3

حماسه ۶ بهمن آمل؛ فراموش شدنی نیست

  • کد خبر : 6675
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
حماسه ۶ بهمن آمل؛ فراموش شدنی نیست
امام جمعه سرخ‌رود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری این حوادث و وقایع تاریخی نباید به فراموشی سپرده شود، هم به خاطر تجربیاتی که در آن‌ها وجود دارد، هم سنت‌های الهی که ما در وقایع می‌بینیم و یکی از این وقایع که حقیقتا یوم الله بود،۶ بهمن ۱۳۶۰ مردم آمل است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده با اشاره به حماسه فراموش نشدنی 6 بهمن آمل اظهار داشت: انقلابی کوچکی با عنوان حماسه 6 بهمن که در خطه مازندران اتفاق افتاد و محصور در آمل و مردم آمل نبود.

وی تصریح کرد: کمونیست‌هایی که دارای ایدئولوژی انحرافی و افکار التقاطی بودند، وقتی دیدند انقلاب از یک طرف مشغول جنگ با بعثی هاست و از یک طرف با منافقین در غرب کشور درگیر است فرصت را مناسبت دیدند تا به نظام ضربه بزنند و جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: آنها به خیال اینکه بعد از تسخیر شهر آمل که شاه راه ارتباطی با مرکز است، می توانند دیگر مناطق شمالی را به تصرف خود درآورند. نقشه کشیدند،برنامه ریزی کردند،اما طبق روال تمام سال های بعد از انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری دچار خطای محاسباتی شدند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: در محاسباتشان بصیرت مردم را نادیده گرفتند،در محاسباتشان علقه و دلدادگی مردم به نظام و انقلاب و ولایت را نادیده گرفتند،در محاسباتشان اعتقادات دیار علویان،که سرشاز از عشق به اهل بیت است را نادیده گرفتند و این می شود که مردم بصیر و جان برکف با حضور به موقع بساط آنها را جمع می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حضور و بصیرت به موقع مردم آن قدر عظمت داشت که در وصیت‌نامه نامه تاریخی حضرت امام راحل به آن اشاره شده است،و مقام معظم رهبری از آن یاد کردند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: تجربه تاريخي این وقایع نشان می دهد دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کند،و کوچکترین غفلتی را غنیمت می شمارد و اما از سنت های الهی که در این حماسه وجود داشت،اگر مردم گوش به فرمان ولی باشند و البته به موقع در صحنه حاضر باشند،نصرت الهی همراه آن جامعه خواهد بود و هر فتنه ای را نابود خواهند کرد.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: در وقایع اخیر هم اینگونه بود،به فرموده مقام معظم رهبری مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند،اما آنجایی که اصل نظام و ولایت و تمامیت ارضی باشد،صف خود را از دشمنان و منافقین جدا می کنند.

وی عنوان داشت: این سرمایه بزرگیست که باید غنیمت شمرده شود،مسئولین باید از این سرمایه در جهت خدمت به مردم،آبادانی کشور،و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی که علی الخصوص با کم کاری و بی تدبیری در دهه اخیر ایجاد شد،تلاش و مجاهدت روز افزون کنند.

امام جمعه سرخ رود با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سازمان تبلیغات اسلامی از زبان ارتباط سخن گفتند، گفت: زبان ارتباط با هر قشر یک جور است،جوان و نوجوان یک جور،غافل و جاهل یک جور،معاند و منافق هم یک جور. ما باید در جهاد تبيين بتوانیم،با اقشار مختلف گفت و گو کنیم،باید نوع کلام و گفتار و رفتارمان را طبق اقتضائات مخاطبین هماهنگ کنیم.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: این کلام مقام معظم رهبری در واقع خطاب به بدنه انقلابی و ارزشی جامع که دغدغه جهاد تبيين دارند،است.از من طلبه گرفته تا معلم و استاد و فعال فرهنگی،برویم و زبان ارتباط با جوانان و نوجوان را یاد بگیریم. تعامل با آنها را یاد بگیریم.در این حملات پیاپی و شبیخون فرهنگی که بر روح و جسم و اعتقادات جوانان از طرق مختلف وارد می شود،تعامل و ارتباط مناسب و آگاهی بخشیدن از اوجب واجبات است.

وی تصریح کرد: از آن طرف معاندین،که آگاهانه در جهت ضربه به انقلاب هستند،زبانی جز قدرت و قاطعیت نمی دهد. دیدیم در جریان اعدام آن ابر جاسوس،چه بلوایی راه انداختند،اما جمهوری اسلامی عقب ننشست. وقتی صدای عجز و لابه انگلیس و آمریکای خبيث و فرانسه دیگر کشورهای پادوی استکبار درآمد،معلوم می شود کار درست انجام شد و مهره مهمی را از دست دادند.

امام جمعه سرخ رود با بیان اینکه از ماجرای این جاسوس به راحتی نباید گذشت، افزود: آن زمان که رهبر انقلاب از نفوذ و توطئه می گفتند،و عده ای به تمسخر از توهم توطئه و نفوذ سخن می راندند،رهبر انقلاب به خوبی وجود چنین جاسوس هایی را تذکر دادند،که بسياري از اطلاعات دفاعی و عناصر کلیدی مانند شهید فخری زاده را تقدیم دشمن کردند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: روایت این جاسوس نشان داد،اگر با خطوات شيطان پیش بروی،چگونه سر از ناکجاآباد در می آوری،حتی اگر از فرماندهان جنگ باشی،حتی اگر ۷۰ ماه سابقه جبهه داشته باشی،حتی اگر برادر شهید باشی. این هشداری است برای همه،از مسئولین گرفته تا انقلابی ها که سراب وسوسه های دشمن دامان آنها را نگیرد.

وی اظهار کرد: حالا غربی ها به صرافت افتاده اند تا این ضربه سنگین را جواب دهند.مثلا با احضار سفیرشان که البته ما خوشحال می شویم هرچه سفیر انگلیس و این سفارت خانه و امثالهم کمتر در این ایران حضور داشته باشند،جامعه و کشور ما بیشتر روی امنیت و آرامش را خواهند دید یا اینکه سپاه را تحریم کنند و در لیست تروریستی قرار دهند.

امام جمعه سرخ رود خاطرنشان کرد: اولا قدرت سپاه ذره ای وابسته به شما نبوده که الان دچار اختلال شود و ثانیا قدرت سپاه از مردم و جوانان و نخبگان این کشور است،که خار چشمی برای شما شده.اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حرف خدا در هیچ شرایطی نباید زمین بماند و از این جنجال و هوچی گری و اتهامات نباید ترسید. رهبر انقلاب صراحتا فرمودند ما در دل یک پیچ مهم تاریخی هستیم.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: برای سربلند بیرون آمدن از این پیچ تاریخی باید قوی شویم،در تمام بخش ها،اینکه دشمن این چنین مستاصل با نیروهای انتظامی ما برخورد می کند،یعنی ما در این زمینه درست پیش رفتیم.

وی در پایان گفت: در اقتصاد،در فرهنگ و… به فرموده مقام معظم رهبری برای کارهای بزرگ نیروی کارامد کم نداریم،دولت انقلابی در این زمینه تعلل نکند،و نیروی های کارامد را جایگزین کند.نقاط حساس ما مانند اقتصاد و فرهنگ نیاز به نیروی کارامد دارد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.