3
به میزبانی دانشگاه مازندران انجام می‌شود:

برگزاری نخستین دوره‌ بازآموزی و توانمندسازی استادان زبان و ادب فارسی دانشگاه‌های هند

  • کد خبر : 4729
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
برگزاری نخستین دوره‌ بازآموزی و توانمندسازی استادان زبان و ادب فارسی دانشگاه‌های هند
دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از برگزاری نخستین دوره‌ بازآموزی و توانمندسازی استادان زبان و ادب فارسی دانشگاه‌های هند از تاریخ 4 تا 11 تیر ماه 1401 در دانشگاه مازندران خبر داد.

به گزارش “خط شمال”معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود: دانشگاه مازندران این افتخار را دارد که برای گسترش زبان فارسی میزبان 8 تن از استادان زبان و ادب فارسی از کشور هندوستان باشد. این استادان که وظیفه‌ی آموزش و تحکیم زبان و ادبیات فارسی را به عنوان یکی از بسترهای فرهنگ اسلامی- ایرانی دارند، نیازمند آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات تخصصی در زمینه‌ی رشته‌ی خود هستند.

دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: این دوره در نخستین مدرسه‌ی تابستانی”نیما” به همّت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، دفتر روابط بین‌الملل و دانشکده‌ی ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به مدت یک هفته اجرا می‌شود.

هم‌چنین دکتر مرتضی محسنی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران نیز در این رابطه بیان داشت: دوره بازآموزی و توانمندسازی استادان زبان و ادبیات فارسی از کشور هندوستان از تاریخ 20 خرداد تا 14 تیرماه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان در دانشگاه‌های ایران در حال برگزاری است. این دوره در دانشگاه‌های مازندران، فردوسی مشهد، حکیم سبزواری، شهید بهشتی و بنیاد سعدی انجام می‌شود.

دکتر محسنی نماینده دانشگاه مازندران در ارتباطات علمی گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ایران و هندوستان در تشریح برنامه مدرسه‌ی تابستانی”نیما” بیان داشت: اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران، 5 کارگاه آموزشی برای این استادان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

گفتنی است: در کنار این کارگاه‌ها، نشست‌هایی با رییس دانشگاه و معاونان، بازدیدهایی از دانشگاه، مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران، مزار نیما یوشیج بنیان‌گذار شعر نو فارسی و مجموعه‌ی فرهنگی رامسر در نظر گرفته شد. این گروه از استادان شنبه 11 تیرماه، دانشگاه مازندران را برای پیوستن به بنیاد سعدی ترک خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.