2

کشف و ضبط عتیقه ۵۰۰۰ ساله در چالوس

  • کد خبر : 4462
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کشف و ضبط عتیقه ۵۰۰۰ ساله در چالوس
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف بیش از 100 قطعه شیء تاریخی با قدمت 5 هزار ساله در شهرستان "چالوس" خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان چالوس قرار گرفت.

به گزارش “خط شمال” سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در این عملیات بیش از 100 قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر 5 هزار سال قبل برآورد کرده اند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

سردار میرزایی در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.