11

فعالیت 2 بانک نشاء همراه با کشت مکانیزه 10 هزار هکتاری در محمودآباد

  • کد خبر : 3829
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
فعالیت 2 بانک نشاء همراه با کشت مکانیزه 10 هزار هکتاری در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از فعالیت 2 واحد بانک نشا در این شهرستان خبر داد و گفت: بانک نشاء برنج، مکانی است که با استفاده از فضا، امکانات و نیروی کار محدود، قابلیت تولید صنعتی نشاء برنج در داخل سینی نشا را در سطح وسیع دارد و افزایش درآمد، کاهش هزینه تولید و کارگری و کاهش مصرف بذر، افزایش راندمان تولید و سموم و نهاده از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی، 665 دستگاه نشاکار 4 ردیفه و 6 ردیفه در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 2 واحد بانک نشاء برنج در شهرستان محمودآباد فعال هستند، گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شود.

گفتنی است شهرستان محمودآباد دارای 17 هزار و 545 هکتار شالیزار است.

ارسال 141 هزار قطعه مرغ زنده از محمودآباد به کشتارگاه‌ها

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ارسال 141 هزار و 590 قطعه مرغ از اول امسال تا کنون به کشارگاه ها خبر داد و گفت: برای طرح تنظیم بازار، رفاه حال شهروندان و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ، تعداد 141 هزار و 590 قطعه مرغ معادل 368 تن مرغ زنده از اول سالجاری تاکنون از شهرستان محمودآباد به کشتارگاه های منطقه ارسال شد.

وی اظهار کرد: این شهرستان دارای 52 واحد مرغداری مجاز در حال فعالیت است که از این میزان، 13 واحد مرغداری از 30 اسفند 1400 تا به امروز تعداد 323 هزار و 200 قطعه جوجه ریزی انجام داده‌اند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.