خدمات ارائه دهد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: علاوه بر این آزمایشگاه، چهار آزمایشگاه دیگر در تنکابن، چالوس، ساری و بهشهر فعال است که در مجموع این پنج آزمایشگاه فعال جهت مسائل مربوط به پساب‌های بیمارستانی، خونی، صنعتی و آزمایشگاهی فعالیت دارند.

کاویان با اشاره به اینکه طرح دیگر واقع در شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله آمل بوده که به عنوان یک شرکت صنایع تولیدی بزرگ فولاد و چدن دارای آلودگی هوای بسیار بوده است، عنوان کرد: به این واحد تولیدی چندین سال اخطار بسیاری از سوی سازمان محیط‌زیست و پیگیری‌های لازم انجام شده و در کنار اینکه مشاوره‌های لازم به این مجموعه داده شد تا اینکه مجموعه آن با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان به منظور جمع‌آوری تمام ذرات و گردوغبارهای فرایند تولید تا ذوب به احداث سیستم آلودگی هوا پرداخته است.

وی تصریح کرد: از آن‌جایی که پسماندهای صنعتی در داخل استان مدیریتی وجود ندارد و در دو استان زنجان و اصفهان این کار انجام می‌شود این مجموعه پسماندهای باقیمانده خود را از طریق سامانه جامع محیط زیست کشور با تایید اداره شهرستان و اداره کل استان و با استان مقصد یعنی زنجان مجوزات لازم صادر و نقل و انتقال آن انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به شناسایی و تعداد صنایع آلاینده در استان مطرح کرد: عدد مشخصی در این سازمان نیست اما صنایع با توجه به فعالیت‌شان و اندازه‌گیری پارامترها در قالب صنایع سبز و آلاینده در هر دوره سه ماهه و به صورت فصلی آزمایشات لازم انجام می‌شود که در صورتی صنعت آلوده در لیست صنایع آلوده قرار بگیرد باید عوارض سنگینی به عنوان جرایم پرداخت کند تا زمانی که در استانداردسازی سازمان از لیست صنایع آلاینده خارج می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.