2

رعایت اصل التزام به کار، رسالت اصلی خبرنگار است

  • کد خبر : 5389
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
رعایت اصل التزام به کار، رسالت اصلی خبرنگار است
امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه خبرنگار متعهد نیاز به سوگند و قسم یاد کردن ندارد، گفت: مهم رعایت اصل التزام به کار و رسالت حرفه خبرنگاری است، چون چه بسیار افرادی که سوگند به درست انجام دادن کاری می‌خورند اما در میدان عمل کمترین وَقًعی و اعتنائی به سوگند شان ندارند بنابراین رعایت اصول اخلاقی و منشور خبرنگاری امری مورد انتظار است.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز ضمن اشاره به تاریخ ۱۷ مرداد روز خبرنگارف این روز را به زحمتکشان عرصه تبریک گفت و اظهار داشت: نام و یاد شهید محمود صارمی و همه شهدای عرصه سخت و میدان حساس جهاد تبیین را گرامی می‌داریم. 17 مرداد سال ۷۷ بود که خبرنگار شجاع و قهرمان کشورمان با توجه به رسالت مهم و حساس پیام رسانی و خبرنگاری و گزارش واقعیات و جریاناتی که بر مردم مظلوم افغانستان می گذرد به همراه ۸ تن از کارکنان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به مزارشریف افغانستان می‌روند.

وی ادامه داد: با وجود مصونیت حقوقی و سیاسی و بین المللی توسط عوامل جنایتکار طالبان داخل کنسولگری به رگبار بسته می شوند و به شهادت می‌رسند و اجساد مطهرشان در خرابه‌های پشت کنسولگری از میان گور دسته جمعی پیدا می شود.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: در حالی که این شهید ۱۳ ماه سابقه مجاهدت در جبهه های دفاع مقدس را داشت و در کسوت و لباس بسیجی و خبرنگار بسیجی فعال بود و از دی ماه ۷۵ تا زمان شهادت نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در کابل بر عهده داشت، به همین مبنا ۱۷ مرداد را مسئولان نظام به پاس خدمات آن شهید و همقطارانش این روز را روز خبرنگار نام نهادند، روحشان شاد و قرین رحمت الهی باشند.

حجت الاسلام جباری افزود: خبرنگاری که مسائل جامعه و واقعیات موجود آن را بدون کمترین دخالت جریانی و جناحی و سلیقه‌ای و بدون هیچ دخل و تصرفی دست به تحریف خبر نزده و پیام آن را بازتاب می‌دهد، او در حقیقت هم به رسالتش عمل کرده و هم جایگاه و منزلت خبرنگاری و پیام رسانی‌اش را حفظ کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حقوق بشر مکر و حیله بزرگ استکبار علیه بشر است، گفت: آنچه به عنوان حقوق بشر در دنیا مطرح است و پر طمطراق جلوه کرده بخشی از فریب بر جامعه بشری است ابزار و وسیله ای برای کسانی که در دنیا به دنبال استعمار و استثمار ملت‌ها هستند و به هنگام نیاز به خوبی از این حربه استفاده می کنند.

امام جمعه محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: حقوق بشر جان‌مایه اش در اسلام عزیز است، لا تَظلِموا و لا تُظلَم، حقوق بشر اسلامی این است، نه مجازی به احدی ظلم کنی و نه مجاز هستی ظلمی را بپذیری و زیر ستم و ظلم بروی در کدام نظام و سیستم شما میبینید چنین اصلی ملاحظه شود و امیرالمومنینش بفرماید؛ اگر اقالیم هفتگانه و سبعه را بمن بدهند تا پوست جوی را از دهان مورچه خارج کنم نخواهم کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.