12

روستاهای چالوس به سبب سیلاب دچار مشکلات جدی شدند

  • کد خبر : 5257
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
روستاهای چالوس به سبب سیلاب دچار مشکلات جدی شدند
روستاهای شهرستان چالوس به سبب سیلاب دچار مشکلات جدی شدند و مسیرهای عبور و مرور مردم در حال بازگشایی است.

به گزارش “خط شمال” پیرو سیلاب جاده کندوان و در بامداد جمعه ۷ مردادماه، دکتر علی قاسمی فرماندار‌ چالوس با همراهی صادقی بخشدار مرزن‌آباد و عوامل و تجهیزات راهداری ، هلال احمر و شهرداری مرزن آباد با حضور میدانی در منطقه نسبت به اسکان مسافرین در مسجد روستای پل اوشن اقدام‌ و با تهیه مایحتاج آنان، تعدادی خودرو که دستخوش سیل شده بودند در اوائل صبح ، خودروها از سیل نجات یافتند.

پل دسترسی به روستای ساتره تخریب و راه ارتباطی روستا قطع شده بود و جاده دزبن به دلیر و ارتباط با ۱۱ روستا قطع شده بود که از همان بامداد تجهیزات شهرداری و راهداری در حال بازگشایی مسیرند .

علاوه بر حضور و بازدید از مناطق آسیب دیده با همراهی رئیس راهداری ، هلال احمر و عوامل امدادرسان برق در چندین نقطه حادثه خیز’ پاکسازی و رفع گرفتگی انهار و رفع کاستی ها و مشکلات در دست اجرا قرار گرفت .

لازم به ذکر است جاده ناتر نیز دچار مشکلات جدی در عبور و مرور شد که از همان بامداد صبح دهیاری مشغول رفع محدودیت‌مسدودی و باز کردن جاده برای خروج مسافران غیربومی و بومی از روستاست .

راه دسترسی فشکور ، دلیر و انگوران که برای عبور و مرور به ۶ روستاست بازگشایی شد اما در واسپول قسمت زیادی از راه دسترسی همچنان مسدود و عملیات بازگشایی ادامه دارد و برق این منطقه نیز قطع است .

بخشدار مرزن آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خط شمال گفت علاوه بر ۳ جنازه ای که امروز بر اثر سیلاب شدید در منطقه پیدا شد برخی منابع محلی از پیدا شدن جسد یک کودک در محدوده ازارک خبر داده اند .

لازم به ذکر است علاوه بر اینکه عملیات بازگشایی مسیرها ادامه دارد ، در پی بارندگی شب گذشته در ارتفاعات و جاری شدن سیلاب ، رودخانه چالوس نیز حالت طغیانی به خود گرفت به طوری که سنگ و چوب در بستر رودخانه تا دریا مملو از آورده های سیلابی شده است .

طبق هشدار سیلاب‌های ناگهانی تا دوشنبه هفته آینده براساس پیش بینی هواشناسی استان ، صاعقه ، جاری شدن روانآب و وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، ریزش سنگ ، رانش زمین ، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی ، دور از ذهن نیست .

کوهنوردان و گردشگران نیز با توجه به پیش بینی وقوع صاعقه و بارش‌های رگباری از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل ها ، جداً خودداری کنند .

ضمنا در پی بارندگی شب گذشته در ارتفاعات و جاری شدن سیلاب، رودخانه چالوس نیز حالت طغیانی به خود گرفت به طوری که سنگ و چوب در بستر رودخانه تا دریا مملو از آورده های سیلابی شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.