3

مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی

  • کد خبر : 4312
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: برای مقابله با آقات و بیماری‌ها، سموم ارگانیک جایگزین سموم شیمیایی می‌شود.

به گزارش “خط شمال” محمد هاد‌ی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: این مدیریت با رویکرد مصرف بهینه سم و کود و کاهش آلاینده های زیست محیطی به‌منظور تولید محصول سالم کلاسهای آموزشی برای باغداران جهت آشنا شدن به شیوه های اجرایی کنترل آفات به غیر شیمیایی برگزار می نماید.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است، و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد افزود: برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک، بومی و غیرصنعتی معرفی می‌شود، تصریح کرد در حالی که کشاورزی ارگانیک ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار دارد.

هادی زاده با بیان اینکه سلامت تولیدات کشاورزی به دلیل مصرف کودها و سموم شیمیایی، در معرض تهدید قرار می‌گیرد، افزود: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد و اساس و فلسفه مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها جوابگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

وی تصریح کرد: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک و دوام و ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی از نتایج هدایت کشاورزان و باغداران به تولید محصول ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی در کلاسهای آموزشی است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.