5

قیام عاشورا دانشگاهی است که تمام حکمت‍‎ها و معرفت‌ها در آن نهفته شد

  • کد خبر : 5386
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
قیام عاشورا دانشگاهی است که تمام حکمت‍‎ها و معرفت‌ها در آن نهفته شد
امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه جریان قیام عاشورا دانشگاهی است که تمام حکمت‌ها و معرفت‌ها، در آن نهفته شد، گفت: یکی از دلایل بسیار مهم برگزاری مجالس عزاداری توسط خود حضرات معصومین و بزرگان دینی، این بوده که مجالس روضه و عزاداری، محلی برای دریافت این معارف بلند است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد.

وی ادامه داد: قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است،همان نکته‌ ای که حضرات امام فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: عموم مردم باید در برگزاری هر چه پُرشورتر این جلسات همت کنند. فرهنگ عاشورا تضمین کننده سلامت جامعه و انقلاب ماست. به فرموده امام راحل عظیم الشان انقلاب ما پرتویی از قیام عاشوراست؛ خود ایشان در عاشورای سال ۴۲ در فیضه، آن سخنرانی غرا را انجام دادند و با تاسی از قیام عاشورا و حضرت اباعبدالله بر رژیم ستم شاهی تاختند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: ما با الگو قرار دادن جریان عاشورا هم در انقلاب پیروز شدیم و هم انقلاب را مصون و محفوظ نگه داشتیم. رزمندگان ما در برهه های مختلف زمانی ،از دفاع مقدس گرفته تا جنگ با گروه های تکفیری و دفاع از حرم،بر اساس آموزهای عاشورا عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما با عشق به حضرت ابا عبدالله، جان خود را در مقابل کفر و نفاق و تکفیر سپر کردند،تا امروز جمهوری اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شود. حقیقتا رزمندگان و شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم،با الگو قرار دادن جریان عاشورا،کربلایی دیگر رقم زدند.خان طوفان یکی از همان صحنه های کربلایی بود که رقم خورد،و امروز ایران ما و شهر ما میزبان این شهدای کربلایی هستند.

امام جمعه سرخ رود گفت: دشمن که از فرهنگ عاشورایی ما ضربات جدی خورده و از گسترش و همگانی شدن این فرهنگ به شدت می ترسد،در تلاش است تا بتواند این فرهنگ را تحریف کند.

حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: امروز هیئت های ما باید کانون جهاد تبيين باشند و از این فرصت طلایی برای روشنگری استفاده کنند. اتفاقا دشمن با هیئتی که سکولار باشد و خود را از دغدغه‌های جامعه کنار بکشد،موافق است. از دوران قاجاریه و شاید قبل تر،استکبار و استعمار که برگزاری این مجالس را خطری برای خود می دیدند،تلاش کردند آن را تحریف کنند. حتی بانی مجالسی می شدند که در جهت اهداف آنها عمل می کرد.

وی اظهار کرد: امروز هیئت های ما،از منبری و مداح باید بدانند که مسئولیت بزرگی بر عهده دارند. به فرموده مقام معظم رهبری هیئت ها باید تلفیقی از منطق قوی و عواطف باشند و به عبارتی هم از شور برخوردار باشند هم از شعور.

امام جمعه سرخ رود افز.د: منبری های عزیز باید فضای هیئت را کلاس درس بدانند. شبهاتی که در جامعه‌ مطرح می شود،سوالاتی که در ذهن جوانان وجود دارد،و مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و معرفتی باید در این جلسات تبيين شود. به فرموده مقام معظم رهبری هیئت باید طوری باشد که اگر کسی ۱۰ جلسه یا یک دهه رفت پای منبری نشست، آخر دهه احساس کند یک مطلب را فهمیده است.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: مداحین و شاعران عزیز که به فرموده مقام معظم رهبری چشمه های عواطف را در دل ها می جوشانند،باید با خواندنشان معرفت افزایی کنند. اگر مداحی در خواندن وشعر هنرمندانه باشد گاها از دو سه منبر تاثیرش بیشتر است. همه اینها نشان از اهميت هیئت ها و مجاس روضه دارد.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است فرهنگ مقاومت و ایستادگی و شهادت را از جامعه ما بگیرد،و برای این کار حتما به سراغ هیئت ها که مرکز پمپاژ این فرهنگ است خواهد آمد. دشمن امروز حیا و عفت و حجاب زنان ما را نشانه گرفته است،باید در هیئت ها این مسئله با نگاه به فرهنگ عاشورا و فرهنگ زینبی تبيين شود. دشمن به دنبال آن است که بین جامعه و ولایت فاصله بیندازد،و اگر خدایی ناکرده این اتفاق افتاد،مطمئن باشید که همانند اتفاقاتاتی که بعد از عاشورا در مدینه و مکه افتاد،به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد. ان شالله به معنی واقعي کلمه در این ایام،از برکات و معارف حسینی بهرمند شویم.
-گریزی هم بزنیم به مسائل منطقه ای.

امام جمعه سرخ رود با اشاره به اتفاقات نگران کننده امروز که در عراق شاهد آن هستیم، اظهار داشت: متاسفانه شخصی که رهبری یک جریان سیاسی را برعهده دارد،با گفتار و رفتار خود باعث تشنج در عراق می شود. از استقلال و یک پارچگی عراق حرف می زند،اما با دعوت به تظاهرات،کشور عراق را دچار چند دستگی می کند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: از قانون حرف می زند،اما طرفدارانش پارلمان عراق را تسخیر می کنند.در واقع قانون مد نظر این شخص و حزب،قانونی است که آنها بگویند. از مبارزه با فساد می گوید،اما هم پیاله بن سلمان می شود و رفتارهای خود و هم حزبیهایش موجب خرسندی آمریکا و اسرائیل می شود.
وقتی بصیرت نباشد دوست را دشمن و دشمن را دوست می بینی.

وی بیان کرد: به حشدالشعبی که آزادی عراق مرهون مجاهدت های آنهاست حمله می کنی و خواستار انحلال آن می شوی و با حامی اصلی داعش بر سر یک سفره می‌نشینی. نفوذ اسرائیل در منطقه کردستان را نادیده می گیری اما نسبت به دوست اصلی عراق که ایران باشد درشت گویی می کنی.
و مع الاسف با وجود اینکه از تبار مرجعیت هستی، به مرجعیت کنایه می زنی و در این بین آمریکای بحران ساز و بحران زیست،آتش بیار معرکه می شود.
وقتی ولایت فقیه در یک کشور اسلامی و شیعی حاکم نباشد،این چنین می شود ان شاالله اتحاد جریان های شیعی عراق،موجب خنثي سازی این فتنه‌ شود،و کشور عراق به یک صلح و ثبات برسد.

امام جمعه سرخ رود در پایان گفت: می بینید هر کجا اثری از آمریکا هست،یک بحرانی هم وجود دارد،اگر در اکراین از طریق ناتو خواستار توسعه طلبی باشد،زمینه ساز جنگ روسیه و اکراین می شود،و اگر در تایوان حضور داشته باشد،اختلافات را دامن می زند. حقیقتا آمریکا دشمن اول و اصلی بشیرت و حقوق بشر است و به فرموده حضرت امام راحل آنهایی که خواب آمریکا را می بینند،خدا بیدارشان کند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.