1

نقدهایمان به دولت درست است؛ ضرورت تقویت ارتباط دولت و رسانه

  • کد خبر : 4102
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
نقدهایمان به دولت درست است؛ ضرورت تقویت ارتباط دولت و رسانه
امام جمعه سرخ‌رود گفت: نقدهایمان به دولت درست است؛ دولت می‌توانست کار رسانه‌ای قوی‌تری داشته باشد برای اقناع مردم اما خودت نگاه کن و ببین اگر فقط نقد کنی و نقاط قوت را نگویی نتیجه کارت چه می‌شود جز ناامیدی مردم.

“به گزارش خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: یکی از موضوعات نیاز روز جامعه برای برون رفت از آن این بوده که ما برای انقلابی که برگرفته از متن و بتن قرآن و احادیث است *مکبر می‌خواهد* محتوایش هم این خواهد بود که جریان حلقه میانی باید کار مکبر را انجام دهد یعنی امت را از رفتار و تصمیم امام باخبر کند.

وی تصریح کرد: این روزها که بحث ماکارونی داغ شده و رفقای انقلابی از چپ و راست دولت را شمشیر می‌زنند و در حال تبیین جبهه حق هستند یاد این یادداشت افتادم که انقلاب مکبر می‌خواهد اما نه مکبری که تحت تأثیر موج رسانه‌ای باشد.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: رفیق انقلابی من ناسلامتی رهبری من و تو را حلقه میانی می‌داند و انتظار دارد که شمشیر تبیین را به بدن غول رسانه دروغگو بزنیم نه به دولتی نو پا با مدیرانی که دیروز مانند ما بودند و امروز وارد میدان عمل شده اند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: ناسلامتی قرار است مردم را آگاه کنیم نه اینکه به اسم نقد منصفانه صفوف نماز جماعت را پراکنده کنیم؛ قرار بود مبین قدرت انقلاب باشیم نه مفسر رسانه های اجنبی.

وی خاطرنشان کرد: میگوییم تورم از بین نرفته اما نمیگوییم چطور شد که کشته های کرونا دوتا صفرش افتاد و به ۳ نفر تبدیل شد، نمیگوییم چه شد که صف مرغ جمع شد چه شد که سیمان ۱۴۰ تومانی تبدیل شد به این قیمت.

امام جمعه سرخ‎‌رود افزود: میگوییم ماکارونی چنین شد اما نمیگوییم بورس چگونه پس از دوسال ناآرامی دارد روی آرامش میبیند، چرا اینها را فریاد نمیزنیم؟
واقعی نیست یا رسانه آنها را کم اهمیت جلوه داده و ماهم باور کرده‌ایم؟ انصاف انتقادیمان کجا رفته برای فریاد زدن اینها؛ لااقل نقد هم میکنید این نقاط قوت را هم بگویید تا موجب ناامیدی مردم نباشید.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: دقت کرده‌اید مدتیست هر چه اولویت ماست اولویت رهبری نیست؟ سر قصه قالیباف مگر دانشجویان به رهبری نگفتند که نام انقلابی را از مجلس بردار ؟ رهبری چه جواب دادند؟ چرا آنجا که مذاکره و وزارت بهداشت و تیم اقتصادی رئیسی را امتداد روحانی خواندیم، رهبری از تغییر ریل در این دولت میگوید.

وی بیان کرد: انقلاب مکبر میخواهد اما نه مکبر کر و کور؛ انقلاب مکبری میخواهد که ببیند و بشنود و فریاد بزند آنچه دیده و شنیده را؛ رفیق انقلابی من حلقه میانی کسی جز تو نیست، مانع دولت‌سازی اسلامی هم همین حلقه‌ی مفقوده است. دولت اسلامی فقط یک رئیس جمهور و چهار تا وزیر نیست ، همه مدیران کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی هستند که تو باید آنها را تربیت کنی و حرف آخر؛ دولت به جریان مردمی حزب اللهی نیاز دارد که تبیینش کنند.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه اظهار داشت: حالا که اختلاس‌گران میلیاردی را گرفته و حق مردم را از حلقوم‌شان بیرون کشیده‌اند؛ حالا که میلیاردها دلار رانت ارز4200 به جیب آقازاده ها قطع شدوقراره به جیب مردم برود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: حالا که طلب‌های ایران را از انگلیس و کره جنوبی و … هم دارند وصول می‌کنند؛ حالاکه ارتباط باکشورهای تاثیرگزارهمسایه شروع ودرحال ریلگزاری است؛ حالاکه دولت پس ازهشت سال مجدد بیمه رایگان سلامت را کلیدزده برای مردم؛ حالاکه دولت بعداز43سال درحال یکسانسازی ودیجیتال کردن حقوق کارمندان است.

وی تصریح کرد: حالا که بعدازچندسال دولت درحال سروسامان دادن قرعه کشی درحال رانت دوغول خودروسازی کشور است؛ حالاکه بورس بعدازدوسال خیانت وازجیب مردم خالی کردن دوباره داردبه مردم سود می‌دهد؛ حالاکه پس از43سال قانون حمایت ازفرزنداوری بادادن زمین و وامهای قرض الحسنه به خانمهای بارداررااجرامیکند؛ حالاکه یک رئیس جمهورمردمی و دلسوز آماده ودرکنارمردم مینشیندوحرف دلشان راگوش می‌دهد.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان کرد: حالاکه پس از 43 سال وامهای زیر100میلیون به راحتی هرچه تمام تربه مردم داده میشود؛ حالا که قبض آب و برق و گاز را برای دهک‌های پایین و کم‌ مصرف جامعه دارند مجانی می‌کنند؛ حالا که با راه‌ اندازی پشت سر هم کارخانه‌ها دارند معضل بیکاری جوانان را حل می‌کنند؛ حالا که ساخت ۴ میلیون مسکن در دست اقدام است؛ حالا که به روز و نقدا محصولات کشاورزی را از کشاورزان می‌خرند تاهم کشاورزان راحمایت کنندوهم قیمت محصولات روکنترل کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد:  اکنون که بعد از ۴۰ سال دولت کلیه ۵۴ هزار میلیاردتومان بدهی دولت به بانک مرکزی را تسویه و پایه پولی تقویت گردید و تورم درحال تثبیت و کاهش است؛ اکنون که کلیه بدهی ماهانه ۱۰هزارمیلیارد اوراق دولت خائن قبل تسویه شد؛ اکنون که بعد از ۱۰۰سال مجوز های کسب وکار اینترنتی شد و از رانت خارج شد؛ اکنون که کارهای زیر بنایی درحال ریل گذاری است.

وی ادامه داد: اکنون که برای کسری بودجه و حقوقها اسکناس چاپ نمیشود تا موجب تورم شود؛ اکنون که به راحتی همه مطالبه گرها و هر روز عده ای به هردلیل در خیابان و مقابل فلان ساختمان تجمع می کنند؛ آری این اقدامات فقط چندماه دیگر نیاز دارد تا تاثیر مستقیم روی سفره مردم داشته باشد و خرابی های ۸ ساله دولت خائن قبل جبران شود.

امام جمعه سرخ رود گفت: همانطور که میبینید دشمنان خارجی و مزدوران داخلی اینرا فهمیده اند با پس مانده های دولت قبل و مافیای اقتصادی، میخواهند قبل از یکساله شدن دولت مردمی و انقلابی، به مردم و دولت فشار بیاورند؛ چشمان خود را بازکنیم و فریب هجمه های رسانه ای بیگانگان را نخوریم  و با جهاد تبیین وتوکل برخدامردم را به صبر و امید به آینده دلگرم وتبیین کنیم.

حجت‌الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: قدرشناسی از کارگران، تشکّر از کارگران، و ارزش دانستن برای نفْس کار است که این دوّمی شاید از اوّلی هم مهم‌تر است. در کشور ما ارزش کار آن‌چنان که باید و شاید برای عموم مردم روشن نیست. کار در اسلام یک ارزش است؛ حالا عرض میکنم که  در اسلام نگاه به کارگر هم همین جور است و با همه جا فرق دارد.

وی اظهار داشت: طبق آماری که به من دادند، در جامعه‌ی ما کسانی که جویای کارند، از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است؛ چرا؟ آن کسی که کار میطلبد و کار نیست، فرصت کاری نیست، یک عذری دارد امّا [درباره‌ی]‌ آن کسی که اصلاً دنبال کار نیست، اسلام با این گرایش مبارزه میکند. اسلام اصرار دارد بر اینکه انسان باید سعی کند، کار کند، تلاش کند؛ این سعی و کار علاوه بر اینکه زندگی جامعه را تأمین میکند ــ خب اگر کار نباشد، زندگی جامعه تأمین نخواهد شد ــ برای خود کارگر هم یک سرمایه است؛ برای خاطر اینکه به او احساس هویّت میدهد.

امام جمعه سرخ رود گفت: آدمی که دنبال کار نیست و کار نمیکند، احساس هویّت نمیکند، احساس بی‌هویّتی میکند. لذا ما میخواهیم، هم از کارگران عزیزمان تشکّر کنیم و به ‌تَبَع نبیّ مکرّم اسلام دست شماها را ببوسیم، هم میخواهیم ارزش کار در جامعه معلوم بشود که کار یک ارزش است در اسلام. این باید تکرار بشود، باید گفته بشود، باید فرهنگ‌سازی بشود در کشور تا ما بتوانیم بگوییم رقم کسانی که اشتغال به کار دارند و کسانی که جویای کار هستند نسبت به جمعیّت، مثلاً این تعداد بالا است، یک نسبت بالایی دارند و این را بتوانیم ببینیم در آینده.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: این باید جزو برنامه‌های مسئولان مرتبط با کار از جمله وزارت کار باشد. حالا این بیاناتی که آقای وزیر [بیان] کردند، بیانات بسیار خوبی بود، گزارش خوبی ایشان دادند، و تصمیم‌هایی که گرفتید، ان‌شاءالله دنبال کنید تا این تصمیم‌ها تحقّق پیدا کند. مخصوصاً حالا من یادداشت هم کرده‌ام، خواهم گفت مسئله‌ی مهارت‌افزایی را که این بسیار بسیار مهم است؛ ایجاد مراکز مهارت‌افزایی برای کارگر یکی از مسائل حیاتی ماجرای کار و کارگر در کشور است.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به کارگر نگاه قدرشناسانه است؛ هم با نگاه نظام سرمایه‌داری فرق دارد، هم با نگاه نظامهای کمونیستی متلاشی‌شده تفاوت دارد. نگاه نظامهای سرمایه‌داری به کارگر، نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه است؛ کارگر یک ابزاری است برای اینکه آنها بتوانند به ثروت برسند؛ از نظر نظام سرمایه‌داری این است؛ مخفی هم نمیکنند؛ [اگر] در کتابهای اقتصادی شما نگاه کنید، به همین نتیجه میرسید. کارگر از نظر نظام سرمایه‌داری یک ابزار و یک وسیله است، باید این [ابزار] را به دست آورد و از او استفاده کرد برای اینکه صاحب سرمایه به ثروت برسد؛ نگاه این است.

امام جمعه سرخ رود افزود: اگر هم یک وقتی امتیازی به کارگر میدهند، برای این است که این کارگر به این سرمایه‌افزایی ادامه بدهد و منصرف نشود یا عصبانی نشود و امثال اینها؛ این نگاه نظام سرمایه‌داری است.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: نگاه نظامهای کمونیستی نگاه شعاری بود؛ اسمش این بود که نظام، نظام کارگری است؛ مثلاً فرض کنید ــ حالا شماها نمیدانم با کتابهای تاریخ ارتباط دارید، آشنایی دارید یا نه ــ روسیه‌ی زمان استالین یا خروشچف ــ همینهایی که در دوره‌ی زندگی ما بودند و ما از نزدیک شاهد اوضاع و احوالشان بودیم در دوره‌ی جوانی و دوره‌ی مطالعات و فعّالیّتها ــ اینها اسمشان نظام کارگری بود امّا رؤسا مثل سلاطین باستانی زندگی میکردند؛ اثری از حمایت از کارگر وجود نداشت؛ فشار روی کلّ جامعه،‌ فشار روی طبقه‌ی کارگر [بود]، در کتابهای خودشان هم اگر نگاه کنید، همین را میتوانید ببینید. در همین کتابهایی که نوشتند، چه کتابهای شرحِ حالی، چه کتابهای هنری و رمان و امثال اینها، کاملاً این معنا منعکس است؛ دفاع از کارگر و نگاه به کارگر، نگاه شعاری بود؛ شعار میدادند که نظام، نظام کارگری است.

وی اظهار کرد: در اسلام، نه آن است، نه این؛ نگاه قدرشناسانه است، نگاه ارزش‌مدارانه است؛ برای کار و کارگر ارزش قائل است. همین ماجرای دستبوسی پیغمبر که ایشان نقل کرد، [اشاره به] این است دیگر؛ یعنی پیغمبر اکرم وقتی میبیند این دست، دست کارگری است، خم میشود میبوسد.

امام جمعه سرخ رود بیان کرد: در یک روایتی دارد که یک جوانی از جلوی پیغمبر عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، پیغمبر از این جوان خوششان آمد، ظاهراً صدایش کردند و دو سؤال از او کردند: یکی اینکه گفتند ازدواج کرده‌ای؟ گفت نه، گفتند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ پیغمبر فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: مسئله‌ی کار این است‌؛ سَقَطَ مِن عَینی‌؛ [درباره‌ی] این جوانی که حالا پیغمبر از رفتارش و مثلاً‌ از حرکاتش و امثال اینها خوشش آمده بود، پیغمبر گفت از چشمم افتاد، به‌ خاطر اینکه دنبال کار نیست. اسلام به کار این‌ جور نگاه میکند؛ به کار، به عنوان یک ارزش انسانی نگاه میکند و برای آن ارزش قائل است. خب این حالا راجع به اصل نگاه ما به کار و کارگر و این جلسه و دیدار با شما عزیزان.

وی افزود: روحیه مقاومت اکسیر علاج مشکلات کشور است؛ این روحیه باید از بچگی از نوجوانی در ما نهادینه شود؛ رهبر انقلاب در دیدار معلمان: بچه‌ها ارزش مقاوم بودن را بفهمند. این‌که یک ملت اجزایش اجزای مقاومی هستند، مقاوم یعنی چه؟ یعنی در مقابل باج‌گیری عقب‌نشینی نمیکنند،‌ در مقابل حمله به خودشان نمی‌لرزند، در مقابل زورگویی کوتاه نمی‌آیند، اکسیر علاج مشکلات کشور این است؛ احساس مقاومت،‌ روحیه‌ی مقاومت، باید یک ملت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند این را باید یاد بگیریم از بچگی از نوجوانی این باید در ما نهادینه بشود.

امام جمعه سرخ رود گفت: امام خامنه ای عزیز فرمودند: صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم؛ مشکلات بیمه، بازنشستگی و هزینه درمان معلمین را حل کنید؛ در دوران کرونا هم معلمین واقعاً زحمت کشیدند. واقعاً زحمت کشیدند. دوران کرونا برای معلمین دوران سختی بود. یک کار نامأنوس و ناآشنا، بعد کار مضاعف.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در یک دورانی معلم کار مضاعف میکرد. یعنی هم کلاس، شاگرد حضوری داشت، هم بایستی با این برنامه‌های اینترنتی و فضای مجازی و اینها کار میکرد. یعنی در واقع کار مضاعف انجام میداد. خیلی زحمت شد برایشان. ما صمیمانه از معلمین در این زمینه تشکر میکنیم؛ سفارش من هم در مورد مسائل مربوط به معیشت همان سفارش همیشگی است. مسئله‌ی بیمه، بازنشستگی،‌ مسائل هزینه‌های درمان که به موقع پرداخت بشود اینها مسائل مهمی است، بایستی حتماً توجه کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.