2

هم‌اندیشی مشارکت مردم در سلامت در اداره کل امور اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد

  • کد خبر : 4840
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
هم‌اندیشی مشارکت مردم در سلامت در اداره کل امور اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد
نشست روسای خانه مشارکت مردم در سلامت مازندران و کارگروه امنیت سلامت غذایی دانشگاه علوم پزشکی وبعضی از مسئولین اداره کل امور اجتماعی استانداری به منظور هم اندیشی در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران برگزار شده است.

“خط شمال” در این نشست تخصصی عمده مشکلات حوزه های بهداشت و سلامت مرتبط با جسم ، روان ، محیط زیست ، بر حسب اولویت که در تمامی شهرستانهای مازندران تقریبا دارای شرائطی مشابه است توسط روسا و اعضای خانه مشارکت مردم درسلامت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که از قبل احصائ شده بود گفتگو و راهکارهای متناسب نیز ارائه گردید تا مباحثی که نیاز به ورود مقامات استانداری،مدیران استانی و فرمانداران دارد توسط مدیرکل امور اجتماعی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی شود.

در جلسه هم اندیشی یادشده مقرر گردید به فرمانداران اعلام گردد تا در جلسات شورای سلامت شهرستان ، روسای خانه مشارکت مردم در سلامت حضور یابند ، ضمن اینکه از سوی فرمانداران و بخشداران به دهیاران ، اعضای شورای شهر و روستا ، شهرداران و روسای ادارات شهرستانی اعلام گردد تا جهت تعامل بیشتر با خانه مشارکت مردم در سلامت همکاری لازم بعمل آید و آندسته از مطالبات منطقی که مربوط به حوزه های بهداشت، سلامت ، درمان ، محیط زیست ، و هرآنچه به سلامت جسم ، روان ، معنوی ، محیط زیست مرتبط است .همچنین پیشنهادات و راهکارهای مطالعه شده که توسط خانه مشارکت مردم در سلامت به مدیران شهرستانی و استانی ارائه می شود به شرط آنکه موارد کارشناسی شده و منطبق بر اسناد بالادستی سلامت باشد مورد اهتمام مدیران شهرستانی و استانی قرارگیرد و توسط مجریان امر ترتیب اثر داده شود.

در جلسه مذکور مفصل در مورد سگهای بلاصاحب که تبدیل به معضلی در سایر نواحی شهری و روستایی مازندران شده است گفتگو شد که شیوه های متعددی نظیر پناهگاه نگهداری ، زنده گیری ،عقیم سازی و دیگر پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت تا با کمک بخش خصوصی و شهرداری ها سازمانهای مردم نهاد ، دامپزشکی و دیگر دستگاههای مرتبط اقدام شود.

در این نشست مباحثی مانند اشباع برخی از اماکن دفن زباله و اثرات سوئ آن نظیر مکان دفن زباله شیرگاه و برخی از شهرها و شهرستانهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت که راهکارهای متناسب برای پیگیری اعلام گردید.

موضوع طرح جامع فاضلاب شهری که در تعدادی از شهرستانهای مازندران مانند سوادکوه و سوادکوه شمالی هنوز اجرابی نشده است و حتی طرح مطالعاتی آن به پایان نرسیده گفتگو شد تا توسط مدیران مرتبط استانی و کشوری با کمک استاندار و سایر مقامات مورد عنایت ویژه قرار گیرند.

همچنین در مورد شهرستانهای کم برخوردار که از درمانگاههای تخصصی شبانه روزی یا بیمارستانهای سطح کوچک تامین اجتماعی یا علوم پزشکی برخوردار نیستند نیز گفتگو به‌عمل آمد.

در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت تا فرمانداران، مدیران استانی و شهرستانی آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، شبکه بهداشت ، صمت ،شرکت شهرکهای صنعتی، بخشداران، شهرداران، دهیاران، در خصوص پیشگیری از آلودگی حوضه های آبریز و سرشاخه ها و طول مسیر رودخانه های مازندران مورد توجه اساسی قرار گیرد.

مباحثی نظیر آموزش و تلاش برای ارتقائ دانش بهداشتی مردم ، پیگیری مقامات مسئول برای احداث پارک بانوان در تمامی شهرها و دهستانهای بزرگ و …نیز مورد توجه قرار گرفت.

ضمن اینکه مقرر گردید از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به تمامی روسای شبکه بهداشت اعلام گردد تا تابلوی خانه مشارکت مردم در سلامت بر درب کارشناسان مرتبط شبکه بهدلشت نصب و از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاور مضمم به آرم خانه مشارکت مردم در سلامت با رنگ بندی معین طراحی و در اختیار قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.