4
معاون فرماندار محمودآباد:

نمایشگاه پدافند غیرعامل دانش‌بنیان به همراه نمایشگاه پدافند در محمودآباد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 5949
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
نمایشگاه پدافند غیرعامل دانش‌بنیان به همراه نمایشگاه پدافند در محمودآباد برگزار می‌شود
معاون امور عمرانی فرماندار محمودآباد بهمناسبت هفته پدافند غیر عامل در نشست با خبرنگاران گفت: نمایشگاه پدافند غیرعامل دانش‌بنیان به همراه نمایشگاه پدافند در محمودآباد برگزار می‌شود.

به گزارش “خط شمال” جمال فاضلی در نشست با اصحاب رسانه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال ۸۲  که پدافند غیرعامل بر حفظ جان مردم است، بااشاره به اینکه هر دو ماه یک بار جلسه‌ای در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: کارگروه‌های پدافند را در این شهرستان فعال شده و نقاط حساس و خطرناک شناسایی و به استان معرفی شده است.

وی افزود: دو همایش با مشارکت دهیاران دستور کار است به منظور اطلاع‌رسانی مردم این برنامه‌ها انجام می‌شود؛ در بحث آموزشی نیز در تمامی مدارس شهرستان مکلف بر آشنایی پدافند غیرعامل در زمان زنگ صف از سوی مدیران است.

معاون فرماندار محمودآباد تصریح کرد: مانور پدافند در شهرستان همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود؛ در امر آموزش پدافند غیرعامل برای دهیاران تاکنون در شهرستان‌ها انجام نشده و بر مبنی تاکیدات مقام معظم رهبری تاکنون اقدام ویژه‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

فاضلی خاطرنشان کرد: در این حوزه ضعیف عمل شده و با توجه به اغتشاشات اخیر و آموزش‌های رسانه معاند در کشور آموزش‌های لازم علیه این جنگ نرم انجام نشده و این باعث آسیب کشور شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی باید علمی و درست کار شود و آموزش‌های لازم است بین همه اقشار صورت گیرد؛ در زمینه ساخت خانه هلال با عدم بودجه اجرای زیرساختی به کندی انجام می‌شود اگرچه تکمیل تجهیزات در سالن‌های ورزشی به عنوان پناهگاه اجرایی می‌شود.

معاون فرماندار محمودآباد گفت: رسانه در امر آگاهی‌بخشی نقش پدافند غیرعامل تاثیرگذار هستند و آن‌چه که لازم به شناخت اهداف این بخش است را رسانه‌ها انجام دهند.

فاضلی در پایان یادآور شد: امکانات لازم و اعتبارات خاصی برای این شهرستان اختصاص نیافته و برای این بخش امکانات آنچنانی وجود ندارد. اگرچه در امر مدیریت بحران با تلاش نماینده مجلس ۲۰ میلیارد تومان به شهرستان محمودآباد اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.