4
امام جمعه سرخ‌رود:

غدیر مهم‌ترین واقعه در تاریخ اسلام و تاریخ بشريت است

  • کد خبر : 5085
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
غدیر مهم‌ترین واقعه در تاریخ اسلام و تاریخ بشريت است
امام جمعه سرخ‌رود غدیر را مهم‌ترین واقعه در تاریخ اسلام و در تاریخ بشريت دانست و گفت: دلیل آن اتمام و اکمال تمام اهداف و تلاش‌های انبیا است و اگر ولایت و امامت نبود، تمام آن تلاش‌‌ها نابود می‌شد و موید این مطلب آیه شریفه:«الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز ما وارث این ودیعه و میثاق بزرگ الهی هستیم.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام مهدی تقی زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: آن چه وظیفه ماست این که نخست حق را بشناسیم و در این راستا از امکانات و ظرفیت هایی که پروردگار عالم به ما داده به خصوص قوه عقل به خوبی بهره ببریم.

وی ادامه داد: در اینجا باید گفت که عقل به ما هو عقل که تحت تاثیر هواهای نفسانی و برخی تبلیغات و اغواها قرار نگیرد، بسیار به ما کمک می کند چرا که بر اساس آموزه های دینی عقل، نبی باطنی است؛ از حیث توجه به اهمیت مسئولیت اجتماعی ما باید تواصی به حق و صبر را نخست به کودکان خود بیاموزیم و این مساله کلیدی را در وجود آن ها نهادینه کنیم بنابراین لازم است که از نظام آموزش و پرورش این کار شروع شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: در واقع یکی از مهارت های عمومی که ناظر به سبک زندگی است، همین تواصی به حق و صبر می باشد؛ این که بدانیم کجا و در چه زمانی و چگونه به حق سفارش کنیم و به اقامه امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و در عین حال از صابران و کسانی باشیم که اهل استقامت و پایداری هستند.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به آیه «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‌ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي الْوَلَايَةَ.» افزود: در این روایت شریف کاملا مشهود است که هیچ یک از احکام الهی از لحاظ اهمیت به پای ولایت و امامت نمی رسد و دلیل آن اقامه تمام احکام الهی به واسطه ولایت است.و اگر ولایت نباشد،دیگر احکام یا جاری نخواهد شد یا آنطور که باید اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی و شیعه ما باید با تمام وجود در پاسداری و نشر این ودیعه بزرگ الهی جهاد کند؛ گرامیداشت این روز بزرگ و اطعام دادن در این روز و مراسماتی که در این روز بزرگ مرسوم است،بسیار با ارزش است.و الحمدالله چندسال است که این مراسمات رونق گرفته است.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: ما باید غدیر را به تمام جهانیان،آنطور که باید بشناسانیم،و جامعه شیعی ما باید پیشقراول این مهم باشد اما مهم تر از برگزاری محافل و مجالس،تمسک واقعی به موضوع ولایت است؛ حضرت امام در بیانی ارزشمندی قریب به مضمون می فرمایند:اگر جامعه ما،مسئولین قوای ما،حضرت امیر را الگو قرار داد،این تمسک کرده به ولایت امیرالمومنین،چنانچه او الگو نباشد،یا اینکه تخلفات حاصل بشود از آن الگوی بزرگ،هزار مرتبه هم روزی بگوید خدا ما را از متمسکین قرار داده است،جز یک کذبی نیست.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار کرد: امروز در جامعه اسلامی ما که امام معصوم در پس پرده غیبت است،استمرار ولایت تشریعی آن حجت در گرو پیروی از ولایت فقیه است؛ فرق های بسیار وافری میان امام معصوم و غیر معصوم است و در هیچ مرحله ای شخص غیر معصوم، همتای معصوم علیه السلام نخواهد بود‌ اما هنگامی که خود حضرت حجت ارواحنافداه در زمان غیبت می فرمایند: اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ؛ در واقع تفویض ولایت تشریعی به فقیه جامع الشرایط است و این همان نکته‌ والای حضرت امام راحل است که می فرمایند:ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

وی با بیان اینکه در واقع انکار ولایت فقیه، انکار ولایت تشریعی معصوم علیه اسلام است، افزود: امروز جوامع مسلمانی که از ولایت فاصله گرفتند و منکر ولایت فقیه هستند را می بینیم که جز ظاهر پوشالی از اسلام چیزی در خود ندارند با ظالم هم پیمان می شوند،به برادران مسلمان خود خیانت می کنند،با صهیونیست هم پیاله می شوند و اما ایران اسلامی با تکیه بر مبانی و معارف ولایت فقیه بیش از ۴۰ سال است‌ که‌ پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را برافراشته،و در این راه‌ همه دشمنی ها را به جان خریده و هم اکنون بر اوج قله عزت و اقتدار قرار دارد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: نگاهی به کشورهای مسلمان منطقه موید این مطلب است، کشورهایی که دائما با جنگ و ناامنی از یک طرف و تمسک به کفار و مستکبرین از طرف دیگر درگیر هستند؛ دشمن راز این اقتدار و امنیت را به خوبی فهمیده است،و تمام تلاش خود را برای ضربه زدن و کم رنگ کردن اصل ولایت فقیه در جامعه انجام می دهد.

حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه ای خود و همچنین جریانات منحرف داخلی مانند جنبش سبز و تاجزاده ها و فائزه ها،سال هاست که می‌خواهد ریشه ولایت فقیه را در جامعه ما بزند و هدف اصلی دشمن ضربه به اقتدار و عزت‌ جامعه ماست و چقدر این جمله امام راحل عمیق بود که فرمودند:پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.

وی ادامه داد: امروز مهم ترین وظیفه جامعه دینی و انقلابی ما در جهاد تبيين،پشتیبانی و حمایت کلامی و عملی از ولایت فقیه است؛ امروز باید روشنگری همه جانبه از مسئله ولایت فقیه انجام داد و اهمال در این فرضیه، موجب خسارت دنیا و آخرت ما خواهد شد.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: نکته ای هم در مورد ابلاغ و اجرای قانون حجاب و عفاف خدمت عزیزان ارائه کنیم در وهله اول باید از مسئولین امر که به این قانون اهتمام ورزیدند تشکر کنیم. واکنش ها و برخوردهایی متفاوتی با این مسئله شد. مع الاسف هرگاه در کشور یک قانونی در رابطه با فرهنگ جامعه مطرح می شود،جریاناتی با استفاده از شانتاژ تبلیغاتی در پی ضربه زدن به آن هستند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: این جریانات در هنگام مطرح شدن قانون صيانت همین کار را انجام داد و الان هم دست به کار شده است؛ با ربط دادن و قیاس های ناصواب،در پی آن هستند که معروف در جامعه مغفول بماند و منکر همچنان جولان دهد‌؛ با ربط دادن معیشت و اقتصاد به این مسائل،درصدد ممانعت از اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت: قطعا تاکید ما بر این است که اقتصاد و معیشت مردم باید در اولویت مسئولین باشد و در این راه‌ از هیچ مجاهدتی دريغ نکنند اما این دلیل نمی شود که بسیاری از احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نادیده گرفته شود.

امام جمعه سرخ رود بیان کرد: دشمن سالهاست که یک شبیخون تمام عیار را برای به نابودی کشاندن عفت و حیای جامعه،علی الخصوص دختران و زنان ما آغاز کرده،و مسئولین فرهنگی ما در این سال ها در خواب غفلت بوده اند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: وقتي دختران و زنان ما که مادران جامعه هستند،در عفاف و حیا و حجاب دچار سستی شوند،آن وقت تربیت و اعتلای جامعه به خطر می افتد و دشمن هم به دنبال همین موضوع است.

وی در پایان گفت: ما ضمن اینکه از مسئولین امر می خواهیم بر اساس قانون و دور از افراط و تفریط،این مسئله را دنبال کنند،مقهور فشارهای داخلی و خارجي در این زمینه نشوند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.