12

برگزاری مسابقات قهرمانی سبک‌های آزاد کاراته و کیوکوشین در مازندارن

  • کد خبر : 5221
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
برگزاری مسابقات قهرمانی سبک‌های آزاد کاراته و کیوکوشین در مازندارن
سبک‌های آزاد کاراته، کیوکوشین، در رده‌های خردسالان نونهالان، نوجوانان، جوانان‌، امید و بزرگسالان با حضور تیم های فریدونکنار، چالوس، نوشهر، ساری، نور، تنکابن، رامسر، چالوس، آمل، بابل، قائمشهر و چمستان در باشگاه پهلوان حسن رنگرز در تاریخ ۳۰ تیر بانوان و در تاریخ ۳۱ تیر آقایان به میزبانی نوشهر برگزار شد.

به گزارش ” خط شمال” محمد الهی دانشجو مقطع کاردانی به کارشناسی در رشته معماری در دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد متولد ۲۸ مرداد 81 یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از بچگی عاشق ورزش بودم  و دوست داشتم در یک رشته ورزشی ثبت نام کنم و بتوانم در ان رشته موفق باشم اینکه بتونم برای استان خود و کشور بتونم یه افتخار کوچیک بدست بیارم.

وی افزود: من اولین رشته خودم از کشتی در سال ۱۳۹۴ شروع کردم که به مدت ۴ سال در شهرستان نور شروع کردم زیر نظر مربی توانمد آقای اکبر اقبالی و بعد از ۴ سال بنا به دلایلی به  کشتی پاین دادم و بعد از گذشت ۱ سال به رشته رزمی علاقه مند شدم و شرکت کردم و تا الان به مدت ۲ سال تا الان ادامه دادم.

این ورزشکار تصریح کرد: اساتید و مشوق من اول آقای اکبر اقبالی بودند که واقعا برای من زحمت کشیدند و تونستند من رو در رشته کشتی منو پرورش بدند  که واقعا ازشون سپاسگزارم و هر چی دارم از ورزش از ایشون بودند و الان بهترین مشوق من مربی جدید و توان مند من جناب آقای محمد اسماعیل زاده نصیری هستند مربی ارزشمند کاراته سبک آزاد کیوکوشین.

الهی خاطرشان کرد: من در رشته کشتی در بخش مسابقات استانی در زمان های مختلف مقام اول . ۲بار دوم . و ۲ بار سوم شدم و الان دررشته کاراته بعد از مدت ها و برای اولین بار مسابقات مسابقات قهرمانی استان مازندران سبک های آزاد کاراته / کیوکوشین رده اوپن بزرگسالان در شهرستان نوشهر باشگاه رنگرز تونستم مقام سوم استان رو کسب کنم امیدوارم بعد ها بتونم مقام های بالاتری بدست بیارم

وی ادامه داد: به امید خدا و با تمرین و تلاش های زیاد بتونم خودم رو آماده کنم تا بتونم برای شهرستان خود مقام بیارم و بتونم باعث افتخار خانواده و شهر خود باشم.

این ورزشکار گفت: بدون شک هیچ افتخاری بدون تلاش بدست نمیاد و نخواهد آمد پس باید اول امید بعد تلاش بعد اون تمرین داشت تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

الهی بیان کرد: مهم ترین عامل میتواند توسعه و علاقمند کردن کودکان از زمان تحصیل به ورزش باشد که از یک سو نیازمند امکانات مناسب در مدارس و از سوی دیگر معلمان تربیت بدنی متخصص که دانش آموزان از کودکی با ورزش اخت شده و هم سلامت عمومی جامعه کمک کند و هم به ورزش قهرمانی. در حال حاضر بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک  از کالج های دانش اموزی و دانشگاهی پا به عرصه قهرمانی گذاشته اند.

وی یادآور شد: راهکار دوم که سطح کلانی از جامعه و افراد میانسال و سالمند را هدف قرار میدهد این است که چه ارگانی با حافظ سلامت و تشویق افراد به ورزش در کشور است.

این ورزشکار اظهار کرد: در بسیاری از جوامع پیشرفته شرکت های بیمه ای افراد را با راهکارهای گوناگون تشویق به ورزش میکنند. چون ورزش باعث سلامت بیشتر جامعه و جلوگیری از هزینه ای درمان بر این شرکت ها است.به نظر میرسد همکاری وزارت ورزش و شرکت های بیمه ای  در توسعه ورزش همگانی در کشور میتواند موثر باشد.

الهی افزود: والدین نقش بسیار مهمی در آمادگی بدنی و تشویق بچه‌ها به فعالیت بدنی ایفا می‌کنند. معمولاً آنها بزرگ‌ترین الگو و سرمشق فرزندان‌شان هستند و از آنجا که بچه‌ها از طریق نمونه و مثال مسائل را بهتر درک می‌کنند، والدین باید الگوهای مناسبی برای فرزندان‌شان باشند. شرکت کردن والدین در فعالیت‌های بدنی می‌تواند سبب افزایش حضور فرزندان‌شان در این فعالیت‌ها شود.

وی تصریح کرد: پدر و مادرم مشوق اصلی من در ورزش بودن و اینکه امکانات حضور در ورزش را برام فراهم کردند. با حضور خود در سالن های  مسابقات برام  وقت گذاشتند و باعث انرژی مضاعف شدند.

این ورزشکار گفت: از مسؤلین شهر خود میخوام از ما ورزشکار ها حمایت کنند امکانات لازم رو برای ما فراهم کنند تا ورزشکار پشتش به حمایت های شهر خود گرم باشه تا ورزشکار بتونه به تلاش خود برای موفقیت دست پیدا کنه

الهی خاطرنشان کرد: در آخر اینکه هر کسی یا هر ورزشکاری می‌خواهد برای به موفقیت برسه اول امید خود را از دست نده و بتونه در اون رشته ورزشی تک و همیشه موفق باشد.

به نظر من بهترین رمز موفقیت:

۱_توکل به خدا

۲_حمایت پدر و مادر

۳_علاقه به رشته ورزشی

۴_مربی و الگو مناسب

۵_امید

۶_تلاش و پشتکار

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.