5

روز خبرنگار و چند خط گلایه/ وعده سرخرمن، نُقل همه ساله مراسم تجلیل از خبرنگاران شد

  • کد خبر : 5600
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
روز خبرنگار و چند خط گلایه/ وعده سرخرمن، نُقل همه ساله مراسم تجلیل از خبرنگاران شد
اینجا تنهاییم و فریادرسی نیست؛ خبرنگارم و درد مردم را می‌نویسم و مشکلات مردم را بازگو می‌کنم درحالی که خود دردها و مشکلات فراوانی دارم.

به گزارش “خط شمال” در هر ساعت شبانه‌روز فعال هستم، کمترین امنیت اقتصادی و شغلی را میان شغل‌های دیگر اما بیشترین دفاع و مطالبه‌گری را برای احقاق حقوق جامعه دارم؛ میزان استرس و فشار تولید خبر، محوری‌ترین نیاز من بوده که فراموش شده است.

خبرنگارم؛ خودم بیمه ندارم اما درباره مشکلات بیمه قشرهای مختلف جامعه بارها قلم زده‌ام تا از حقوق مردم دفاع کنم افسوس که کسی نبوده که از حقوقم دفاع کند.

تلخ‌ترین خاطره من در عرصه خبر که هر روز تکرار می‌شود بی‌توجهی مسئولان، نشنیدن صدای خبرنگار و پاسخ ندادن به آن است؛ حداقل انتظار من از یک نماینده مجلس یا مدیران شهرستان خودم ارزش نهادن به کار خبری من است اما متاسفانه هر روز این اتفاق تلخ برای من تکرار می‌شود.

همه‌ امیدمان برای روزی ست که بنام ما نامگذاری شده، همه منتظر اتفاق خوش سالیم  اما چه بی صدا می‌گذرد.

بله صحبت از این روز شد روز خبرنگار

روز خبرنگار که از راه می‌رسد همه مشکلات خبرنگاران دوباره زنده و روز ماتم خبرنگاران خواهد بود و هر ساله مسئولان وعده سرخرمن برای حل مشکلات خبرنگاران می‌دهند اما روز بعد به فراموشی سپرده می‌شود.

به راستی متولی حل مشکلات خبرنگاران کیست؟

اینجا کارو حال ما با آن کوزه‌گر یکی‌ست

انتظار من به عنوان یک خبرنگار در حوزه اطلاع رسانی امنیت و احترام و فراهم شدن فضای بدون استرس برای پرداختن به رسالت خطیر خبرنگاری است.

مراسم تقدیر و تجلیل از خبرنگاران شهرستان محمودآباد در حالی با حضور تنی چند از مسئولین در سالن سینمای سیمرغ برگزار شد که فقط خبرنگاران توانستند تعدادی از صندلی‌های خالی را پر کنند و جای خالی مدیران شهرستانی بسیار دیده شد.

مدیران ادارات ساز بی‌مهری‌شان را چه دلخراش و تأسف بار در مراسم تجلیل که با ۱۰ روز تأخیر برگزار شد نواختند و نشان دادند همچنان هیچ نگاه و ارزشی برای خبرنگاران این خطه وجود ندارد.

مراسمی که با برنامه‌ریزی فرمانداری و اداره ارشاد محمودآباد شکل گرفت اما بانیان امر در حاشیه نقد و بحث مدل جدید مراسم با تأخیر به مراسم رسیدند
بظاهر دیده شد که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود به‌عنوان مدعو حضور پیدا کرد.

بلاخره مراسم با ۲ ساعت تأخیر شروع شد، خبرنگارانی به نمایندگی از جمع پای تریبون قرار گرفتند با بیان چالش ها و مشکلات همه ساله ، ناراحتی جدید سال ، تاخیر مدیران ارشد شهرستان و عدم حضور روسای ادارات را به بار نقد و انتقاد کشیدند هر یک با بغض در گلو عنوان کردند سال جدید نه تنها از مشکلات ما کم نشد بلکه امسال تأخیری ۲ ساعته و عدم حضور روسای ادارات نمونه بارز از بی توجه ای و بی مهری مدیران شهرستان بود و به چالش هایمان افزوده شد.

فرماندار محمودآباد در دل این مراسم با تبریک روز خبرنگاران و تقدیر از تلاش شبانه روزی آنان اظهار داشت: توسعه و آبادانی شهر بدون شما خبرنگاران امکانپذیر نیست و همه ادارات باید با خبرنگاران تعامل و همکاری داشته باشند.

علیزاده از بی‌توجه‌ای و عدم پاسخگویی مدیران شهرستان به خبرنگاران افزود: هر یک از شما خبرنگاران نقد و انتقادی از مدیران شهرستانی داشتید بنده پاسخگوی انتقاد شما هستم و درب دفتر ما به سوی شما کاملا باز است

وی گفت:با وجود اهمیت حرفه خبرنگاری و نقش رسانه‌ها در جامعه اما اصحاب رسانه با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستند که ما کاملا از آن آگاه هستیم. تعامل سازنده با خبرنگاران و استفاده از ظرفیت های رسانه ای در این شهرستان می تواند راه توسعه و آبادانی شهرستان را هموار کند.

بیانات علیزاده فرماندار محمودآباد صدا و موضوع جدیدی در روز تجلیل برای خبرنگاران نبود چراکه سالهاست در این روز از مدیران اینچنین شنیدیم اما زودی به فراموشی سپرده شد ولی شاید فرماندار محمودآباد در تلاش باشد طلسم چندین ساله را بشکند و گره از گرههای همکاران رسانه ای ما باز کند.

خبرنگاران حلقه اتصال مردم با بدنه دولت و مسئولان‌اند که باید مشکلات جامعه را به بدنه دولت و مدیران منتقل کنند.

توسعه پایدار هر منطقه ای نیاز به جسارت خبرنگاران در امر اطلاع رسانی صحیح دارد، مسئولان باید روحیه نقدپذیری و پاسخگویی خود را بالا برده و در جهت ارایه عملکرد دستگاه‌ خود به افکار عمومی تلاش کنند.

بعضاً میبینیم مسئولان در اظهارات خود خبرنگاران و اصحاب رسانه را بازوی توانمند دولت عنوان می کنند ولی به هنگام نقد ، در عمل مقابل خبرنگاران قرار می گیرند.

در شرایطی که امپراتوری رسانه‌ای غرب در حال اغواگری و ناامید کردن افکار عمومی است، ما خبرنگاران در خط مقدم هستیم تا با قلم و بیان ، این توطئه‌ها را خنثی کنیم ، مدیران هم باید در این موضوع همراه و همگام ما باشند .

در سالی كه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سال حمایت از كالای ایرانی نام گذاری شده، حمایت از كالای داخلی فقط درباره كالاهای مصرفی مطرح نمی شود بلكه در این شهرستان می‌توان حمایت از نشریات محلی را در اولویت مدیران قرار داد.

کاش مطبوعات عملاً رکن چهارم دموکراسی می‌شد و خبرنگاران عملا می‌دیدند وعده و وعیدهایی که به آنها داده می‌شود جامه عمل پوشانده می‌شود.

ای کاش خبرنگار فردی خارج از چارچوب تلقی نشود که تنها به دنبال برجسته کردن ضعف‌هاست، ای کاش بهترین خبرنگارها از نگاه مدیران کسانی نباشند که فقط تعریف و تمجید می‌کنند، ای کاش یک بار هم کسانی که ضعف‌ها را بررسی می‌کنند از طرف مدیران “آفرین” بشنوند.

انتظارمان این است که مدیران در هر زمان برای رفع مشکلات و پیگیری مطالبات مردم پاسخ‌گوی خبرنگاران باشند.

خبرنگار ارزش و اهمیت قلم خود را دانسته و آنرا به هیچ بهایی نمی فروشند.

خبرنگاران بدون لکنت زبان به انتقاد منصفانه و سازنده می‌پردازند و مسائل و مشکلات مردم را بر ملاحظات دولتی ترجیح می دهند.

به واسطه رسانه‌ای کردن مشکلات مردم و به واسطه گره گشایی از کار آنان ، برکتی در زندگی خویش مشاهده می‌کنیم که آن را مرهون دعای خیر مردم می‌دانیم.

محمد اکبرزاده سردبیر سایت خبری خط شمال

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.